Gå til innhold

– Seriøse aktører vil betale E-moms


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er ifølge FN det beste stedet og bo, men vi har latterlige høy skatt på stort sett alt, ta bil som et eksempel, i Norge er det nesten 100% skatt tillegg til nybil prisen, i Massachusetts i USA er det 2.5%

Endret av Qweel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om innkrevningen av denne nye skatten vil la seg gjennomføre i praksis. Forhåpentligvis kan det jo hende at vi får litt lavere arbeidsledighet ut av dette, og det er vel bra?

 

Det vi trenger mest her i landet er jo flere arbeidsplasser i offentlig sektor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting er jo at det blir dyrere, det kan jeg overleve. Det som er skikkelig ille er at mange mindre aktører, utviklere etc vil kun ignorere Norge som ett potensiellt marked pga. all registrering og administrering av e-momsen.

Takk gud for VPN, men det gjør det jo ett hakk mer tungvint å konsumere tjenester på nettet.

Lenke til kommentar

Akk, så forferdelig vi har det i Norge, dere! Nei, her må FrP inn på banen, sånn at vi får brukt opp oljemilliardene våre fortest mulig, og gjerne sette oss selv i bunnløs gjeld også!

 

Kan ikke dere som syter og klager om hvor ille vi har det, rømme landet?

 

Nei, det er jo mye bedre at vi sparer landet til fant, vi har blant europa's dårligste veinett, vi har ikke "råd" til å ta vare på de eldre, men lar de stå på gangene på sykehjemmene eller låst til ei seng hjemme hos seg selv med under minimum av tilsyn og hjelp og feiler du noe som krever operasjon så foretrekker staten at du mister jobben mens du står i operasjonskø istedet for å faktisk bruke penger til å sørge for at ellers friske mennesker kan fortsette å gjøre det de ønsker, nemlig å jobbe...

 

Jeg har nå stått i operasjonskø i over 8 mnd fordi norge/helsevesenet i Norge ikke har råd til å skaffe nok kirurger/sykehus som kan gjøre avanserte nok operasjoner...

 

så gud forby at vi bruker noen oljeMILLIARDER på Norge slik at vi faktisk kan være det velferdslandet vi påstår at vi er...

 

Så om du har det så forbanna greit her i Norge så kan du jo ordne meg fram i operasjonskøa slik at jeg kan jobbe igjen og samtidig ordne nok sykepleiere med den lønna de fortjener slik at de som bygde opp landet kan få den alderdommen de har krav på! og mens du er igang så kan du jo ordne veinettet i Norge før det bryter sammen, eller hva?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Akk, så forferdelig vi har det i Norge, dere! Nei, her må FrP inn på banen, sånn at vi får brukt opp oljemilliardene våre fortest mulig, og gjerne sette oss selv i bunnløs gjeld også!

 

Kan ikke dere som syter og klager om hvor ille vi har det, rømme landet?

Ta å kjør bil utenfor storbyen en tur du, skal du se hvor flott det er i Norge. Og skolene, kjempemessig! Det var ikke sjeldent at skola her hjemme ble stengt pga. dårlig luft, lav eller høy temperatur.

 

Dritbra.

 

Og hvor mye penger har Norge på bok sa du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akk, så forferdelig vi har det i Norge, dere! Nei, her må FrP inn på banen, sånn at vi får brukt opp oljemilliardene våre fortest mulig, og gjerne sette oss selv i bunnløs gjeld også!

 

Kan ikke dere som syter og klager om hvor ille vi har det, rømme landet?

Ta å kjør bil utenfor storbyen en tur du, skal du se hvor flott det er i Norge. Og skolene, kjempemessig! Det var ikke sjeldent at skola her hjemme ble stengt pga. dårlig luft, lav eller høy temperatur.

 

Dritbra.

 

Og hvor mye penger har Norge på bok sa du?

 

cirkus 800 000 kr per eneste hver nordmann = 3 840 000 000 000 kr det er kun oljefondet. så får man inn mange mange mrd i året på skatten og moms og avgifter

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Akk, så forferdelig vi har det i Norge, dere! Nei, her må FrP inn på banen, sånn at vi får brukt opp oljemilliardene våre fortest mulig, og gjerne sette oss selv i bunnløs gjeld også!

 

Kan ikke dere som syter og klager om hvor ille vi har det, rømme landet?

Ta å kjør bil utenfor storbyen en tur du, skal du se hvor flott det er i Norge. Og skolene, kjempemessig! Det var ikke sjeldent at skola her hjemme ble stengt pga. dårlig luft, lav eller høy temperatur.

 

Dritbra.

 

Og hvor mye penger har Norge på bok sa du?

 

cirkus 800 000 kr per eneste hver nordmann = 3 840 000 000 000 kr det er kun oljefondet. så får man inn mange mange mrd i året på skatten og moms og avgifter

 

Noen må jo lønne det offentlige.

Lenke til kommentar

"Regelendringen fører derfor ikke til ekstra arbeid for kjøpere av tjenestene" - jeg får altså automatisk 25% lønnsøkning av lønn tenkt brukt til kjøp av elektronisk underholdning fra utlandet, ettersom det ikke skal føre til ekstra arbeid for meg som kjøper?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser nå at det blir en diskusjon angående oljefondet og bruken av det. At vi ikke bruker mer oljepenger handler ikke bare om å være gjerrig. Det handler også om å ha en sunn økonomi uten for høy inflasjon. Problemet med å bruker for mye oljepenger er at kronen stiger i verdi, fordi mer penger i omløp gjør at hver krone blir mindre verdt. Det gjør at det ikke er attraktivt å importere fra Norge, som fører til mindre penger for bedriftene, som igjen fører til mindre arbeidsplasser.

 

Men tilbake til det det handler om. Merverdiavgift på e-tjenester. Det er viktig at norske bedrifter har like vilkår som utenlandske. Man må også huske at den utenlandske momsen først blir trukket fra før den norske blir lagt på.

 

Hva e-bøker angår, syns jeg at det, også her, skal være like vilkår, men her mellom fysisk og digital. Lydbøker f.eks. er bare unntatt merverdiavgiften om det er en papirutgave av samme boken. At det ikke er likedann for e-bøker mener jeg er tåpelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...