Gå til innhold

League of Legends deler Europa (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av de største probleme her er at det er så mange øst-europeere som nekter å snakke engelsk, enten fordi de ikke kan det, eller fordi de rett og slett ikke gidder. Dette er et problem for meg i mange andre spill allerede, så at jeg nå KUN kommer til å treffe på sånne folk når jeg spiller LoL er rett og slett uakseptabelt! Og dessuten, Norge, Sverige og Danmark er åpenbart en del av vest-europa, på kulturelt og geografisk sett.

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg personlig hon, men hvis communitiet derfra er representativt så høres dette ut som om en latterlig trist nyhet. At man i det hele tatt er låst til en region høres også litt sprøtt ut (eller har jeg misforstått akkurat den biten?)

 

Enig med den, skjønner ikke helt hvorfor vi ikke bare kunne valgt mellom server 1 og 2 etc etter den som har minst pågang.

Tror ikke du er låst permanent, siden du kan transferre 1 gang gratis, og sannsynligvis betale for å bli overført til den andre regionen fleire ganger.

Lenke til kommentar

Du blir aldeles ikke låst til en region. Personlig kommer jeg til å trykke på knappen man finner i "Store", under "Other" in-game rett etter splittet, til tross for at jeg finner franskmennene verst. Forstår ikke hvorfor folk klager over at Norge ble regna som Øst-Europa, er bare å trykke en stor knapp, relogge, så er man på vestsiden! ;)

Vil alltids kunne bytte tilbake for et uvisst beløp også.

Lenke til kommentar

"Jesusball, I dag, 16:00

En av de største probleme her er at det er så mange øst-europeere som nekter å snakke engelsk, enten fordi de ikke kan det, eller fordi de rett og slett ikke gidder."

 

Jesusball; Hvis du ikke HAR tilstrekkelige ferdigheter/kunnskap vil du vel ikke snakke norsk eller engelsk heller...?? Altså, det er jo vanskelig å snakke et språk man... eh... ikke KAN. (Jeg kan for eksempel ikke snakke urdu eller russisk, og jeg føler det ubekvemt å skulle improvisere!)

 

Hvis du hadde kunnet skrive godt norsk hadde du skrevet ET (ikke "en") problem - og flertallsformen av dette ordet er dessuten problemER. Hvem vet, kanskje noen i "øst" ønsket å lære seg språket ditt. Eller GIDDER du bare ikke?

 

Det finnes større ting å gråte over i denne verden, enn at bortskjemte norske spillere med antatt høyt fravær i samfunns - og språkfag, sløret spillblikk og kulturelle navigasjonsproblemer mister sine nettkosekompiser i "vest" og akk så hardt og brutalt blir tvunget over til "østsiden." Et tips: Ikke glem å logge av innimellom og gå ut i det virkelige liv. Et kurs i russisk vil sikkert hjelpe på kommunikasjonsproblemene, Jesusball. Hurra for tilværelsens uutholdelige letthet og den norske dekadansen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uhm, nå forventer ikke han (eller noen andre) at russerne skal lære seg norsk heller. Det man forventer er at de lærer seg verdensspråket engelsk, på lik linje med alle andre.

 

Kommunikasjon er vesentlig i spill som Lol/dota/hon og hvis russerne ønsker å seile sin egen sjø og ikke lære engelsk, da synes jeg at de godt kan droppe å spille spill hvor man må kunne engelsk for at laget ditt skal prestere godt nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uhm, nå forventer ikke han (eller noen andre) at russerne skal lære seg norsk heller. Det man forventer er at de lærer seg verdensspråket engelsk, på lik linje med alle andre.

 

Kommunikasjon er vesentlig i spill som Lol/dota/hon og hvis russerne ønsker å seile sin egen sjø og ikke lære engelsk, da synes jeg at de godt kan droppe å spille spill hvor man må kunne engelsk for at laget ditt skal prestere godt nok.

 

 

Neida, jeg satte det jo litt på spissen - regner med at du tar den... Jeg forventer ikke at folk må gå hen og lære seg russisk. Jeg er selvsagt enig i at det er i alles interesse at folk lærer seg engelsk. Poenget mitt er at det skinner gjennom at brukeren - og noen andre her inne - har en generelt negativ holdning til øst-europeere, som av forskjellige grunner ikke har like gode muligheter for skolegang (og dermed språkopplæring) som oss her til lands. Jeg har forresten truffet også øst-Europeere som er flinke i engelsk, så det er ikke helt svart.

 

Brukeren skjærer mange over én kam når han skriver at folk nekter å skrive engelsk fordi de a) ikke kan (som jo faller på egen urimelighet og er så morsomt å lese at jeg må harselere litt med det) og b) ikke gidder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

"Jesusball, I dag, 16:00

Jesusball; Hvis du ikke HAR tilstrekkelige ferdigheter/kunnskap vil du vel ikke snakke norsk eller engelsk heller...?? Altså, det er jo vanskelig å snakke et språk man... eh... ikke KAN. (Jeg kan for eksempel ikke snakke urdu eller russisk, og jeg føler det ubekvemt å skulle improvisere!)

Selvsagt kan personen ikke snakke engelsk dersom han/hun ikke kan språket, men det gjør det ikke mindre irriterende.

Hvis du hadde kunnet skrive godt norsk hadde du skrevet ET (ikke "en") problem - og flertallsformen av dette ordet er dessuten problemER. Hvem vet, kanskje noen i "øst" ønsket å lære seg språket ditt. Eller GIDDER du bare ikke?

Flisespikking. Skrivefeil skjer og så lenge man gjør så godt man kan og skriver noenlunde fritt for feil så går det greit. Det gjelder både diskusjon.no og LoL.

Det finnes større ting å gråte over i denne verden, enn at bortskjemte norske spillere med antatt høyt fravær i samfunns - og språkfag, sløret spillblikk og kulturelle navigasjonsproblemer mister sine nettkosekompiser i "vest" og akk så hardt og brutalt blir tvunget over til "østsiden." Et tips: Ikke glem å logge av innimellom og gå ut i det virkelige liv. Et kurs i russisk vil sikkert hjelpe på kommunikasjonsproblemene, Jesusball. Hurra for tilværelsens uutholdelige letthet og den norske dekadansen...

I denne tråden diskuterer man artikkelen som blir linket til i førsteposten. Dersom du ønsker det så er det bare å diskutere fattige barn som dør av AIDS i Afrika, men da i en passende tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...