Gå til innhold

Biografi: Mannen bak Mario (DS, Wii, WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare proevd det foerste Galaxy, og det var da fantastisk.

 

Veldig interessant artikkeltype, forresten. Rakk ikke lese hele naa, men skal selvsagt se naermere paa den seinere. Haaper dere tar en titt paa blant annet Tim Schafer og Hideo Kojima i framtiden, men jeg regner med at begge er mer eller mindre selvskrevne dersom denne artikkelserien skal vare en stund.

Lenke til kommentar

Mannen med dragen i tordenstormen var Benjamin Franklin, ikke Edison. I alle fall var det Franklin som foreslo eksperimentet.

 

Jeg tviler ikke på at Nintendo ikke hadde levert de kvalitetsspillene de gjør i dag uten Miyamoto. Men jeg tror ikke at han nesten ene og alene er grunnen til at industrien klarte å famle seg opp fra krakket. Som ATWindsor sier, spillbransjen hadde nok omstilt seg uansett. Om den hadde vært bedre eller dårligere enn det den er i dag, blir bare ville spekulasjoner.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
For hvor Nintendo ville vært uten Miyamoto? Hvem vet, men det er antagelig ingen overdrivelse å si at de ikke ville vært der de er i dag. Det er ikke bare Nintendo som har nytt godt av Miyamotos fingerspissfølelse for spillopplevelser. Jeg vil gå så langt å si at det er langt fra sikkert at spillbransjen generelt ville vært den samme uten Miyamoto.

 

Her synes jeg artikkelforfatteren feiger unna den interessante problemstillingen; det er ikke god journalistikk å konkludere med at "ingen vet", det er god journalistikk å forsøke å finne dette ut, og prøve å gi ny innsikt til leseren.

 

Føler denne artikkelen ble litt mye oppgulp av gamle myter (ofte uten kildehenvisninger) og en lite begrunnet gjentakelse av heltedyrkelsen Miyamoto har blitt objekt for. Langt mer interessant ville det vært om forfatteren hadde tatt seg bryet med å grave litt i dette, prate med mennesker som har jobbet med Miyamoto, eller funnet fram kilder som har skrevet om dette tidligere, for å finne ut i hvor stor grad det Miyamoto får æren for, er Miyamotos egen fortjeneste.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...