Gå til innhold

Avansert filbehandler tilbys gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet alternativ er Total Commander, http://www.ghisler.com/ (shareware, 40$, må velge kanppe 1-3 ved start etter 30 dager)

 

Bruker dette til rydding på disker og lan arkiv, kopiering til MP3 spiller (siden det kopierer i den rekkefølge som vises på skjermen), enkel FTP og til diverse tweaking av filer, som kopiering av videoer fra Opera cache mappa.

 

Jeg vil tro dette programmet kan gjøre en tilsvarende jobb.

 

Vet ikke noe om dette programmet, men en del slike programmer har bug ved kopiering av store filer (eks. over 2 eller 4 Gbyte) og ved kopiering til/fra NAS/nettverksdisker. (eksempelvis sliter TeraCopy med nettverkskopiering av store filer)

Lenke til kommentar

Mulig jeg må ha noe slikt, har kastet MS sitt bildeforhåndsvisning program på dynga for FastStone viewer som er mye raskere og med mer funksjonalitet.

Win 7 sin filbehandler er dog noe ræl! Til og med gamle utforsker fra Win 98 denger Win 7 utgaven.

Masse dustefunksjoner som deres "Anti feilklikking" funksjon som slår inn når den ikke skal det pluss en del annet.

 

Heldigvis får du slette fra søk funksjonen og takk gud for det, gjorde det enkelt å rydde opp i mods og FSX (Bytte ut samme teksturen i 20 mapper for eksempel.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet alternativ er Total Commander, http://www.ghisler.com/ (shareware, 40$, må velge kanppe 1-3 ved start etter 30 dager)

 

Bruker dette til rydding på disker og lan arkiv, kopiering til MP3 spiller (siden det kopierer i den rekkefølge som vises på skjermen), enkel FTP og til diverse tweaking av filer, som kopiering av videoer fra Opera cache mappa.

 

 

Ja, Total Commander er kjempebra. Den er ikke så irriterende den NagWaren som det kommer med, men jeg har uansett kjøpt programmet originalt. Kjempeflott for oss gamlegutta med begge føttene trygt plassert i dos og inngående kjennskap til bruk av Norton Commander for filbehandlingsformål.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er Total Commander, http://www.ghisler.com/ (shareware, 40$, må velge kanppe 1-3 ved start etter 30 dager)

 

Bruker dette til rydding på disker og lan arkiv, kopiering til MP3 spiller (siden det kopierer i den rekkefølge som vises på skjermen), enkel FTP og til diverse tweaking av filer, som kopiering av videoer fra Opera cache mappa.

 

 

Ja, Total Commander er kjempebra. Den er ikke så irriterende den NagWaren som det kommer med, men jeg har uansett kjøpt programmet originalt. Kjempeflott for oss gamlegutta med begge føttene trygt plassert i dos og inngående kjennskap til bruk av Norton Commander for filbehandlingsformål.

 

total commander er bare best. vist jeg kommer til en pc uten total commander så er det akkurat som jeg kommer til en gresk bok. hehehe blir bare helt satt ut. kor sykt tungvindt det er med windows explorer.

Lenke til kommentar

Vet ikke noe om dette programmet, men en del slike programmer har bug ved kopiering av store filer (eks. over 2 eller 4 Gbyte) og ved kopiering til/fra NAS/nettverksdisker. (eksempelvis sliter TeraCopy med nettverkskopiering av store filer)

 

Problemet med TeraCopy må være gammel info - kopierte f.eks. senest i går noen Blu-ray ISO filer uten problemer eller at det gikk utover hastigheten. Kan ikke si å ha merket tidligere heller.

Lenke til kommentar

Vet ikke noe om dette programmet, men en del slike programmer har bug ved kopiering av store filer (eks. over 2 eller 4 Gbyte) og ved kopiering til/fra NAS/nettverksdisker. (eksempelvis sliter TeraCopy med nettverkskopiering av store filer)

 

Er da ganske ofte jeg bruker TeraCopy til å kopiere filer over 15 GB til filserveren min, har ikke vært borti problemer enda.

Lenke til kommentar

Det koster kanskje skjorta, men Directory Opus kan ingen måle seg med.... i mine øyne.

 

Må si meg enig der.

 

Var jo en klassiker på Amigaen, men Windows-versjonen er faktisk enda bedre. :)

Vist dere mener directory opus er bedre enn total commander. så har dere totalt mistforstått arbeidsmetodikken i total commander.

 

Hele poenget er og bruke aktivt begge sider og føre filer mellom disse. og du kan navigere totalcmd med tastaturet. det går så sykt mye raskere en drag and drop

Lenke til kommentar

Angående problemer med kopiering av store filer så kan man i Total Commander tune en del evt. angi hvilke stasjoner trenger spesiell håndtering for kopiering i tools/options/operation.copy/delete. Total Commander herjer! Håper Multi Commander har mulighet for å fjerne de 4 linjene med funksjonsknapper som spiser opp skjermplassen for det så j****g ut :-)

Lenke til kommentar

total commander er bare best. vist jeg kommer til en pc uten total commander så er det akkurat som jeg kommer til en gresk bok. hehehe blir bare helt satt ut. kor sykt tungvindt det er med windows explorer.

 

Ja, og etterhvert som man bruker Total Commander blir man jo også mer effektiv i det programmet. Og da er det ihvertfall slit å rote med gamle maskiner. Det er derfor jeg har en egen liten minnepinne med programvare for datafiksing. Deriblant Total Commander, siden det programmet faktisk kan kjøres rett fra pinnen uten å måtte installeres på maskinen man arbeider med.

 

Det koster kanskje skjorta, men Directory Opus kan ingen måle seg med.... i mine øyne.

 

Må si meg enig der.

 

Var jo en klassiker på Amigaen, men Windows-versjonen er faktisk enda bedre. :)

 

Jeg vet at min Amiga-fanboys-venner fra det glade nittitallet skrøt og brisket seg over DOpus og hvor bra det var. De trodde meg ikke helt når jeg sa at til mitt bruk på PC fungerer Norton Commander vel så bra. Nei, det vare DOpus som var greien. Når DOPus kom til PC testet jeg det, men det var ikke akkurat noen åpenbaring. Jeg synes programmet hadde et knotete grensesnitt og var vanskelig å bruke effektivt. Dette kan naturligvis ha sammenheng med at jeg var vant til Norton Commander og Total Commander (en tidlig versjon). Er det blitt bedre nå? Er det noen som har brukt både Total Commander og DOpus over lengre tid og kan si noe om forskjellene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...