Gå til innhold

– Konsoller begrenser oss! (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fjern dei unødvendige paranoia kopi sperene som bare slår tilbake på brukerene i stedet for piratene

og

slutt med consol-> pc port så har dei rett og klage igjen

bruk den "energien" dei har på pc versjonen og gå i lag med konsoll produsenter med og lage ein "elite" versjon av konsolene med bedre procesor ect og ikkje bare støre hardisk , det er ikkje elite men "fatty"

 

ps4 komer ikkje så tidlig tipper eg men tipper vi hører om den neste år ja, ps3 min går fårsat ikkje på alle kjernene etter målt og leika med den

 

Wii u er uheldigvis ikkje sterkere ein dina generasjonens spillkonsoler etter det fekk vite på E3 (ikkje fulgt mye med på den konsolen siden no holder nintendo og ribber høna for fjær av alt dei sa på e3) håper går i det minste LAN mulighet mellom dei konsolene

 

microsoft virket ut som satset på kinectic som blei flopp når det kom og virket ut som dei prøvde bruke E3 til og reklamere for bedre salg før neste konsol

 

men meste er bare spekulasjon på konsolene, tiden får visse. men dei har da alltid goode gamle PCen som dei ikkje kan klage over er for dårlig og er ikkje vansklig og koble opp ein kontroler(usb konverotr om folk lurer) eller plugge den opp til 42 tommeren ;) og venter fårsat på grafik som krever 8 gb ram og min AMD Phenom II X4 980 ;)

Lenke til kommentar

Er like moro hver gang det kommer en ny konsoll dette. Den hauses opp noe til de grader og skrytes av hvor mye bedre den er enn PC. Utviklere kaster seg på, og så skjønner de plutselig 6 måneder senere at PC-teknologi har gått forbi de, og nå 5 år senere er den samme teknologien som var så fantastisk da nå er ett hinder i utviklingsløypa.

Lenke til kommentar

Hoho, Ubisoft ja..

Virker som når disse store utgiverne ikke får den suksessen de vil, så skylder de på noe annet.

Såklart, konsoller ødelegger multiplatform spill for PC-brukerne, men ingenting hindrer gode PC-spill i å lykkes. Spesielt ikke med denne digitale distribusjonen vi ser idag.

Det skuffer meg mye å se at det virker ikke som de vil høre på hva vi, forbrukerne, som bruker penger på deres produkter ønsker, men heller at det er vår jobb å kjøpe hva enn de velger å gi ut uten å sette krav/forventninger.

 

Blir like dumt som når EA kommer løpende med slike uttalelser.

 

 

Men vi trenger ny generasjon av konsoller, eller enda bedre, fjerne konsollmarkedet helt og (dessvere) integrere det i Windows 8 og heller la konsoller være små PC-er som de faktisk er nå, men uten de kraftige begrensningene.

Lenke til kommentar

Er like moro hver gang det kommer en ny konsoll dette. Den hauses opp noe til de grader og skrytes av hvor mye bedre den er enn PC. Utviklere kaster seg på, og så skjønner de plutselig 6 måneder senere at PC-teknologi har gått forbi de, og nå 5 år senere er den samme teknologien som var så fantastisk da nå er ett hinder i utviklingsløypa.

 

Nå skal det sies at spill kan optimalisers vesentlig mer på en konsoll enn det kan på pc grunnet at man kun har ett oppsett å lage spill opp i mot, i tillegg til at man ikke kjører ett like tungt OS som Windows eller Mac OS X. Faktum er at maskinvaren i konsoller som blir lansert pleier å være utdatert allerede når maskina er annonsert (dette inkluderer PS3 og Xbox360), men siden en kan optimalisere mye mer på konsollen klarer de å matche grafikken og logikken til sine PC-brødre.

 

Spill-markedet er også LATTERLIG mye større når det kommer til konsoll fremfor PC. Grunnen til dette er mye pga brukervennlighet. Du trenger ikke tenke på driver-oppdateringer, om maskinvaren din er ny nok, hvilke innstillinger du må bruke for å få en god opplevelse. Du trenger heller ikke være bevisst på hvilke deler maskina di må inkludere når du går til kjøp heller, som du må med PC. Bare stikk spillet inn og spill i vei. Selv om det virker utrolig lett å sette sammen en spill-maskin og bruke den til å spille på for oss kyndige, så er dette langt ifra tilfellet for Ola Nordmann.

 

Dessverre vil det dog alltid være en liten periode hvor utviklerne stanger i veggen. Grunnen til dette kommer jo av at konsoll-produsentene vil melke produktet sitt mest mulig (var vel ikke så fryktelig lenge siden Sony og Microsoft ENDELIG tjente penger på konsoll-salgene sine), samtidig som at Ola Nordman ikke vil kjøpe ny maskin hele tiden.

 

Får håpe de nye maskinene i det minste er bakoverkompatible... Blir nok ikke kjøp med de første om jeg ikke får spilt spillene mine på ny konsoll etter jeg har opparbeida meg en spillsamling de siste 5 åra :p

Lenke til kommentar

Buhu. Hvis konsollene er så ille er det bare å utvikle til PC i stedet - kjør på! Ingen grunn til å kaste bort tid på å syte og bære seg; bare bytt til å produsere kun PC-eksklusiver nå med en gang. Men det skjer jo ikke, for spillproduksjon handler ikke om å lage de mest avanserte spillene men å lage spill som faktisk er tilgjengelige for forbrukerne og økonomisk bærekraftige. Jeg oppfatter dette innspillet mest som meningsløs selvmedlidenhet fordi man ikke kan få i både pose og sekk.

 

Forøvrig er det ikke teknologien som setter grenser, men fantasien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som det sies så er Ubisoft siste studioet som burde klage på konsoll. Har de siste årene omfavnet konsollene pga piratkopiering på PC. Og simple porter over til PC. Kjøpte SC Conviction for et par uker sia, men har fortsatt til gode å klare å starte spillet. Følger link til forum så kommer man til konsolldelen. Hadde det ikke vært for den fantastiske AC-serien så hadde jeg droppa Ubisoft sine spill uten å savne mye.

Lenke til kommentar

Buhu. Hvis konsollene er så ille er det bare å utvikle til PC i stedet - kjør på! Ingen grunn til å kaste bort tid på å syte og bære seg; bare bytt til å produsere kun PC-eksklusiver nå med en gang. Men det skjer jo ikke, for spillproduksjon handler ikke om å lage de mest avanserte spillene men å lage spill som faktisk er tilgjengelige for forbrukerne og økonomisk bærekraftige. Jeg oppfatter dette innspillet mest som meningsløs selvmedlidenhet fordi man ikke kan få i både pose og sekk.

 

Forøvrig er det ikke teknologien som setter grenser, men fantasien.

Du har tydeligvis ikke peil på design & koding av spill. Slutt å mjøl om ting du ikke har peil på.

 

Og folk vil ikke lage spill eksklusivt for PC, da det er 1/10 å hente der iforhold til ps3/xbox.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage et strippet windows system som har kun det som trengs til spilling. Når du starter opp konsollen burde du fått et valg om å starte windows eller windows game. Da kan gamle xbox brukere spille sammen med PC spillere og vi slipper en mindre plattform.

Lenke til kommentar

 

Spill-markedet er også LATTERLIG mye større når det kommer til konsoll fremfor PC. Grunnen til dette er mye pga brukervennlighet. Du trenger ikke tenke på driver-oppdateringer, om maskinvaren din er ny nok, hvilke innstillinger du må bruke for å få en god opplevelse. Du trenger heller ikke være bevisst på hvilke deler maskina di må inkludere når du går til kjøp heller, som du må med PC. Bare stikk spillet inn og spill i vei. Selv om det virker utrolig lett å sette sammen en spill-maskin og bruke den til å spille på for oss kyndige, så er dette langt ifra tilfellet for Ola Nordmann.

 

Konkretiser hvor latterlig mye større konsoll-markedet er (gjerne per konsoll)

 

AtW

 

Hvorfor ikke lage et strippet windows system som har kun det som trengs til spilling. Når du starter opp konsollen burde du fått et valg om å starte windows eller windows game. Da kan gamle xbox brukere spille sammen med PC spillere og vi slipper en mindre plattform.

 

Fordi overheaden mtp OSet ikke er så stort som alle later som.

 

AtW

 

 

Forøvrig er det ikke teknologien som setter grenser, men fantasien.

 

Feil.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Xbox 360 har holdt tilbake i alle år nå. PS3 ekslusive spill, bra med blu-ray og cell teknologien.

 

dritt xbox, ikke relevant lenger.

 

PS3 holder tilbake i omtrent like stor grad som x360 gjør, de har tilsvarende dårlig ytelse.

 

AtW

 

Det er derfor de burde lage PC exlusive av mange spill

 

Ja, for å ha null profitt. Lurt!

 

Ja, alle PC-ekslusiver har jo null i profitt, det hadde jeg glemt. Hva med å være noenlunde seriøs?

 

AtW

 

Er like moro hver gang det kommer en ny konsoll dette. Den hauses opp noe til de grader og skrytes av hvor mye bedre den er enn PC. Utviklere kaster seg på, og så skjønner de plutselig 6 måneder senere at PC-teknologi har gått forbi de, og nå 5 år senere er den samme teknologien som var så fantastisk da nå er ett hinder i utviklingsløypa.

 

Sony er jo helt ramme på det, les reklamemateriel for PS1, PS2, og PS3, bare pisspreik om hvor fantastisk ytelse det har og hvordan det er mange ganger bedre enn PCer ytrelsesmessig osv osv. Ren løgn hver gang, og det vil det sikkert være med PS4 også.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har leeeeenge lurt på hva resultatene hadde vært hvis en eller annen utvikler åpnet lommeboken og lagde ett spill(tech demo?) designet kun for det beste som er ute av PC hardware og tvinge ut hver lille dråpe av ytelse de kan få. Slik som de har gjort med PS3, Wii og Xbox360.

Lenke til kommentar

Har leeeeenge lurt på hva resultatene hadde vært hvis en eller annen utvikler åpnet lommeboken og lagde ett spill(tech demo?) designet kun for det beste som er ute av PC hardware og tvinge ut hver lille dråpe av ytelse de kan få. Slik som de har gjort med PS3, Wii og Xbox360.

Crysis kanskje. Der satt du med under 30 i fps på en rimelig dyr PC.

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis ikke peil på design & koding av spill. Slutt å mjøl om ting du ikke har peil på.

 

Og folk vil ikke lage spill eksklusivt for PC, da det er 1/10 å hente der iforhold til ps3/xbox.

 

Og det var da virkelig hele poenget mitt også.

 

Ellers tror jeg det er en god ide at folk legger humørsyken til side før man skriver innlegg. Men at det skjer er vel like sannsynlig som at Ubisoft blir en PC-eksklusiv utvikler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig, Ps3 er på ingen måte bedre.

Har aldri vært så skuffet over full hd som jeg var første gang jeg prøvde ps3`n på en full hd skjerm.

Hadde konsollene enda klar og fylle ut hele skjermen uten kornette grafikk og "sagbladkanter" så hadde jeg blitt fornøyd.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...