Gå til innhold

Sniktitt: Star Wars: The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Awesome... Awesome to the max!

 

Gleder meg stort til dette spillet, etter å ha vært ute av WoW i et par år. BW har uttalt at de har hentet mye fra WoW, men forbedret det og selvsagt lagt til egne ideer og mekanismer. Tror dette spillet kommer til å gi en enormt god spillopplevelse - særlig for SW-fans!

 

De tok jo først sikte på vår-slipp, men den glapp. Kan det tenkes at de nå går for 12. september, samme dato som blu-ray-slippet...? Not entirely umuli !

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Begynte på min tunge oppgave som game tester igår. Så langt virker spillet veldig bra, selv om det e noen bugs. Det beste så langt syns eg e bruken av samtaler med valg i et mmo. Det gjør det mye gøyere å queste når du vet at det du gjør faktisk har noe å si for historien.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at jeg er helt avhengig av god grafikk, men de aller fleste av bildene i artikkelen virker jo som de er fra et spill rundt 2003/5. Det første bildet på side to ser derimot bedre ut, blir det noe slikt eller bedre så er jeg solgt. Blir nok uansett til at jeg prøver det, bare litt synd å se så utdatert grafikk...

Lenke til kommentar

Likte ikke det med battlegrounds. Er det noe som var bra med SWG så var det åpenheten. Det kunne være PvP uansett hvor du var. Selv i byene kunne det plutselig skje noe. Bounty Hunters var enda mer spesiell og kunne tracke folk hvor de var hen og var førstevalget å hente inn hvis noen jedier skulle drepes.

 

Håper det blir bra pvp utenom battlegrounds også.

Lenke til kommentar

jeg hiver meg med her=)

har vært en del diskusjoner rundt dette spillet å at det ikke gjør så mye nytt.

men så spør jeg meg selv, hvorfor skifte ut combatsystemet bare for å ikke bruke noe som er brukt fra før?

syns det fungerer utmerked å da kan det bare holde seg slik.

SWTOR mener jeg tar store skritt for vidre utvikling av MMOspill=)

må bare si jeg elsker alle spill fra BW

å må faktisk slenge inn at EA har kommet seg=)

Lenke til kommentar

Likte ikke det med battlegrounds. Er det noe som var bra med SWG så var det åpenheten. Det kunne være PvP uansett hvor du var. Selv i byene kunne det plutselig skje noe. Bounty Hunters var enda mer spesiell og kunne tracke folk hvor de var hen og var førstevalget å hente inn hvis noen jedier skulle drepes.

 

Håper det blir bra pvp utenom battlegrounds også.

Tror ikke det kommer noe ordentlig bra MMORPGspill som SWG på lenge... Ser ut som de fleste vil gå ren themepark varianten hvor du følger en monoton og lineær vei som World Warcraft. Hvor alt handler å gjøre den samme driten om igjen. I SWG var det flere muligheter får å bli suksessfull, man trengte ikke en gang en combat toon til å bli rik. Guilds hadde byer, og man kjente gjerne flertallet av alle 200 medlemmene. I WoW betyr ikke guilds så mye, du trenger bare å kjenne 10-20 folk og resten er ikke så viktig...

Lenke til kommentar

Jeg nekter å være så godtroende.

Hva er det som er banebrytende her? Alt som er lista opp er gjort før, de gidda ikke forandre navnet på "exactly the same thing" som finnes i MMO X.

 

Valor? Gi deg.

50 erfaringslevels? Hvorfor I H**** bry seg om levels og hvorfor 50? De snakket jo først om å ha et "story-driven advancement system".

 

Dette er så EA og mainstream kopiering som det er mulig.

 

Se på "advanced classes" systemet, ikke noe banebrytende i det hele tatt.

 

Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt kunne tenke meg å prøve det er på grunn av at det er Star Wars.

Lenke til kommentar

Jeg nekter å være så godtroende.

Hva er det som er banebrytende her? Alt som er lista opp er gjort før, de gidda ikke forandre navnet på "exactly the same thing" som finnes i MMO X.

 

Valor? Gi deg.

50 erfaringslevels? Hvorfor I H**** bry seg om levels og hvorfor 50? De snakket jo først om å ha et "story-driven advancement system".

 

Dette er så EA og mainstream kopiering som det er mulig.

 

Se på "advanced classes" systemet, ikke noe banebrytende i det hele tatt.

 

Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt kunne tenke meg å prøve det er på grunn av at det er Star Wars.

 

 

Det som er banebrytende her er vel selve historien og selvsagt hvordan man kan bruke kompanjongene. At det er "mainstream"? Vel det er jo et mmorpg, saa de foelger vel igrunn oppskriften til hva alt annet er paa markedet, men historien er noe jeg vil paastaa alene er banebrytende i denne sjangeren. Ja og det at man kan ta egne valg. Litt revolusjonerende er det i det minste.

 

Selvsagt mange andre elementer jeg skulle oenske de ville gjort noe med, men da ville jeg sett for meg endel av de gode elementene fra SWG som en mer aapen verden med ordentlig playerhousing. Savner den rpg foelelsen en hadde i det spillet & alle player events som ble skapt, noe som er vanskelig i den "typiske" lukkede verdenen. Men ting har vel desverre blitt forenklet i og med WoW gjorde det saa bra med sin forenkling av sjangeren & selskaper tenker "desverre" paa aa ha mange subscriptions istedenfor et "nisjemarked" for oss som oensker det mer avansert.

 

Men faar ta spillet for det det er & tror ikke saa mange vil bli kjempeskuffet hvis man er star wars fan, fan av bioware eller bare elsker kotor.

 

Ja det er naa min mening om dette hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Ser no AoC, de tenkte litt nytt på enkelte fronter, det gikk ikke så bra.

 

Var jo i grunn ikke de nye tingene som var årsaken til problemene AoC hadde. Det var ... Mye annet. :p

 

At det er "mainstream"? Vel det er jo et mmorpg, saa de foelger vel igrunn oppskriften til hva alt annet er paa markedet

 

De følger ikke oppskriften til alt annet på markedet, de følger oppskriften til det mest tilgjengelige på markedet. Det gir forsåvidt mening, men de ser ut til å ha glemt at det mest tilgjengelige på markedet kom ut i 2004. Litt vanskeligere å bli imponert i 2011/2012.

 

Dere som savner SWG burde sannsynligvis kikke på Eve snarere enn dette. Ingenting med SWTOR som tyder på at det blir en spillerdrevet sandkasse.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Hvordan er vanskeligsgraden når man gjør quester og slikt ? er litt redd det blir for lett , i WoW daua jeg vel 2 ganger ved lvling , fordi jeg ble oppslukt av noe på TVn. RIFT gav meg en overasskelse , der kunne man faktisk dø.Er så lei å bli leid i hånda , håper ikke SWTOR blir slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er vanskeligsgraden når man gjør quester og slikt ? er litt redd det blir for lett , i WoW daua jeg vel 2 ganger ved lvling , fordi jeg ble oppslukt av noe på TVn. RIFT gav meg en overasskelse , der kunne man faktisk dø.Er så lei å bli leid i hånda , håper ikke SWTOR blir slik.

 

Nå sier jeg ikke at det var direkte vanskelig å levle i WoW i begynnelsen, men vanskeligere enn nå var det uten tvil. Vanskeligere enn for 3 år siden også, for den del.

Når WoW er så gammelt som det er legges det vel ikke så utrolig stor vekt på levle- aspektet lengre, slik nye spill som Rift må.

Eastern Kingdom og Kalimdor ble vel nerfet 2-3 ganger mtp mobs' helse og damageoutput.

 

----

 

Det blir stadig tydeligere at BioWare er et selskap eid av EA, der man satser på det trygge vel prøvde. Jeg har minimal interesse av dette spillet så jeg skippet rett til konklusjonen. De tinga som ble ramset opp der er jo eldgammelt. WoW er 6 1/2 år gammelt og Warhammer er 3 år gammelt ...

Det ser da ut som at Bioware prøver med samme taktikken som Rift; kopiere WoW og satse på at noe hundre tusen WoW- spillere er lei WoW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...