Gå til innhold

Anbefaling: Her er de beste skjermkortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville satt 6950 opp mot 570 for de som er smart, et unlocka 6950(til 70) viser så og si samme scores i benchmarks som et gtx 570, og noen plasser får du tak i et 2gb ref. 6950 til 1800kr.

 

 

Er ikke inponert.

Mye bedre å kjøpe 6950 og slashe til 6970 en å kjøpe 560 ti oc.

Og 6970 er bedre en 570. Hw. ville ambefale 570 foran 6970! LOL

Hardware.no kan da ikke anbefale brukere å flashe de nye kortene sine og ødelegge garantien for brukerne, det må dere snart forstå? Ja, det er en "bedre" løsning det dere nevner, men det er vel bare en liten promille av leserne her inne som forstår seg på hva dere snakker om, og en enda mindre promille som faktisk vet hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar

Helt enig.

 

Nesten så jeg forslår en bruker tråd med anbefalinger av skjermkort.

 

Hva er egentlig best?

 

Hva gir mest for kr rett ut av boksen?

 

Synes nå en del av korta virker gamle, rett og slett. En stund siden vi så nye brikker fra både Nvidia og AMD. Hvis vi ikke ser bortifra GTX570/580m.

 

Selv har jeg AMD HD6870 og dettet drar alt jeg pøser på i fullHD på TV'en i stua. Kanke klage da, særlig ikke når kortet kan plukkes opp for 12-1300 kr. Men GTX 560ti er kanskje hakket vassere og mer stillegående? Mener å ha lest det. Foretrekker AMD/ATI pga ser mye film. Her er gode gamle ATI rett og slett best :)

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Selv har jeg AMD HD6870 og dettet drar alt jeg pøser på i fullHD på TV'en i stua. Kanke klage da, særlig ikke når kortet kan plukkes opp for 12-1300 kr. Men GTX 560ti er kanskje hakket vassere og mer stillegående? Mener å ha lest det.

HD6870 holder lett følge med 560ti, og HD6870 er mer stillegående/effektgjerrig og som om ikke det var nok så er HD6870 betraktelig billigere også :)

Lenke til kommentar

Jeg ville satt 6950 opp mot 570 for de som er smart, et unlocka 6950(til 70) viser så og si samme scores i benchmarks som et gtx 570, og noen plasser får du tak i et 2gb ref. 6950 til 1800kr.

Så tar du med støy, varme og dårlige drivere i betraktning og anbefalter 570 Cu II!

Ja jeg har selv XFX 6950 med 6970 bios og har en kompis med 570 Cu II, ingen tvil om hva som gir mest for pengene.

Lenke til kommentar

Synes å bruke et par tusen kroner på et skjermkort som såvidt klarer å dra spill på fullt er bortkastet penger. Men å bruke enda mer på et som klarer det er verdt det :)

 

Jeg selv har en klar favoritt, GTX580 cu2. Det er det stilleste kortet jeg har eid noensinne, det er mer stille enn alt på maskinen. Til og med når jeg spiller! Driverne er det enkleste jeg har vært borti også :)

 

Det var verdt å bytte det vekk mot GTX295 til og med, det ble ganske stille i stua for å si det sånn :p Jeg har gått i vekk fra slike kort med 2 gpuer i seg (7950gx2, 9800gx2 og gtx295). Alle disse har vært bare hærk! Så tviler ganske på 590 også, da ikke alle spill støtter 2 gpuer (sli).

 

Grunn til jeg valgte GTX580 at på til cu2, var fordi jeg gikk over til HTPC. Og denne karen med tre slotter fylte knapt plass til og med :p Bare se bildet her.

 

270254_10150298849746131_557541130_9603340_1383561_n.jpg

 

(ja det står et GTX275 som/til fysikk der :p )

 

Så et slikt kort er å anbefale på det varmeste :) Det koster mer enn de mellomkorta, men da er det ikke noe særlig gøy å spille nye spilltitler for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Kjøpt 590 Gtx etter et pr runder med ATI toppkort (4870x2 og 5870x2), hovedgrunnen som også nevnt her er at det er stille, det blir ikke så varmt heller.6990 skal bråke mer en nevnte ATI kort, det haddet jeg ikke klart å leve med.

 

590gtx Asus versjonen skryter av Volt tweak som man skal få opp til 50% ytelse hopp på. Det kan man forøvrig bare drite i, kortene tåler ikke mye volt økning derfor har de også tatt bort muligheten til dette i de nyeste driverne. Ikke det råreste for hardcore klokkere med andre ord men jeg er veldig fornøyd med kortet.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det kun Nvidia som har HDMI 1.4 på kortene sine, en må vel være litt lam om en skal bygge en ny HTPC og bruker AMD kort med HDMI 1.3a? Har prøvd å finne noe mer info men ingen, ikke en gang produsentene sier om AMD har 1.4, noe som får meg til å skygge AMD kort. Driverne dems har blitt bedre, men ikke på langt nær så gode som Nvidia, samt kortene til AMD bråker som turbiner i forhold... dog om du gir beng i det så gir AMD uten tvil mest "bang-for-the-bucks".. Har bare så alt for mange dårlige erfaringer med AMD :-(.

Sorry, glemte helt å nevne at Nvidia har fler kort i billig segmentet enn 200 serien? eksempel:

komplett selger Nvidia 520 med HDMI 1.4a til 400 kroner.. det er da et greit kjøp?

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det kun Nvidia som har HDMI 1.4 på kortene sine, en må vel være litt lam om en skal bygge en ny HTPC og bruker AMD kort med HDMI 1.3a? Har prøvd å finne noe mer info men ingen, ikke en gang produsentene sier om AMD har 1.4, noe som får meg til å skygge AMD kort. Driverne dems har blitt bedre, men ikke på langt nær så gode som Nvidia, samt kortene til AMD bråker som turbiner i forhold... dog om du gir beng i det så gir AMD uten tvil mest "bang-for-the-bucks".. Har bare så alt for mange dårlige erfaringer med AMD :-(.

Sorry, glemte helt å nevne at Nvidia har fler kort i billig segmentet enn 200 serien? eksempel:

komplett selger Nvidia 520 med HDMI 1.4a til 400 kroner.. det er da et greit kjøp?

 

Når du nevner det, det er ikke HDMI 1.4 på mitt 590 gtx så jeg har måtte bytte skjermkabel når jeg fikk kortet. 3 dvi porter om jeg ikke husker feil.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...