Gå til innhold

Google gjør deg offentlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig å bli usynlig på Facebook. Du kan hake av for at du ikke skal være synlig for søk på ditt navn. Jeg hadde den innstillingen før, men kom fram til at det var helt unødvendig. Jeg vil at folk skal finne meg (dvs. navn og kontaktopplysninger), enten det er på telefonkatalogen.no, Facebook, jobben sine nettsider, ev. egne nettsteder/blogger eller et annet sted. Bare jeg har litt kontroll med hva folk finner... Jeg har brukt grupper på Facebook i lang tid - for å styre hvem som ser hva. Men det ser ut som om Google + kommer til å gjøre dette bedre. Jeg stoler ikke helt på Facebook, de har gjort for mange endringer i oppsettet slik at jeg hele tiden må følge med på om mine innstillinger har blitt endret.

Lenke til kommentar

Hva er problemet? Om du vil være utilgjengelig og anonym er det jo bare å la være å logge seg på. Straks slike identifiseringstjenester blir standardiserte med sikker innlogging (via kortleser og kanskje noe biometri?) vil vi ha valget mellom et ryddig spamfritt nettverk hvor alle kan se alle eller man kan surfe anonymt og hemningsløst i et kaotisk og anarkistisk internett. Win Win! :)

Lenke til kommentar

Ser det er rimelig mange sider som har guider på hvordan dette flotte, nyskapende systemet fungerer, hvordan man kan få tak i invites, hvordan bla bla bla.. Så jeg sitter her og lurer på hva de forskjellige redaksjonene rundt i verden har fått av goodies siden de gir så enormt mye gratis reklame. Eneste selskap som får like mye gratis oppmerksomhet er apple. Dette blir som å skrive en anmeldelse av en cd-plate og i samme artikkel skrive hvor den kan kjøpes, hvordan du skal taste inn dine kredittkort-detaljer og hva du skal si til familie og venner for å få de til å gjøre det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke å dele mitt private liv på nettet.

Vist venner lurer på hvordan jeg har det, har jeg altids en telefon.

 

Så det greit å dele det over GSM nettet? :p

 

Forskjellene er jo ganske store. Alle mobilsamtaler er ikke tilgjengelig for "alle". Du kan ikke høre på telefonsamtalene til dine venner med mindre du sitter i samme rom som begge to samtidig. Samtalene blir heller ikke tatt opp og lagret i uoverskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Falskt navn gjør at hvem enn det er som snuser opp profilen din ikke kan knytte det direkte til deg.

Er in med googling blant arbeidsgivere og disse kan for eksempel være såpass partiske at la oss si de ikke liker X, men søket på deg gir indikasjoner på at liker X, så vil de vrake deg som jobbsøker.

 

Har skjedd før og vil skje igjen, selvfølgelig kan man si at da er det ikke en særlig seriøs arbeidsgiver, men for meg vil en jobb være en jobb og det er ikke alltid lett å få noe.

Før i verdenen var det enkelt, men idag er det mye verre.

Lenke til kommentar

Liker ikke å dele mitt private liv på nettet.

Vist venner lurer på hvordan jeg har det, har jeg altids en telefon.

 

Så det greit å dele det over GSM nettet? :p

 

Forskjellene er jo ganske store. Alle mobilsamtaler er ikke tilgjengelig for "alle". Du kan ikke høre på telefonsamtalene til dine venner med mindre du sitter i samme rom som begge to samtidig. Samtalene blir heller ikke tatt opp og lagret i uoverskuelig fremtid.

 

Det er jo poenget med google+. Alle samtalene dine er ikke tilgjengelig for "alle", bare de du ønsker å ha samtalen med. Selv ikke de i samme rom kan høre samtalen, med mindre du selv ønsker å sette samtalen på "høyttaler" og dele den med de i samme "rom" som deg.

Du trenger heller ikke ta opp samtalen, bare vist du ønsker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...