Gå til innhold

Utholdenhetstest av SSDer


BAT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det ikke lenge til man må begynne å følge med :)

 

Blir spennende dette!

 

Det blir også testet en Samsung 470 64GB, den er uten tilsvarende eldre modell for sammenligning men den bruker da 32nm Toggle NAND.

En ganske så sprek og ikke minst lekker liten sak til å være bare 64GB.

(har lovet å komme med en test i benchmark tråden og det tror jeg at jeg skal få til i kveld)

 

På papiret er jo m4 overlegen C300 ved skriving så da spørs det bare hvor god firmwwaren er til å håndtere flere års bruk i løpet av noen uker/måneder.

Lenke til kommentar

Etter å ha lurket på den tråden siden oppstarten av første testen så ble jeg så nyskjerrig selv at jeg klarte ikke å dy meg. Blir spennende å se hvordan dette kommer til å bli når alt er skrevet til. :)

 

Oppstart for C300 og min M4 er i morgen hvis ikke noe endrer seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og da er testen offisielt startet. Den har rullet og gått siden 14:00 i dag og kverner jevnt og trutt. Så langt ser det bra ut og ytelsen holder seg jevnt.

 

post-140856-0-93732600-1309527273_thumb.png

 

post-140856-0-58950900-1309527264_thumb.png

 

Jeg kommer til å poste oppdateringer ca hver dag, hvis ikke det dukker opp noe som krever oftere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør det. Jeg kommer til å poste resultatet etter 24 timer og det ser ut som det kommer til å lande på over 6 TiB pr døgn. Det store spørsmålet er om det holder seg sånn over lengre tid eller som det roer seg litt ned.

 

Spennende det her :)

Lenke til kommentar

Kveldsoppdatering. Jeg er ganske imponert. Det er skrevet 8,7 TiB og hastigheten holder seg bra. I snitt siden jeg startet opp så har den skrevet ca 77 MiB/s og etterhvert som timene går så vil de 2 timene som maskinen var nede i går telle mindre og snittet gå mer opp.

 

I følge trendlinjen fra XS så kommer vi til å passere over 200 TiB før MWI (Media Wear Indicator) når 0. Og da starter den mest spennende delen av testen. Hvor mange skrivesykluser tåler egentlig 25nm nand?

 

post-140856-0-12946400-1309640840_thumb.png

 

post-140856-0-64180800-1309640846_thumb.png

Lenke til kommentar

6TB per døgn er i overkant av det dobbelte av det jeg oppnår selv om jeg kjører en manuell TRIM ca 1 x per døgn.

 

Vi får se hvor lenge den holder tempoet oppe, den burde jo begynne å vise svakhetstrekk snart, hvis der finner noen da. (0002 ser solid ut så det er vel tvilsomt)

Lenke til kommentar

Sinnsykt bra egentlig at hastigheten øker :w00t:

 

Det skyldes mest at maskinen gikk i dvale i 2 timer, jo lengre denne går uten stans jo mer riktig blir snittberegningen min. Tipper at den stabiliserer seg på rundt 82-83 MiB/s

 

@Buss

Tror nok at ssden blir gammel før den blir slitt ut, heldigvis :)

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...