Gå til innhold

– Butikksalg er kun en bonus (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– Folk klager til utgiverne om at markedet kun består av oppfølgere, men det er fordi spillbutikkene vil ha dem. De kan lage salgsoversikter og skjema for hvor godt ting selger. En av tingene som står i veien for mer kreative spill er butikkutfordringen. Jeg kan endelig si dette nå, fordi vi ikke lenger er avhengige av dem, forklarer han spillbladet.

Bullshit ?

Butikker, og folk som spiller spill, vil ha gode spill. Høy kvalitet i gameplay,nye elementer og, ikke minst, forbedring av gamle feil.

Da betyr det lite om det står 1, 2 eller 15 bak tittelen.

 

og Remedy, Finlands største spillstudio, har ingen sympati for grådige spillsjapper.

Det fordi han er grådig selv. Grådige mennesker har ikke plass til andre grådige mennesker. Selv om disse andre grådige menneskene (spillbutikkene) promoterer spillet hans bedre enn han selv gjør det(det gjelder spesielt her i Norge hvor spillreklame er forholdsvis lite utbredt).

 

Kanskje utgivere og utviklere skulle fokusere mer på å lage gode spill fremfor å mase om konkurrenter (Hei, Dice/EA -> MW3), sleipe grådige spillkjeder, grusomme pirater og verst av dem alle; de svinaktige bruktforhandlerne.

Lenke til kommentar

Har står og sier vi ikke trenger butikker, men glemmer fort at de bare lager små spill folk flest kan laste ned. Det er mange av oss som har treg linje og/eller begrenset nedlasting pr måned, så vi kan ikke laste ned store spill og er avhengig av butikker. Jeg skulle gjerne lastet ned mye rart om jeg hadde hatt muligheten til det, men det vil neppe skje med det første.

Lenke til kommentar

Har står og sier vi ikke trenger butikker, men glemmer fort at de bare lager små spill folk flest kan laste ned. Det er mange av oss som har treg linje og/eller begrenset nedlasting pr måned, så vi kan ikke laste ned store spill og er avhengig av butikker. Jeg skulle gjerne lastet ned mye rart om jeg hadde hatt muligheten til det, men det vil neppe skje med det første.

Vel, da sitter du på en rimelig slapp linje og burde muligens vurdert en oppgradering.

 

Det fordi han er grådig selv. Grådige mennesker har ikke plass til andre grådige mennesker. Selv om disse andre grådige menneskene (spillbutikkene) promoterer spillet hans bedre enn han selv gjør det(det gjelder spesielt her i Norge hvor spillreklame er forholdsvis lite utbredt).

Er det så grusomt at spillutviklerne faktisk får sitte igjen med flesteparten av inntektene selv?

Og at de ikke er avhengige av hylleplass hos de store kjedene for å få spillene sine ut til folk?

Digital nedlasting har ført til en lenge etterlengtet vekst i salget av PC-spill, mens konsollsalget er dalende (men større selvsagt).

 

Mer penger til utviklerne betyr bedre og flere spill, og det er noe jeg kan like!

Lenke til kommentar

Dette blir en helt idiotisk uttalelse når det kommer fra en utgiver som ikke engang har ett eneste konsoll spill... Det er ikke rart de selger "alle" spillene sine på nettet når de garantert har en "sweet deal" med Steam. - Paradox Interactive Games

 

Edit:

Vel, da sitter du på en rimelig slapp linje og burde muligens vurdert en oppgradering.

Tåpelig å si, da ikke alle har mulighet for å motta en bedre linje pga husplassering/økonomi.

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Dette blir en helt idiotisk uttalelse når det kommer fra en utgiver som ikke engang har ett eneste konsoll spill... Det er ikke rart de selger "alle" spillene sine på nettet når de garantert har en "sweet deal" med Steam. - Paradox Interactive Games

 

Edit:

Vel, da sitter du på en rimelig slapp linje og burde muligens vurdert en oppgradering.

Tåpelig å si, da ikke alle har mulighet for å motta en bedre linje pga husplassering/økonomi.

 

Markede blandt folk med god nok linje(eller god nok tolmodighet) er stort nok til at butikksalget ikke blir viktig.

 

Men jeg tror endel her missforstår hva han mener, han vil ikke hindre folk i å kjøpe fysisk kopi i butikk. Men det har lenge vært en mulighet for butikker å påvike tilbake på utvikler fordi utvikler trenger hylleplass, og det er uten tvil en negativ ting.

Lenke til kommentar

Dette blir en helt idiotisk uttalelse når det kommer fra en utgiver som ikke engang har ett eneste konsoll spill...

Sony og Microsoft burde starte sin egen nettbutikk for PS3/Xbox360-spill. Vil fjerne mye bruktsalg, vil gi billigere priser pga en kutter ut et mellomledd og alle ville vært fornøyd.

Nå vet jeg ikke hvor lett eller vanskelig det er å finne et fire år gammelt spill i en fysisk butikk, men på nettet er det latterlig lett.

 

Ikke at jeg har noen interesse av konsoller og deres greier, men for PC-spill, så har digitale tjenester hjulpet stort. Tror du Amnesia hadde hatt sin suksess uten internett? Minecraft, Super Meat Boy, mange, mange indie-titler osv.

 

Såklart, det er alltids noen som straffes ved dårlig linje, på samme måte som noen straffes pga manglende butikker.

Lenke til kommentar

Har står og sier vi ikke trenger butikker, men glemmer fort at de bare lager små spill folk flest kan laste ned. Det er mange av oss som har treg linje og/eller begrenset nedlasting pr måned, så vi kan ikke laste ned store spill og er avhengig av butikker. Jeg skulle gjerne lastet ned mye rart om jeg hadde hatt muligheten til det, men det vil neppe skje med det første.

Vel, da sitter du på en rimelig slapp linje og burde muligens vurdert en oppgradering.

 

Jeg hadde oppgradert i går om jeg hadde hatt muligheten til det, men her jeg bor er ICE den eneste muligheten jeg har. Men for all del, klarer du å overtale ICE til å gi meg ubegrenset nedlasting, så gjerne for meg. Eller enda bedre: la noen andre bygge ut bredbånd her.

Lenke til kommentar

Jeg synes at de burde flytte hele spillmarkedet til nettet. mange 12 åringer som går å kjøper 18 år grense spill i butikken fordi den bare bryr seg om å selge. det blir da vanskeligere å selge spill til mindere åsrige etter som at da må de betale gjennom foreldrene sine. med mindere de kjøper produkter som Visa SpendON card for å betale for spill. det ville hvertfall redusert alle 12 åringene i Call of duty. hvis du spør meg er det alt for mange plagsomme mindereårige det og det blir ikke direkte noen utfårdning når ingen kan spille

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...