Gå til innhold

Hva er TriggerTrap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor føles det som man har sett det før? Har dem stjælt ideen til han som ba oss bli med og teste en sånn dings i fjor? Hva het han/den? EKKO eller noe sånt? En slags "Eksponeringskomputer", brukeren husker jeg ikke navnet på.

 

Stjelt og stjelt det finnes mange slike timelapse kontrollere og høy hastighets foto triggere. Enkle elektroniske kretser som dette er har ingen patent på. Flott at han skal slippe det som open source slik at man kan bygge den selv og forbedre koden.

 

Dette kunne vært Ekko men så vidt jeg forstår har han gitt opp prosjektet, han kunne vært rik hehe

Lenke til kommentar

Hvorfor gjør dere lenken til Kickstarter så latterlig usynlig? Tre tegn med ganske liten forskjell fra brødteksten. Det er da vel ganske tydelig at mange vil sjekke det ut? Og at mange kun har lyst til å se på det som oppfattes som en lettfattelig video enn å nilese på noe som oppfattes som kjedelig tekst som uansett bare gjentar det videoen sier på norsk?

 

UX!

Lenke til kommentar

 

Ser de skriver det koster halvparten av de andre alternativene inkl. cameraAxe, men jeg kjøpte min ny fra produsent for 100$ altså ikke det dobbelte og alt av kode og koblingskjema ligger gratis tilgjengelig så du kan lage den helt selv for en brøkdel av kostnaden hvis du er hardcore DIY.

 

Har ikke satt meg noe inn i TriggerTrapp, men av det lille jeg har lest så er det kun lyd, laser og time-lapse uten mulighet til å utvide med egne sensorer?

 

Blir vanskelig å ta "slow motion" bilder da.

 

Eks. med CameraAxe har jeg en sensor som måler hastigheten på et prosjektil, uansett om det er en kule fra en sprettert eller en 9mm kule så beregner den hastigheten til prosjektilen og utløser blitzen akkurat idet prosjektilen treffer det du skal ta bile av eller rett etter alt etter som hva du er ute etter ...

 

Et annet eksempel er laser utløser, greit at du kan få noe til å utløse kamera/blitz når noe bryter laserstrålen, men om motiver bryter strålen utenfor synsfeltet til kamera er bildet ødelagt, med cameraAxe kan du lage et "array" av lasere så den må bryte flere laserstråler samtidig for å utløse kamera/blitz så den kun tar bilde når du har motivet ditt akkurat der du vil ha det, men om TriggerTrapp er like åpent og lett å bruke etter eget ønske/fantasi er det et supert produkt til en billigere penge!

 

 

Edit: Lest litt mer på det nå og er vist open source og med mulighet til å lage egen sensor, men ser den kun har 1stk aux/sensor inngang, dette begrenser hvilke typer sensorer man kan ha og hvor gode man kan lage noen av dem, blir eks vanskelig å lage en prosjektil sensor som selv beregner når prosjektilet treffer objektet/motivet ditt da det må ha 2 input med en fast avstand mellom for å beregne hastigheten til prosjektilet. Blir mange forsøk på å få det rett. Blir også vanskelig å slå av laserlyset fra laser triggeren i det du tar bilde så da kan du få dette med på bilde om det ikke ligger inne på TriggerTrapen fra før av da.

På CameraAxe har du 2 trigger porter, 2 sensor porter og 1 som ligger åpen som du definerer som det du selv vil. Så lang ser jeg på CameraAxe som et bedre produkt som gir deg mer frihet for bare 25$ mer, vel verdt det.

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...