Gå til innhold

Google lanserer Facebook-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager skal man prøve å snappe opp et nytt sosialt medie på nett? Man går inn i et sosialt medie fordi de fleste du kjenner er der, personlig Facebook(og det tror jeg gjelder de fleste) Vet ikke hva for slags ankerpunkt et nytt sosialt nettsted må ha for å tiltrekke seg nye medlemmer. Men uansett Facebook kan jo bare etterligne det og dermed blir ankerpunktet ugyldig. Blir som å prøve å finne opp et nytt hjul.

Lenke til kommentar

Det kunne jo kanskje vært en idè å integrere dette i operativsystemet deres Android og la Android-telefoner kommunisere med hverandre. Er mange som har slike telefoner. Men jeg tror egentlig det er et litt desperat forsøk - slik jeg ser det så har de tapt allerede. Først må folk vite om det, deretter må de faktisk begynne å bruke det. Det er ikke en enkel sak, uansett hvor bra dette nettverket er.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Hvor mange bruker Gmail? Hvor mange visste om det før det gikk ut av invite-only? Få. Så begynte hjulene å spinne, så kom Android. Alle som har Android har Gmail, og har antakeligvis automatisk bruker når invite-only forsvinner, eller veldig lett link til denne siden, dermed blir det lett å begynne å bruke det.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at Google gjør dette er for å få brukere til å gi over all informasjonen, å tro noe annet er bare dumt. Og som sagt, om Google i det hele tatt leker med tanke om å gjøre folk til brukere automatisk bare pga at de har en Google-konto så kommer de til å havne i trøbbel.

 

Men de gjør alt feil når det kommer til lanseringer, litt komisk at de velger å gå stikk motsatt veg av det de gjorde med Buzz, men om de skal ta markedsandeler fra Facebook må de gjøre det tilgjengelig til alle med en gang.

 

Gmail var forøvrig velkjent lenge før de fjernet invites.

 

Google+ dog kommer ikke til å utkonkurrere Facebook, enkelt og greit pga at Facebook nå har samme posisjonen som Google har på søk.

Lenke til kommentar

Facebook er ute av kontroll. For mange folk som bruker det(langt under aldersgrensen), for mye gøgg, spamming, "votes", spill, apps etc. Vil ha et bedre system, og liter på Google +! Har ventet på det siden de første ryktene, og jeg vet at jeg skal hoppe av facebook til fordel Google. Facebook har bare blitt for... useriøst.

 

Liker spesielt "Circles". Virker genialt. Gleder meg til det blir åpent for allmenfolket. Fått noen indikasjoner på når det blir?

 

@hvakrg: Ikke enig med det første du sier, men ikke derfor jeg sikter til deg. Du sier at de ikke kan greie å utkonkurere facebook. THANK GOD! Dedikerte brukere med andre ord, og ikke små drittunger! Har gledet meg til et nytt Sosialt Nettverk lenge, da jeg er lei av at alle lokale 10åringer legger meg til på face, spammer med requests etter at jeg ignorerer gang på gang. Åsså dette nye drittet med "votes", hva faen, leave me alone... Vil vite om vennene mine skal noe spess, ikke vote på bullshit og spille spill...

GO GOOGLE!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at Google gjør dette er for å få brukere til å gi over all informasjonen, å tro noe annet er bare dumt. Og som sagt, om Google i det hele tatt leker med tanke om å gjøre folk til brukere automatisk bare pga at de har en Google-konto så kommer de til å havne i trøbbel.

 

Men de gjør alt feil når det kommer til lanseringer, litt komisk at de velger å gå stikk motsatt veg av det de gjorde med Buzz, men om de skal ta markedsandeler fra Facebook må de gjøre det tilgjengelig til alle med en gang.

 

Gmail var forøvrig velkjent lenge før de fjernet invites.

 

Google+ dog kommer ikke til å utkonkurrere Facebook, enkelt og greit pga at Facebook nå har samme posisjonen som Google har på søk.

Jeg hadde Hotmail i 1997. Det kom i 1996. Ja, jeg var 7 år da, og gikk i første klasse på skola.

 

Gmail kom i 2004, først i 2007 gikk det ut av invite-only, og i 2009 ut av beta. Jeg tror ikke mange visste om Gmail før 2006 var igang.

 

Uansett, jeg mente ikke at du automatisk har en konto, men det er lett å lage, og lett å bruke, siden alt Google har, som Android og Gmail er linket sammen.

Lenke til kommentar

Hm jeg har også mit ekte navn og slikt i min google account. Men så bruke jeg akkurat som min google account sosiale media også som privat og det altså ikke del av min online presens. Jeg er spent på og har virkelig løst å bruke det, når er det jo slik at jeg har gmail address bok som min hoved addressbok, fordi alt går opp og ned på facebook, håpe det ikke blir konflikter, men samtidig for at jeg skal dra nytte ut av google+ må de folkene jeg bryr meg om begynne å bruk det. plus siden er jo at alle de idiotan jeg egendlig ikke vil ha noen å gjøre med foreløpig ikke er der. For min del kan facebook går konkurs, er dritt lei måten dem hold på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google er litt slitsomme å ha med å gjøre om man ikke vil ha eller trenger Gmail. Har selv en slik konto mest for å bruke Google Talk, men har overhode ingen interesse av å bruke den til epost. Resultatet blir at mine kontakter må forholde seg til flere epost-adresser, og jeg føler det egentlig er litt Teit.

Lenke til kommentar

Nettsted rapportert som nettsvindel!

 

 

 

Dette nettstedet på www.hardware.no er rapportert som en nettsvindel, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine.

 

 

 

 

 

Nettsvindler er laget for å lure brukere til å gi fra seg personlig eller finansiell informasjon ved å etterligne kilder som du stoler på.Dersom du skriver inn informasjon på nettsiden kan det føre til identitetstyveri eller annen svindel.

 

 

 

 

 

 

Dette er forsiden i Forefox 5

Får ikke lest heller.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...