Gå til innhold

Guide: TV-Skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV'n har ikke PVR.

 

Jo, det har en lang rekke modeller. Man må leite litt i spesifikasjonene, men så vidt jeg vet finnes det i TV-er helt ned i laveste prisklasse. Her er en oversikt over hva som skal ha PVR-funksjon i TV-en. Jeg har ikke finsjekket lista.

 

 

Evt kjøp en Logitech Harmony One fjernkontroll :)

Funker som bare fy ^^

 

Jeg har Harmony fjernkontroll, synes allikevel det var glimrende å bli kvitt dekoderen. I tillegg er det noe som ikke er nevnt i artikkelen. Jeg har to ulike TV-er med CAM og kort, og begge CAM/kortene er registert på 1 TV. Jeg kan allikevel flytte CAM/kort mellom TV-en uten problem. Så bindinga er vist nokså illusorisk.

 

 

Finnes det noen billige tver med full HD som støtter dette? IDTV og lagring av video på minnepenn? :D

 

Ja, for det første støtter enesten alt av TV-er som selges i dag IDTV - til og med min 19'' Samsung TV til 1 000 kr støtter IDTV. Og som linket til ovenfor. Du får en Full HD med IDTV og innspillingsfunksjon (PVR) til ca 5 - 6 000 kr.

 

Generalt har TV-er fra siste del av 2010 og i år så mye innebakt funksjonalitet at det er helt utrolig. Mange kan ta opp og for den del kobles direkte til mediaserver etc.

 

@Hårek:

 

Get har etter min mening ramlet litt av utviklingen her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Obs

Har et samsung 50 plasma med usb hdd.

Kan bare ta opp program en ser på eller med timer(tv avslått).

Kan ikke ta opp to samtidig og se på et tredje som er på usb hdd`en.Dette kan en canal-dig hdd kabel boksen.

Bra bildet på tv (nesten bedre enn canal-dig hdd kabel boksen).

Lenke til kommentar

På Samsung funker camkortet fint, men det er jo avhengig av at man får signaler som fra en leverandør som støtter dette.

Jeg kjøpte først et camkort i en nettbutikk, men dette støttet ikke Canal digital - jeg måtte kjøpe det av dem. (er nesten 2 år siden og kan muligens være anderledes nå?)

Lenke til kommentar

Til info for GET-kunder som håper på denne løsningen - og dette kommer fra høyt hold i GET - så har ikke Get noen planer om å planer om å levere CA-moduler med det første. Argumentet var at "menyene på TV-ene er for dårlige, så vi anser det som uhensiktsmessig å tilby en slik løsning inntil TV-enes menyløsninger blir bedre".

 

Lang historie kort: GET er idioter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...