Gå til innhold

Slik er Facebooks nye funksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nye er helt grusomt. Står jo ikke hvem som er pålogget eller ikke en gang. Og det varierer hvor jeg får svar, om det kommer i innboksen eller i chatten. Også stod det at det skulle komme opp de jeg chattet mest med, og det gjør det heller ikke, mange av de som står der er bare random folk. Latterlig.

Lenke til kommentar

google+ er vel bedre, men det er et sosialt netverk. og da trenger man ha vennene sine i samme netverk for at det skal funke...

Men hva er det som er så mye bedre? De siste dagene har vært preget av fullstendig hysteri rundt G+, men jeg har enda ikke truffet på noen faktisk kan forklare hva som er så mye bedre. De fleste av de som skryter G+ opp i skyene har ikke engang fått åpnet en konto der enda.

Lenke til kommentar

That's it? Forandring Nr.99543534 på chatten, ohh yeah. Facebook chaten har alltid vært dritt, men utrolig nok klarer de alltid å gjøre den verre. Akkurat nå er den helt forferdelig og er konstant limt fast i høyre side av skjermen, ekstra uoversiktlig har den blitt også siden den nå lister absolutt alle på venne lista de, enten de er online eller ikke. For å ikke snakke om den ikke "scaler" med browseren min så litt av chatte boksen blir "kuttet" vekk, AFGHAGHAGAMTTFUUUUU....

Lenke til kommentar

Men hva er det som er så mye bedre? De siste dagene har vært preget av fullstendig hysteri rundt G+, men jeg har enda ikke truffet på noen faktisk kan forklare hva som er så mye bedre. De fleste av de som skryter G+ opp i skyene har ikke engang fått åpnet en konto der enda.

Har brukt google+ i noen dager nå. Personlig finner jeg ikke på nåværende tidspunkt google+ for å være mye bedre enn facebook på noen spesifikke områder. Derimot er opplever jeg google+ som litt bedre på stort sett alt, hvilket i sum gir en mye bedre brukeropplevelse.

 

Det beste med Google+ er Circles. Problemene med å skille mellom forskjellige venne-/bekjent-/kollega-/ og familie-sirkler er en av tingene som Facebook er skikkelig dårlig på. Det jeg vil poste til familie er veldig forskjellig fra det jeg poster til venner som igjen er veldig forskjellig fra det jeg vil poste til folk jeg aldri har møtt. Circles åpner også for muligheten til å bruke google+ i stor grad på samme måte som en bruker twitter i dag.

 

Ellers er chatten bedre, laouten mer elegant og endel bedre bygget opp, posting av oppdateringer er bedre (grunnet circles), +1 er svært praktisk (jeg har allerede byttet det ut med stumbleupon som bookmarker), og måten bilder blir vist på er svært mye bedre. Har ikke fått testet hangouts og sparks enda.

 

Eneste haken; litt ensomt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...