Gå til innhold

PS3-hacker fikk jobb hos Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det oppmuntrer folk til å fjerne unaturlige begrensninger på forskjellige produkter har jeg ikke noe i mot at dem velger hacking framfor utdanning. Det er de fleste tjent med.

Det er verre når en malware utvikler får seg jobb fordi han/hun lagde en spesielt skadelig programvare. Det kan sende ut feile signaler til miljøet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jeg enig i, dog jeg har til gjengjeld å oppleve disse unaturlige begrensningene som folk snakker om. Vel, jeg var noe irritert over at Solidworks 2010 ikke kunne åpne en part ifra 2011 (ærlig talt, hvor mye kan de ha endret på ting), særlig med tanke på at det er bare å lagre parten som en parasolid (selv om man mister noe funksjonalitet der).

 

Det er jo ett eksempel hvor en kyndig cracker fikk jobb i IT-undervisning, og et annet hvor en annen en jobbed med å teste sikkerheten av systemer. Det er en stund siden jeg leste om det, så kilden tar jeg ikke med det første. Uansett så har jeg troen på slike tiltak.

Lenke til kommentar

*Dette betyr antakelig at Hotz' hackerkarriere er over*

 

Den er ikke over hvis han jobber med å lage en facebook app eller koder noe annet for Facebook. Å lage en facebook app er jo å kode. En liten kode for eksempel kan være en hack uansett om den gjør noe lovlig.

En hacker er en som er god til å skrive koder til programmer. Og dette betyr vell at han ikke er ferdig med hacking hvis jeg ikke har forstått det helt feil.

Egentlig er det ett horvirrende uttrykk så hvis jeg har skrevet feil så beklager :roll:

Lenke til kommentar

*Dette betyr antakelig at Hotz' hackerkarriere er over*

 

Den er ikke over hvis han jobber med å lage en facebook app eller koder noe annet for Facebook. Å lage en facebook app er jo å kode. En liten kode for eksempel kan være en hack uansett om den gjør noe lovlig.

En hacker er en som er god til å skrive koder til programmer. Og dette betyr vell at han ikke er ferdig med hacking hvis jeg ikke har forstått det helt feil.

Egentlig er det ett horvirrende uttrykk så hvis jeg har skrevet feil så beklager :roll:

 

vel vis du skal være så nøye er den rette beskrivelsen for hanes fortid crackerkarriere og ikke hackerkarriere. Men så er vi jo ikke så nøye med slikt ;-)

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i, dog jeg har til gjengjeld å oppleve disse unaturlige begrensningene som folk snakker om.

Jeg vet ikke hva du kaller det, men å fjerne muligheten for OtherOS er en unaturlig begrensning i min bok.

Det samme gjelder muligheten for å kjøre den programvaren man selv ønsker på en iPhone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...