Gå til innhold

– Våre eksklusive spill er best (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halo, Forza og Kinect. Alt er jo kjedelig etter min subjektive smak. Samme med Gears of War. To overbolede Sylvester Stalloneclones med våpen som har gjennomgått radiation mutation.

 

Takker meg til Metal Gear Solid jeg, hvor Snake filosoferer underveis rundt etikken av det han gjør, av krig, økonomi, insentiver. Livets små, men viktige små ting.

 

Jeg og mine har aldri eid ett Xbox produkt, og ikke skal vi gjøre det heller.

 

Dette er ikke for å starte en flamewar. Men selvskryt som denne microsoftgutten kommer med irriterer meg, for det er så ekstremt fjernt fra å være bombastisk. Derfor startet jeg det hele med ordet "subjektivt". Han kan heller si "Jeg SYNES at vi har de beste spillene."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke uttale meg om Nintendo sine spill, men der synes jeg Microsoft har de beste ekslusive titlene :)

Men de ble litt svekket da ME-serien ikke ble microsoft-eksklusiv da =/

 

Men jo fler jo bedre, så keep ut coming :D

Litt kjipt at de ikke gidder å satse enda mere, kinect sports solgte vel mye grunnet det var helt nytt konsept og "storslagent".

Lenke til kommentar

Microsoft har noen veldig bra ekslusive spill men det er så alt for få av dem....ihvertfall når en ser på Sony som spyr ut ekslusive kvalitets spill med jevne mellomrom.

 

 

Kjenner jeg ble litt flau på vegne av Microsoft med slike utalelser...men det her er jo bussines og en kan jo ikke akkurat gå ut å si at "ja vi har ganske mange færre en konkurenten vår men dem vi har er veldig bra da"...det ville jo starte et spetakkel.

Lenke til kommentar

Microsoft-representant skryter av selskapets egne spill. News at 11.

 

Microsoft har kanskje et solid snitt, men de har ikke gitt ut like mange spill som Nintendo og Sony. Når det i tillegg er snakk om MGS-utviklede spill så kan jeg ikke noe annet enn at jeg er uenig. Det betyr nemlig at spill som Gears of War, Alan Wake, Mass Effect og store deler av XBLA-utvalget 1 ikke er med i sammenligningen.

 

Jeg synes faktisk at MS har gjort en god jobb med Halo, Forza Motorsport, Fable og Kinect, men det er litt trist at hverken Turn10, Lionhead, 343 Industries eller Rare arbeider med nye IP-er for øyeblikket. Det virker nemlig ikke som MS er redd for å satse på nye IP-er(The Gunstringer, Ryse, Haunt, Project Draco og Codename D). På dette punktet i genereasjonen er det lite trolig at en ny IP vil løfte konsollsalget til himmels, så jeg skjønner egentlig godt at de ønsker å satse på det som selger bra.

 

Det virker for øvrig som om MGS er i en overgangsfase for tiden:

 

Rare har gjennomgått og en transformasjon og blitt MS' fremste Kinect-studio. Kinect Sports ligger an til å bli deres mestselgende spill siden BanjoKazooie.

 

Lionhead har nå to forskjellige studioer. Milo-studioet arbeider med Fable The Joruney, og Fable III-studioet arbeider trolig med Fable IV

 

Turn10 har blitt MGS' "jewel in the crown" nå som Bungie har blitt et selvstendig studio. De pumper ut kvalitetsspill med to års mellomrom.

 

343 Industries har tatt over for Bungie, og de arbeider for øyeblikket med Halo 4. Studioet består av utviklere fra studioer som Bungie, Gearbox, iD, Pandemic og Kojima Productions.

 

BigPark samarbeider med Rare om å lage Kinect Sports 2

 

Good Science ga nylig ut Kinect Fun Labs. De arbeider trolig med et uannonsert spill

 

MGS Vancouver er et fullstendig nytt studio. De arbeider visstnok med et "AAA" skytespill basert på en ny IP.

 

MGS Family og MGS Soho er fortsatt i planleggingsfasen, men det popper stadig opp nye jobbannonser for studioene.

 

Microsoft har altså 9 studioer av betydning, og 6 av disse er fortsatt ganske unge. Per i dag er Microsoft Games Studios middelmådige, men de har potensiale til å ende opp som noe bra.

Endret av Leflus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Halo, Forza og Kinect. Alt er jo kjedelig etter min subjektive smak. Samme med Gears of War. To overbolede Sylvester Stalloneclones med våpen som har gjennomgått radiation mutation.

 

Takker meg til Metal Gear Solid jeg, hvor Snake filosoferer underveis rundt etikken av det han gjør, av krig, økonomi, insentiver. Livets små, men viktige små ting.

 

Jeg og mine har aldri eid ett Xbox produkt, og ikke skal vi gjøre det heller.

 

Dette er ikke for å starte en flamewar. Men selvskryt som denne microsoftgutten kommer med irriterer meg, for det er så ekstremt fjernt fra å være bombastisk. Derfor startet jeg det hele med ordet "subjektivt". Han kan heller si "Jeg SYNES at vi har de beste spillene."

 

Så det du sier er at det er helt greit om f.eks PlayStation hadde spyttet ut samme kommentar om at de har de beste Exclusive tittlene? Lukter FlameWar anyway.

 

For om du ikke eier en Xbox eller hva du en ikke liker å spille på så er det oss likegyldig, begge konsollene har sine egene Exclusive tittler som de er stolte av å gi ut. Og da liker de også å skryte at de er best. Så kos deg med MGS også slutt å whine over hvem som skryter eller ikke.

 

 

Microsoft har noen veldig bra ekslusive spill men det er så alt for få av dem....ihvertfall når en ser på Sony som spyr ut ekslusive kvalitets spill med jevne mellomrom.
Vis man ser på mange av de Ekslusive tittlene til PS3, så blir mange av de slaktet, MS kommer med få Ekslusive titler men igjen så scorer de bedre på alt.
Lenke til kommentar

Er det nå man skal si at selv om man slår sammen Nintendo, Microsoft og Sony, så har PC de overlegent beste og fleste eksklusive spillene? :p

 

Du prøver BARE å starte flamewar! :c

 

Ellers lurer jeg på hvorfor dette presenteres som en nyhet, det er PR-prat fra noen som har alt å tjene på at folk vier sitatet oppmerksomhet. Hadde vært mer interessant om en Xbox-mann kom og sa at Nintendo hadde best førstepartsspilll.

Lenke til kommentar

Vil vi faktisk ha flere ekslusive titler? Nei takk sier nå jeg.

 

Jeg kan forstå at de helst vil være best på eksklusive titler og at det kan være noe å tjene på det for konsollprodusentenes side, men som forbruker ønsker jeg å kunne spille det jeg synest er spennende, uten å måtte kjøpe alle konsollene.

 

Det er helt uaktuelt for meg å kjøpe en konsoll for å spille 3-4 eksklusive titler, hvis resten av spillene er tilgjengelig i tilsvarende kvalitet på en annen konsoll man allerede eier.

 

Heldigvis har antallet spill som kun gis ut til en konsoll (med unntak av håndholdte så vidt jeg vet) minket drastisk de siste to generasjonene i folhold til tidligere. Så det er kanskje lov å håpe det med tiden kun vil være eksklusive titler pga. "hardware" som Kinect, Move og andre fremtidige påfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det du sier er at det er helt greit om f.eks PlayStation hadde spyttet ut samme kommentar om at de har de beste Exclusive tittlene? Lukter FlameWar anyway.

 

For om du ikke eier en Xbox eller hva du en ikke liker å spille på så er det oss likegyldig, begge konsollene har sine egene Exclusive tittler som de er stolte av å gi ut. Og da liker de også å skryte at de er best. Så kos deg med MGS også slutt å whine over hvem som skryter eller ikke.

 

Det jeg sa her er at bombastiske kommentarer ikke sømmer seg. Jeg blir like irritert dersom Hideo Kojima går ut i media og sier at han er den beste spillutvikleren i verden. Det kalles "objektivt syn".

 

Når noen kommer med skrytende vås som ikke stemmer slik det blir lagt frem (vi er best), så må markedet selv ta grep og fortelle hvor landet ligger. Hvis ikke kan man jo ende opp med at alle tror at alle spill er helt sinnsykt gode. Dèt vil vi jo ikke, vil vi vel?

 

Så jeg avslutter mitt svar til deg unge mann, med ordet jeg startet forrige post med: Subjektivt. La det være dagens ord. Pugg det, og lær deg å respektere det.

Lenke til kommentar

Skal vi se ...

Forza - uten tvil

Halo - Hver sin smak. De som spilte FPS før 2002 ble vel ikke så overveldet av Halo

GeoW - Joda, jada. Fett nok.

Alan Wake - Absolutt bra, men ikke "5 år"- bra.

Kinect - Potensiale er der. Jeg solgt min.

Resten - ish-mish ... Lett blanding, ikke noe spesielt.

 

Ekslusiver er et onde som utvilkerne burde sluttet med for lengst.

Fler spill for alle, fler penger for utviklerne!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Subjektivt. La det være dagens ord. Pugg det, og lær deg å respektere det.

En uttalelse i banene "våre spill er best" er ganske åpenbart subjektivt. Å si at et spill er bra blir aldri en objektiv uttalelse. Syns derfor det er unødvendig å pirke på at man ikke legger til "jeg synes".

Lenke til kommentar

Kojima rocker ifølge byens blokker.

 

Sony har:

Gran Turismo

Killzone

Umcharted

Rachet and Clank

God of War

Little Big Planet

and on, and on, and on.

 

Nintendo har Mario og andre Nintendofigurer, + nye Sonic, og ikke minst den fantastiske virtual console.

 

Microsoft har som nevnt Forza, Gears of War, Fable, Halo og Alan Wake + noen ekslusive Arcade-spill.

 

Så hvem som har beste ekslusive spill er vel helt subjektivt

Lenke til kommentar

Som rollespill fan må jeg si at det har ikke vert noe bra spill siden playstation 2 tiden.

Så jeg kunne ikke bry meg noe mere om hvem som har de beste spillene når alt er kjedelig for meg .

 

Men Metal gear 4 er desidert på top 5

 

Skyrim 11,11,11 will join all consoles and make love !!!!!

Lenke til kommentar

Som rollespill fan må jeg si at det har ikke vert noe bra spill siden playstation 2 tiden.

Så jeg kunne ikke bry meg noe mere om hvem som har de beste spillene når alt er kjedelig for meg .

 

Da kan du ikke ha prøvd så hardt å finne noe, heller. :)

 

PS2 hadde (og har fortsatt) noen av de beste spillene i RPG, Brawler og ikke minst eventyrsjangeren. Vet ikke om det kan kalles nostalgisk siden PS2 som konsoll ikke er alt for gammel, men jeg mener fortsatt at PS2 er den beste konsollen man kan få tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...