Gå til innhold

Android-mobiler sprenger mobilnettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så problemet sitter i det store og hele i kontrollkanalen for cellen. Minner meg litt om SMS-problematikken siden den også ble båret i kontrollkanalen i begynnelsen, men kan nå bli håndtert som datatrafikk (om telefonen er satt til å gjøre det).

 

Viser vel også at datatrafikken i UMTS-nettet var designet for videosamtaler, siden en der vil ha en oppkobling og så en datastrøm for hele samtalen.

 

Lurer på hvordan LTE oppfører seg til sammenligning.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan grafen skal vise at Android skaper 3 ganger så mye trafikk som iphone. Det jeg ser er 32% mot 22%. Når også Telenor sier at signaltrafikken ikke tok knekken på nettverket, så forstår jeg ikke overskriften om at Android sprenger mobilnettverket

Lenke til kommentar

Grunnen til at android har 3 ganger mer trafikk, er vel at android er 3 ganger større enn iphone her i landet. Men som en tidligere ha påpekt, så sprenger ikke android nettet, langt derifra... Men amobil prøver vel atter en gang å skape en negativ stemning rundt android.

Lenke til kommentar

Okej... Så da er det slik at android sprenger nettet til telenor, tross i det at telenor understreker at grunnen til at nettet knelte ikke hadde noe med android å gjøre? Du syns det er passend å bruke en missvisende overskrift? For android sprenger ikke noe nett, det har det aldri gjort og kommer mest sannsynlig aldri til å gjøre det heller.

Lenke til kommentar

Epp: Du må lese grafene sammen; 8% av telefonene står for 32% av belastningen, mens 18% av telefonene står for 22%. Dvs:

Pr % Appletlf: 22/18= 1,22

Pr Androidtlf: 32/8= 4

 

Forskjell: 4/1,22=3,3 --> 3 ganger så mye pr Androidtlf iforhold til Appletlf.. :roll:

 

OK, men man kunne snudd på flisa og sagt at iPhone står for 2.25 ganger mer datatrafikk i nettet enn Android ;)

 

Det er vel ikke 8% av telefonene, men heller at Android telefonene står for 8% av data trafikken. Vil tro at gjennomsnittlig Android telefon bruker mindre datatrafikk enn iphone av den enkle grunn at android er i lang flere typer mobiler (fra billige til dyre smarttelefoner).

 

Uansett så henger ikke overskriften på greip.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Er vel ikke så mye overskriften som bruken av telenorlogoen. Det som slår meg er at androids implementasjon må være mer strømkrevende når håndsettet er i bruk (hvis man antar at det er i bruk så lenge skjermen er på) ut i fra det enkle regnestykket at oppkoblinger/nedkoblinger drar mer strøm.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...