Gå til innhold

Test: Motorola Defy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig. Regner med at om Motorola leverer like god byggekvalitet som tidligere så skal så absolutt denne tåle det den er sertifisert og mer til. Har selv en Razr v3i (fremdeles) som jeg tror jeg kjøpte i 2006. Bruker den til dagen, og den har blitt slengt her og der, bl.a. har den fått fly i en 2.5 meter høy bue og landet på betonggulv uten å klage.

Lenke til kommentar

Her er Defyen min etter sitt første fall fra albue høyde..var nok litt uheldig med hvordan den landet,var meget fornøyd med tlf mens jeg hadde den..-skjermen i sola

 

Heh, det der så ikke ut som noe som tålte en trøkk nei. Er det glasset som har sprukket eller slik? Det berømte gorillaglasset som skal tåle alt? Da må jeg si at "designtelefonen" Razor v3i ser ut som den tåler betraktelig mer. Som sagt, min har hatt et par turer gjennom luften, fått litt vann & svette på seg og så videre, og har ikke beklagd seg en eneste gang... Den eneste synlige skaden (utenom noen riper) er at glasset fremfor kameraet har en sprekk på midten.

Lenke til kommentar
Amobil: Hvorfor ikke anbefalt?
Den har da et stort anbetalt-stempel på siste side..?

 

Noen som har prøvd å bytte ut Android 2.1 + Motoblur med Android 2.3? Liker HW og prisen, men noe forbanna drit at de skal skitne til med noe eget istedenfor å bare installere siste Android-utgave.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

Har nettopp kjøpt meg denne og er strålende fornøyd. Deilig telefon å bruke, særlig etter overgang fra en SE x10 mini.

Men, kanskje jeg er dum her, strever veldig med å finne noen slags Facebook app på denne..? Finnes dette, eller må man bare bruke nettleseren?

Kunne tenkt meg å brukt denne funksjonen jeg har lest om, der du kan sync'e kontaktlisten opp mot FB for å få bilde på kontaktene dine automatisk.

Er veldig grønn på nyere android (og ikke så voldsomt interessert heller) så alle forslag mottas med takk! :)

 

og btw, noen som vet hvordan det ligger an for Android 2.3 på denne modellen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

WTF!

Koblet til telefonen på PC'en via USB forleden dag i Moto Phone Portal for å redigere kontaktene mine. Alt gikk greit, men ser nå at telefonen plutselig har lastet ned 150 mb innhold av seg selv i løpet av 3 dager. På videre informasjon ser jeg at det er Phone Portal som er synderen!!? Hva faen, dette kommer til å koste meg masse spenn!

Hvordan kan dette skje når jeg brukte USB tilkobling og har slått av all nedlasting/data? Har noen andre opplevd dette?

 

Ble så frustrert at jeg ville prøve å slette Phone Portal fullstendig fra telefonen, men dette gikk selvsagt ikke an..

 

Anyone?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jepp, det er mulig. Kan overklokke den endel også. :)Amobil: Hvorfor ikke anbefalt?

 

hei. har en defy som jeg kunne tenkt meg og overklokke hvordan gjør man det? for da blir den vel en del raskere en den er orginal ?? og vet du om man kan legge inn nyeste verson android?? håper på raskest mulig svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

null

 

En stund siden siste kommentar her, og 3-4 år siden jeg fikk denne telefonen. Hadde den vel ett år før jeg kom over cyanogenmod. Var skeptisk nok til å vente med oppdateringer, men ca 1,5-2 år etter kjøp la jeg inn CyanogenMod 7 (Android 2.3). Veldig fornøyd, færre bugs enn hva motorola allerede hadde gitt meg. Men fremdeles ikke lytefri. Har mistet, slått, kommet borti og vært ute i regnet med denne telefonen, er den beste jeg har hatt så langt etter 4-5 symbiantelefoner (2x Nokia, Sony Ericsson, Samsung (OL-telefonen) og en til tror jeg.)

 

Denne har jeg mistet på betong og støtt borti med metall uten at den har fått en eneste ripe eller merke. Låsen på baksiden har blitt litt løsere, og med cyanogenmod må jeg stryke håndflata over lyssensoren etter noen har lagt på røret etter en samtale for å få lys i skjermen igjen, men det er uansett noe jeg kan takle etter å ha møtt telefonen som har tålt "alt".

 

Telefonen ligger på badet når jeg dusjer, er med ut i regnværet og er med på jobb når jeg ruller containere og stadig blir truffet av 4-500kg containere uten at skjermen får ei ripe.

 

Har ventet på en oppfølger (ikke defy+, den var samme telefon...), uten å ha opplevd noen som kom i nærheten engang. Alle de nyeste telefonene har fått veldig bra kritikk, men nesten ingen har vært vanntett før nå, og de som har vært vanntett har ikke hatt en byggekvalitet/skjerm til å forsvare prisen. Greit at de har bedre ytelse, men jeg har ikke behov for å spille crysis på mobilen.

 

Så langt ser Sony Z2 ut som arvtageren til min telefon, ettersom den både har IP-67 sertifisering, Gorillaglass og også har fått god omtale når det gjelder resten av telefonen.

 

Motorola Defy kostet den gang ~2800kr, mens tilsvarende telefoner i dagens marked er oppe i 6-7000kr. Jeg har aldri sett salgstallene fra Defy, men noen oppegående burde ha kommet med "neste generasjon midtpåtreet-telefoner som Defy "litt" tidligere, iallefall i Norge.

 

IP67 + Gorillaglass burde vært påbudt i Norge.

 

Hilsen til en 3år gammel post om en 4år gammel kjær telefon som burde satt standarden for telefoner i det norske markedet når den kom.....

Lenke til kommentar

Kan se ut som Motorola har vært gode på å lage holdbare mobiltelefoner. Jeg har en 8 år gammel Razr v3i som har vært noen turer ned i bakken og dunket i betong og litt forskjellig, men batteriet varer en uke om jeg ikke ringer så mye. Den eneste skaden den har fått er ved siden av glasset som dekker kameralinsen. Ellers bare noen skrapemerker her og der. Derfor har jeg vært i markedet for en ny Motorola i tilfelle telefonen vandrer til de evige 3g-marker. Jeg skifter ikke telefon om jeg ikke må, og jeg foretrekker noe som varer lenge i stedet for det nyeste nye.

 

Nå er det vanskelig å få tak i annet enn smarte telefoner, men av mulige kandidater der (grunnet at de tåler en del) har jeg sett på Caterpillar sine telefoner. Jeg har også vært fristet til å kjøpe en Moto G, trass i at den ikke (offisielt) er fuktsikker. Om den tåler like mye som design-oldefaren dens så er det en god telefon for mitt bruk. Men for deg som har en litt mer brutal arbeidshverdag vil det kanskje ikke være like lett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...