Gå til innhold

– Neste Xbox får Avatar-grafikk (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Øystein.

 

"Eit anna spørsmål blir sjølvsagt kor dyrt det blir å produsere så pass avanserte verder, og om kostnadane står til utgiftene."

 

Kostnadene pleier å være identiske med utgiftene ja :thumbup:

 

Ellers stiller jeg meg tvilende til avatargrafikk på konsoller neste år. PC grafikken har ikke kommet på nær langt nok. Men at vi får bedre grafikk er nok heller udiskutabelt. Nå mangler vi bare gode historier og dypere spill enn type van damme historier som blir fortalt om igjen og om igjen... Det at vi sannsynligvis endelig får bedre skygger i ansikter og på bakken vil være ett stort pluss for meg. Disse oppstykkede, PSX lignende skyggene som finnes på dagens konsoller irriterer meg grenseløst. Spesielt siden det er mange år siden de forsvant på PC.

Lenke til kommentar

Vil vel si at det ikke er noe galt med selve artikkelen. En mann har uttalt noe og det er gjengitt i artikkelen. Det er til og med lagt inn skepsis fra journalistens side. Det som nok _er_ sprøyt fra ende til annen er uttalelsen til denne sjefen hos AMD.

Lenke til kommentar

Kostnadene pleier å være identiske med utgiftene ja :thumbup:

I dagligtale er kostnad og utgift det samme, men det er en forskjell på det (i alle fall regnskapsmessig). Mener å huske at hvis du kjøper f.eks. en brus til 10 kr så har du hatt en utgift på 10 kr. Når du har f.eks. drukket halve så har du fått en kostnad på 5 kr, så kostnad blir ikke lik utgift før brusen er tom. Men det er ca 17 år siden jeg hadde dette på skolen, og ikke hatt behov for det siden, så jeg kan ta feil ;)

--

 

Over til selve artikkelen, blir vel moro for de som foretrekker konsoll og xbox hvis dette viser seg å stemme. Men selv om det blir mulig å få til dette, så spørs det om det er lønnsomt (med det første) å utvikle spill med slik funksjonalitet og så høy grafisk kvalitet.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Tror det ikke før jeg får se det. Som det allerede har blitt nevnt så kommer kostnadene til å bli skyhøye. Kanskje vi får se noe som ligner når den neste generasjonen begynner å nærme seg slutten.

 

Hvis uttalelsene til AMD er noe å gå etter høres det dog ut som om Xbox 3 får betydelig bedre grafikk enn forgjengeren. Det høres i det minste lovende ut.

Lenke til kommentar

Dritt nå i grafikk, når vi forblir slik det er på dagens gamer PCer så er det mer en nok, øk heller innhold og dybden i spill. Slik spill som blir portet over til PC slutte å blir så sinnssyk kjedelig. Ja mange konsoll spillere er kids som kanskje ikke klare vanskeligere/mer komplekse spill en dem som finnes idag, men stakkars de som faktisk vil har utfordring i spill. Også som sak det går utover oss PC spillere også. Vi kunne hat mye mer kompleksitet spill i spill, men nei alle ressurser går på grafikk.

 

Huff dette innlegg ble ikke slik jeg forestillte meg

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Dritt nå i grafikk, når vi forblir slik det er på dagens gamer PCer så er det mer en nok, øk heller innhold og dybden i spill. Slik spill som blir portet over til PC slutte å blir så sinnssyk kjedelig. Ja mange konsoll spillere er kids som kanskje ikke klare vanskeligere/mer komplekse spill en dem som finnes idag, men stakkars de som faktisk vil har utfordring i spill. Også som sak det går utover oss PC spillere også. Vi kunne hat mye mer kompleksitet spill i spill, men nei alle ressurser går på grafikk.

 

Huff dette innlegg ble ikke slik jeg forestillte meg

 

Konsoller er en teknisk plattform, deres jobb er å levere gode tekniske muligheter. Å lage mer komplekse spill er opp til produsentene.

 

Ellers så ser jeg den eneste realistiske muligheten for avatar-grafikk i neste genrasjons xbox er å utsette utgivelsen av neste genrasjon med mange år.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kanskje de har funnet en magisk formel der det blir superbilligt? :D

 

Trur det ikke før jeg får se det jeg heller, men jeg har håpet oppe :)

 

 

Magiske formler finnes allerede, ikke noe nytt der, la meg gi noen eksempel:

 

Massive:

Brukt i filmer som Lord of the Ring, og spill som Lost Odyssey. Hjelper og lage massive scener med tusenvis av unike objekter.

www.massivesoftware.com

 

Speedtree:

Brukt i filmer som Avatar, og spill som oblivion. Genererer realistisk natur.

www.speedtree.com

 

Film og spill industrien bruker mange av de samme verktøya disse dagene, begrensningen er ikke hvor bra man kan få spillet til å se ut, men heller hvor bra man kan få spillet til å se ut på dagens hardware.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan det kan være umulig å lansere en hjemmekonsoll om et par år med kraften til rendre "avatar" i real time, når å rendre selve filmen for et par år siden tok flere uker/måneder selv ved hjelp av hauger med supermaskiner. Så fort framover går ikke teknologien, selv om det skal sies en film som Avatar må rendres ut i mye høyere oppløsning enn et spill på en 1080p skjerm, og det er sikkert mange andre steder en kan kutte ned på kvaliteten også uten at noen merker forskjell.

 

Likevel åpenbart at dette bare er hypeprat slik vi alltid ser mye av foran en ny generasjon konsoller. Husker fortsatt de første PS3 trailerne og hvor fantastiske disse så ut, og disse trailerne ligger fortsatt et stykke over den kvaliteten PS3 i realiteten har greid å produsere nå 6 år etter.

Lenke til kommentar

Godt jobbet da, ettersom Avatar ble rendret med ray-tracing, som krever noe sånt som 10-100x så høy ytelse som dagens rendringsteknikk...

 

Kan det være at denne artikkelen bare er sprøyt fra start til slutt?

Etter det jeg vet så er det ILM som står for visuelle effekter i filmen, som igjen bruker Reyes (etter det jeg vet). Dette er i hovedsak ikke en ray-tracing algoritme.

Lenke til kommentar

Javel...

Det om seperate personligeter på hel by med mennesker var vel mer et eksempel på hvor kraftig maskin det blir... Hvor man bruker kreftene er vel opp til en vær. Tror ikke rockstar eller andre utviklere gidderr lage tusen på tusen av pesoner og personligheter... Ang grafikk, så er det mulog å nå noe lignende som avatar, men ville nok tatt det som en klype salt. For det er mangen måter man kan mene noe slik... Uansett så blir det sikkert bra. Men jeg syntes konsoller som ps3 og x360 er utdatert idee i seg selv. Hvorfor ikke bare lage noen datar med eget OS og eget hardware? Så kunne folk kjøpt utfra hva de ønsket ut av en hardware. Basic, advance og hardcore models. Så slipper vi slikt dritt som både ps3 og xbox har feilt, å måttet fikset med nye modeler stadig...

Lenke til kommentar

Godt jobbet da, ettersom Avatar ble rendret med ray-tracing, som krever noe sånt som 10-100x så høy ytelse som dagens rendringsteknikk...

 

Kan det være at denne artikkelen bare er sprøyt fra start til slutt?

Etter det jeg vet så er det ILM som står for visuelle effekter i filmen, som igjen bruker Reyes (etter det jeg vet). Dette er i hovedsak ikke en ray-tracing algoritme.

Uansett er det snakk om grafikk tilsvarende Avatar, ikke at NextBox kan gjøre akkurat det samme arbeidet i 30FPS real-time rendering.

Men likevel, yeah right. Kanskje de enkleste scenene fra Avatar.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...