Gå til innhold

Samsung Galaxy Q med 5,3 tommer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! :-) Dette er perfekt størrelse! Jeg etterspurte det samme da jeg ville ha min Galaxy S II... Bare synd den kommer akkurat for seint, og at Streak var for dårlig da mobilbytte var aktuelt.

 

Håper at denne får en oppfølger til neste år, når jeg da skal kjøpe en quad-core-mobil (Vil jeg anta xD)

 

Det er et "nettbrett" bare akkurat portabel nok, og god nok til å bruke som mobil :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes denne kan bli perfekt som telefon. Per i dag bruker jeg Galaxy Tab (ja, som telefon) og den er kanskje litt i største laget. Vil gjerne vite specs før jeg sier noe mer konkrett enn det.

 

Forøvrig, Galaxy Tab er ikke en tablet. Den er en telefon som er forstørret slik at den likner en liten tablet.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Ubrukelig som telefon, ubrukelig som nettbrett.

 

Enig..

 

Selv har jeg Galaxy pad fra før og den synes jeg ER perfekt til sitt bruk... Jeg har seff en Galaxy S2 også og den er også perfekt til sitt bruk..

 

Jeg har absolutt ingen tro på at det blir noe positivt å "klone" disse sammen og lage en hybrid.

 

Og jeg vil da erstatte min Galaxy S II med denne, så jeg slipper nettbrett :)

 

Og apropos fjernkontroll, så håper jeg at de snart får inn IR igjen. Den gjør seg vanvittig dårlig til filoverføring, men det er bare en liten sensor som skal til for at den i tillegg er en fantastisk fjernkontroll! :)

Lenke til kommentar

Ubrukelig som telefon, ubrukelig som nettbrett.

 

Enig..

 

Selv har jeg Galaxy pad fra før og den synes jeg ER perfekt til sitt bruk... Jeg har seff en Galaxy S2 også og den er også perfekt til sitt bruk..

 

Jeg har absolutt ingen tro på at det blir noe positivt å "klone" disse sammen og lage en hybrid.

 

Og jeg vil da erstatte min Galaxy S II med denne, så jeg slipper nettbrett :)

 

Og apropos fjernkontroll, så håper jeg at de snart får inn IR igjen. Den gjør seg vanvittig dårlig til filoverføring, men det er bare en liten sensor som skal til for at den i tillegg er en fantastisk fjernkontroll! :)

 

Ikke hvis de legger inn typen som er ment til bare filoverføring. Det er CIR (Consumer IR) som skal til for å kunne bruke den som fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Ubrukelig som telefon, ubrukelig som nettbrett.

 

Enig..

 

Selv har jeg Galaxy pad fra før og den synes jeg ER perfekt til sitt bruk... Jeg har seff en Galaxy S2 også og den er også perfekt til sitt bruk..

 

Jeg har absolutt ingen tro på at det blir noe positivt å "klone" disse sammen og lage en hybrid.

 

Og jeg vil da erstatte min Galaxy S II med denne, så jeg slipper nettbrett :)

 

Og apropos fjernkontroll, så håper jeg at de snart får inn IR igjen. Den gjør seg vanvittig dårlig til filoverføring, men det er bare en liten sensor som skal til for at den i tillegg er en fantastisk fjernkontroll! :)

 

Ikke hvis de legger inn typen som er ment til bare filoverføring. Det er CIR (Consumer IR) som skal til for å kunne bruke den som fjernkontroll.

 

Hmmm... Det visste jeg ikke noe om, men hvis du sier det, så er det vel CIR jeg mener, da ^^ Poenget var at de burde ordne slik at vi kan bruke mobilene som ordentlig universalkontroll :)

Lenke til kommentar

Endelig! :-) Dette er perfekt størrelse! Jeg etterspurte det samme da jeg ville ha min Galaxy S II... Bare synd den kommer akkurat for seint, og at Streak var for dårlig da mobilbytte var aktuelt.

 

Håper at denne får en oppfølger til neste år, når jeg da skal kjøpe en quad-core-mobil (Vil jeg anta xD)

 

Det er et "nettbrett" bare akkurat portabel nok, og god nok til å bruke som mobil :-)

 

Med litt flaks kommer denne mobilen med Nvidia Kal-El (Tegra 3) innenbords!

Lenke til kommentar

Ubrukelig som telefon, ubrukelig som nettbrett.

 

Enig..

 

Selv har jeg Galaxy pad fra før og den synes jeg ER perfekt til sitt bruk... Jeg har seff en Galaxy S2 også og den er også perfekt til sitt bruk..

 

Jeg har absolutt ingen tro på at det blir noe positivt å "klone" disse sammen og lage en hybrid.

 

Har ikkje testa Galaxy tab noe utenom i butikk, og for meg blir denne også litt liten. Synest iPad er perfekt størrelse. For sofabruk vel og merke, og det er der eg ser for meg at bruksområdet mitt er.

Lenke til kommentar

Ikke hvis de legger inn typen som er ment til bare filoverføring. Det er CIR (Consumer IR) som skal til for å kunne bruke den som fjernkontroll.

 

Litt OT kanskje, men kan jeg bruke galaxy Tab (første versjon) som fjernkontroll på nye Samsung TVer?

 

Ja, det kan du i likhet med Galaxy S.

 

https://market.android.com/details?id=com.samsung.remoteTV

 

Obs! Det finnes en egen utgave til Tab.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Ubrukelig som telefon, ubrukelig som nettbrett.

 

Enig..

 

Selv har jeg Galaxy pad fra før og den synes jeg ER perfekt til sitt bruk... Jeg har seff en Galaxy S2 også og den er også perfekt til sitt bruk..

 

Jeg har absolutt ingen tro på at det blir noe positivt å "klone" disse sammen og lage en hybrid.

 

Har ikkje testa Galaxy tab noe utenom i butikk, og for meg blir denne også litt liten. Synest iPad er perfekt størrelse. For sofabruk vel og merke, og det er der eg ser for meg at bruksområdet mitt er.

 

Det er jo akkurat det de fleste bommer på...bruksområdet. Det finnes ikke fasitsvar på hva som er best størrelse for alle. Det er det som er genialt med Samsung. De prøver å lage produkter for å gi folk valgfrihet, mens Apple sier selv hva du skal bruke.

 

Personlig synes jeg Tab er perfekt til både sofabruk og mobiltbruk. Dersom jeg ender opp med Galaxy Q (5,3") er det mulig at jeg heller vil savne en litt større tablet, men det er også godt mulig jeg blir fullt fornøyd med Q sin størrelse. Jeg bruker også min Tab til lesing, og det er mulig 5,3" blir for lite, men jeg vet ikke før jeg har prøvd.

Endret av joebush
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig! :-) Dette er perfekt størrelse! Jeg etterspurte det samme da jeg ville ha min Galaxy S II... Bare synd den kommer akkurat for seint, og at Streak var for dårlig da mobilbytte var aktuelt.

 

Håper at denne får en oppfølger til neste år, når jeg da skal kjøpe en quad-core-mobil (Vil jeg anta xD)

 

Det er et "nettbrett" bare akkurat portabel nok, og god nok til å bruke som mobil :-)

 

Med litt flaks kommer denne mobilen med Nvidia Kal-El (Tegra 3) innenbords!

 

Jepp :-) Jeg valgte å anta at den ikke kommer før neste generasjon Q :-) Alternativt en av Samsungs tilsvarende, det spiller ikke så stor rolle :-)

 

Ser nå at Kal El er regnet til August, så da var den langt nærmere enn jeg trodde ^^

 

Men apropos, synes jeg det er litt merkelig oppgang på de oppgangene...

 

Tegra II er utgangspunkt.

Kal-El er 5 ganger kjappere enn TII.

Wayne er 2 ganger kjappere enn Kal-El.

Logan er 5 ganger kjappere enn Wayne.

Stark er 1,5 ganger kjappere enn Logan.

 

Noen som vet hvorfor det er så merkelig ustabilt?

Lenke til kommentar

Endelig! :-) Dette er perfekt størrelse! Jeg etterspurte det samme da jeg ville ha min Galaxy S II... Bare synd den kommer akkurat for seint, og at Streak var for dårlig da mobilbytte var aktuelt.

 

Håper at denne får en oppfølger til neste år, når jeg da skal kjøpe en quad-core-mobil (Vil jeg anta xD)

 

Det er et "nettbrett" bare akkurat portabel nok, og god nok til å bruke som mobil :-)

 

Med litt flaks kommer denne mobilen med Nvidia Kal-El (Tegra 3) innenbords!

 

Jepp :-) Jeg valgte å anta at den ikke kommer før neste generasjon Q :-) Alternativt en av Samsungs tilsvarende, det spiller ikke så stor rolle :-)

 

Ser nå at Kal El er regnet til August, så da var den langt nærmere enn jeg trodde ^^

 

Men apropos, synes jeg det er litt merkelig oppgang på de oppgangene...

 

Tegra II er utgangspunkt.

Kal-El er 5 ganger kjappere enn TII.

Wayne er 2 ganger kjappere enn Kal-El.

Logan er 5 ganger kjappere enn Wayne.

Stark er 1,5 ganger kjappere enn Logan.

 

Noen som vet hvorfor det er så merkelig ustabilt?

 

Ikke sikker, men det ser enklere ut hvis du regner ut ifra Tegra 2 slik pressen til Nvidia gjør det: Kal-El 5x, Wayne 10x, Logan 50x og Stark 100x kraftigere enn TII!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...