Gå til innhold

Test: Lian Li Pitstop T60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for en tid siden vurderte jeg å mode dette kabinettet :p

 

men fordi jeg ikke har gjort noe lignende før, så det ut som en veldig stor oppgave og jeg styrte unna.

 

planen var å sette på et par akryl/pleksiglass vegger å få stilen, men for å holde støv osv ute (det hadde også blitt veldig klumpete hvis jeg hadde gjort det enkelt og holdt meg unna en 20-30 skjøter + "akseptable" vifte "plasser")

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Wow, på mange måter en genial løsning, som på ingen måte kan være aktuell for 99% av befolkningen... Tydelig at det er hard konkurranse på kabinettmarkedet... Noe som jeg egentlig visste fra før av, det er jo bare å søke på prisguiden etter et miditower mellom 400 og 600 :|

Lenke til kommentar

En slik "Perle" er det jaggu enkelt å lage sjæl.

 

Nåja. Ser du nærmere på det, så er det ganske mange vinkler. Jeg hadde vært svært overrasket dersom du klarte å produsere noe lignende innen et tidsrom som fikk de 570 kr kabinettet koster til å virke unødvendig. ;-)

 

Jeg bruker forøvrig et tilsvarende åpent kabinett i pleksiglass fra Microplex, og er godt fornøyd med det. Har det stående i klesskapet (nei, det blir ikke for varmt), og det har vært overraskende lite støv på komponentene. Det eneste problemet mitt er at det nå er så stille, at jeg irriterer meg over summingen fra trafoen til lampen i rommet. :!:

Lenke til kommentar

Dette er en tech-bench, ikke ment til å brukes til en vanlig PC, men heller en maskin der du tester skjermkort, harddisker og annen maskinvare.

 

Dette er vanvittig upraktisk til vanlig bruk av en enkelt grunn:

Null beskyttelse for maskinvaren. Småmynter, glass og annet som du finner på skrivebordet kan komme borti maskinvaren og ødelegge den.

Lenke til kommentar

Må si meg overrasket over hvor mange som kritiserer dette "kabinettet" fordi det blir så lett støvfyllt...?

 

Det er en TESTBENK, ikke et vanlig kabinett...!

Det er ikke laget for "den vanlige idioten i gata", det er for testing av maskinvare!

 

Selv for det, så synes jeg slike åpne kabinett er overraskende lite praksitske "i virkeligheten", nå tester jeg riktignok ikke profesjonelt, men har et såpn åpent kabinett for å teste ymse, å det har lite å si i praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg siterer:

"Det vil i tillegg bli veldig støvete over tid, så det gjelder å ha en støvsuger eller litt luft på boks i nærheten"

 

Luft på boks er jo rimelig greit, men jeg må spørre hvorfor HW.NO anbefaler å bruke støvsuger i/rundt ømfintelig elektronikk.

 

Det er jo nesten som å be om å få komponenter ødelagt av statisk elektrisitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg siterer:

"Det vil i tillegg bli veldig støvete over tid, så det gjelder å ha en støvsuger eller litt luft på boks i nærheten"

 

Luft på boks er jo rimelig greit, men jeg må spørre hvorfor HW.NO anbefaler å bruke støvsuger i/rundt ømfintelig elektronikk.

 

Det er jo nesten som å be om å få komponenter ødelagt av statisk elektrisitet.

 

 

Du bruker ein sånn en vet du :D

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Tilbehor/Tilbehorsett-til-stovsuger/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...