Gå til innhold

ZTE Blade får ny Android-versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil påstå at den aller viktigste, nye funksjonen i 2.2 er muligheten til å legge apps på minnekortet.

Pga telefonens begrensede minne for bruk til app-lagring tør jeg anta at det er dette de fleste venter på.

 

En ting er uansett sikkert: Dette gjør en telefon som allerede leverer skummelt mye for pengene enda en del hakk bedre.

Lenke til kommentar

Gingerbread krever for mye maskinvare for Blade? Uff da, jeg som har kjørt rundt på Gingerbread 2.3.3/CM7 mer eller mindre siden jeg fikk den.

 

Det anbefales forøvrig ikke.

Kan du utdype dette litt mer? Jeg har tenkt å bruke en Blade til å eksperimentere med sånne ting, og har ikke noe behov for å gjøre alle de dårlige erfaringene på egen hånd.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Gingerbread 2.3.4. er også tilgengelig. En leaked versjon, fungerer utmerket (selv om den "krever mer av maskinvare" enn Froyo)og er langt bedre/raskere enn CM7. Kan lastes ned her.

 

Støtte for Flash 10.1 har den dessverre ikke. Min Blade kom originalt med denne Froyo 2.2. men jeg har ikke prøvd å få installert Flash 10.1. Gikk rett over på CM7.

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Det anbefales forøvrig ikke.

Kan du utdype dette litt mer? Jeg har tenkt å bruke en Blade til å eksperimentere med sånne ting, og har ikke noe behov for å gjøre alle de dårlige erfaringene på egen hånd.

 

Cyanogenmod er ikke ennå blitt stabil for Blade. Det har vært noe med alle versjoner. Før måtte jeg dra ut batteriet hver gang jeg hadde snakket i telefon fordi jeg ikke fikk liv i skjermen igjen. Nå er det plutselige reboots, spesielt ved lading eller ved bruk av programmer som bruker GPS. Finner telefonen avslått stort sett hver gang den står til lading. Muligens relatert til varme.

 

Dette i siste stable Cyanogenmod, 7.0.3-Blade. 7.1.0 RC - basert på 2.3.4 - skal ha fikset GPS/lade-problemet, men er altså ikke en stable.

 

Ellers finnes det en rekke andre mods rettet mot Blade, som CM7 Green V5, som jeg rett og slett ikke har tid til å sette meg ned og lese om.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe denne til samboern, er den å anbefale for dere som skriver veldig veldig mye sms?

 

 

jeg synes ikke det, etter mye fiksing og ordning fungerer den ganske bra. utrolig myefor pengene. det som er dårlig mtp. hardware er overflaten på skjermen er ikke så glatt - den gir en del motstand, og touchen er vesentlig mindre sensitiv og nøyaktig enn iphone. mulig man kan installere noen keyboards osv. som gjør det lettere med sms, men stock tastatur er veldig slitsomt fordi den hele tiden prøver å bytte til feil ord.

Lenke til kommentar

Jeg syntes først stock tastatur var veldig slitsomt, for den byttet ord automatisk... Dette gikk heldigvis an å slå av. Og så installerte jeg Cyanogenmod, så da forsvant det tastaturet. Kunne egentlig tenkt meg å prøvd det en gang til, for å bedre teste swype/slide-funksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Har bestilt meg denne telefonen, men jeg kjører Ubuntu på pc'en min. Oppdateringsguiden sier bare windows?? Noen som vet om jeg kan oppgradere telefonen i ubuntu med datakabel? Eller direkte fra telefonen? Vil gjerne oppgradere den med en gang jeg får den, før jeg begynner å bruke den.

Lenke til kommentar

Gingerbread krever for mye maskinvare for Blade? Uff da, jeg som har kjørt rundt på Gingerbread 2.3.3/CM7 mer eller mindre siden jeg fikk den.

 

Det anbefales forøvrig ikke.

 

Vet du hvordan jeg kan forstørre ikoner og skrift på blade'n min? Alt er for smått. Jeg finner det ikke under settings.????

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil påstå at den aller viktigste, nye funksjonen i 2.2 er muligheten til å legge apps på minnekortet.

Pga telefonens begrensede minne for bruk til app-lagring tør jeg anta at det er dette de fleste venter på.

 

En ting er uansett sikkert: Dette gjør en telefon som allerede leverer skummelt mye for pengene enda en del hakk bedre.

 

Merkelig, det er bare noen apper som kan flyttes til minnekortet... Måtte avinstallere noen fordi minnet på telefonen ble fullt. Noen programmer som kan flytte alt til minnekortet? Har Froyo 2.2 -:)

Lenke til kommentar

For å kunne legge apps på minnekortet så forutsetter det at utvikleren av appen har lagt ved denne muligheten.

De fleste har begynt å støtte dette nå, men problemet er at det ikke bør gjøres med apps som har Widgets. Da slutter nemlig Widgeten å virke.

Det er stort sett heller ikke mulig å flytte hele appen til minnekortet, men det varierer nok kraftig hvor mye det er snakk om som ligger igjen på internminne. En del info appene lagrer under bruk vil nok også lagres på internminnet.

Rett og slett en begrensning i Android som er meget kjip i telefoner med lite internminne.

Heldigvis begynner dette problemet i praksis å elimineres av at de fleste telefoner får større og større internminne.

Lenke til kommentar

For å kunne legge apps på minnekortet så forutsetter det at utvikleren av appen har lagt ved denne muligheten.

De fleste har begynt å støtte dette nå, men problemet er at det ikke bør gjøres med apps som har Widgets. Da slutter nemlig Widgeten å virke.

Det er stort sett heller ikke mulig å flytte hele appen til minnekortet, men det varierer nok kraftig hvor mye det er snakk om som ligger igjen på internminne. En del info appene lagrer under bruk vil nok også lagres på internminnet.

Rett og slett en begrensning i Android som er meget kjip i telefoner med lite internminne.

Heldigvis begynner dette problemet i praksis å elimineres av at de fleste telefoner får større og større internminne.

 

Takker for svar -:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...