Gå til innhold

Sony gjenoppliver «Virtual Reality» (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Full VR gir en såpass mye bedre opplevelse enn dagens 3D, at hvis dette kommer for fullt til PS så tror jeg faktisk neste generasjons konsollkrig er vunnet. Har svært liten tro på at dette er på plass før PS4, men hvis de lanserer VR som en nyhet til PS4 tror jeg det blir fart på sakene.

 

Forøvrig er det ikke store forandringene som skal til for å lage VR i et spill som allerede eksisterer, da 3D-effekten skapes ved at øynene blir matet med to bilder fra litt forskjellig vinkel - akkurat som i virkeligheten. Spillet trenger et ekstra kamera, basically, dermed vil det også kreve mer datakraft - så jeg holder en knapp på PS4.

Endret av DashFiss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Full VR gir en såpass mye bedre opplevelse enn dagens 3D...

 

Hva er Full VR? Tror du benytter begreper som ikke helt hører hjemme her. Datamaskin til hjernekopling er så langt unna at noen full VR tviler jeg på vi får i vår levetid.

 

Dette er et trendfenomen som kommer med 10-15 års mellomrom, og hver gang tiltaler det kun spesielt interresserte.

Lenke til kommentar

Full VR gir en såpass mye bedre opplevelse enn dagens 3D...

 

Hva er Full VR? Tror du benytter begreper som ikke helt hører hjemme her. Datamaskin til hjernekopling er så langt unna at noen full VR tviler jeg på vi får i vår levetid.

 

Dette er et trendfenomen som kommer med 10-15 års mellomrom, og hver gang tiltaler det kun spesielt interresserte.

 

Javel? Hvor mange ganger hr dette fenoment kommet med 10-15 års mellomrom?

 

AtW

Lenke til kommentar

Full VR gir en såpass mye bedre opplevelse enn dagens 3D...

Hva er Full VR? Tror du benytter begreper som ikke helt hører hjemme her. Datamaskin til hjernekopling er så langt unna at noen full VR tviler jeg på vi får i vår levetid.

Med full VR mener jeg det Sony omtaler her. Det har vært MANGE mellomting og etterligninger. Kjøpte et skjermkort på 90-tallet som kom med et par briller og et spill som brukte shutter-teknologi, dvs at bildet flimret veldig raskt mellom de to bildene som øynene skal ha. Men konseptet hadde aldri livets rett, fordi både øynene og hjernen ble sliten etter få minutter, det var omtrent ingen som kunne bruke det. Typisk eksempel på en mellomting.

 

Hjernetilkopling for å spille, det får vel betraktes som ren sci-fi i overskuelig framtid? :p

 

Den eneste grunnen til at folk ikke er så opptatte av VR, er at de ikke har prøvd det.

 

Det er bare helt sinnsykt.

 

Spillopplevelsen dobles ikke, den mangedobles.

 

Framtidens gamer-PC/konsoll har ikke monitor/TV i det hele tatt. Den har tastatur med innebygd PC, mus, og et par VR-briller med hodetelefoner :)

 

Nintendo skøt gullfuglen med bevegelsesstyring, og jeg håper inderlig Sony får samme suksess med VR.

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Full VR gir en såpass mye bedre opplevelse enn dagens 3D...

 

Hva er Full VR? Tror du benytter begreper som ikke helt hører hjemme her. Datamaskin til hjernekopling er så langt unna at noen full VR tviler jeg på vi får i vår levetid.

 

Dette er et trendfenomen som kommer med 10-15 års mellomrom, og hver gang tiltaler det kun spesielt interresserte.

 

Hvis man får til VR uten at folk blir svimle, kvalme, slitne, hodepine etc, er jeg helt sikker på at det vil være noe som kan selges til mer enn spesielt interesserte! Selvfølgelig fordrer dette at produktet blir masseprodusert og derfor ikke blir for dyrt, men hvis det for eks var en pakkepris med ps4 og vr-briller til en samlet pris til ca det samme som ps3 ble solgt for i starten (ca 6000), så tror jeg folk ville vært mer enn villige til å betale det og kanskje også litt mer.

 

VR er jo 10x kulere enn BlueRay, spør du meg.

 

Når det gjelder VR, så ser jeg for meg at Kinect i kombinasjon med en slik hjelm ville vært en perfekt kombinasjon, da man kunne beveget hele kroppen og sett ned på seg selv samtidig inne i hjelmen. Dette drømmer jeg i hvert fall om, noe som er en relativt billig løsning, istedenfor hansker og osv som ville kostet masse i tillegg til hjelmen.

 

Dessverre er det MS og Sony med hver sin teknologi, så kinect og VR blir kanskje ikke realisert med det første, samtidig må jo MS svare med VR om Sony kommer med dette, eller hva? :)

 

Uansett, dette kommer til å være det neste kvantespranget i spillverden, forrige var når vi fikk 3D spill.

Lenke til kommentar

Sony er tydeligvis opptatt av VR, de kom jo med en filmbrille på midten av 90-tallet som kunne simulere et gigantisk kinolerret. Hvorfor tok det ikke av? Ettersom jeg husker var det bare såvidt den ikke kom i salg i Europa, men den gjorde uansett ikke det. Skulle gjerne kjøpt en.

 

Vet ikke hvor godt dagens 3D-filmer selger, men jeg tror ikke det er stort, man må jo ha briller til alle i familien uansett. Men så snart du kan bruke de samme brillene til å spille på PS i tillegg, og med ordentlig 3D, tror jeg pipa får en helt annen tone - for hele familien.

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Prøvde VR hjelm i et førstepersonsspill på 90-tallet og det var og er fremdeles den tøffeste spillopplevelsen jeg har hatt. Dagens 3D er å blir en gimmick som er altfor dårlig. Ikke kan det sammenlignes heller.

 

Forestill deg at du står oppreist med to kontrollere i hendene. En for å styre crosshair og den andre for å bevege seg forover/bakover samt sidelengs. Hodet ditt sine bevegelser styrer synet i spillet.

 

Man er rett å slett personen i spillet. Kroppen din sin motorikk blir begrensningen for hvor god du er.

 

Eneste som blir bedre enn dette er Sci-Fi alla Matrix.

 

Håper virkelig Sony gjør alvor ut av dette og nailer dette til en levlig pris. Da vil de knuse alle konkurrenter langt tilbake til steinalderen.

 

Man trenger ikke tv engang!

 

OLED teknologien har de allerede i den digitale søkeren fra enkelte av sine Alpha SLTA kameraer.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Jeg tror det som holdt konseptet tilbake før var rett og slett at hjelmene var gigantiske og skjermene flimret. Dersom man får til noe som ikke er mye større og tyngre enn for eksempel en aktiv 3D brille, har god oppløsning, god bildeflyt, og som også ikke koster stort mer enn en tusenlapp eller to, da kan det virkelig slå an.

Lenke til kommentar

For de fleste untatt enrusiastene blir det vel som med sånne solsenger å ha hjemme som var populært på 90-tallet.

Noe som kan skrytes av til nabon, men som etter noen ukers bruk bare blir stående og støve til verdien er lik null.

 

Derimot kan ett nytt og forbedret VR konsept selv om prisen for hardware er høy, føre til en renessanse for arkadehaller/gamingbuler. Disse savner jeg!

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...