Gå til innhold

Test: MSI GT683R


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvem bryr seg om utseende på den du har vel ikke tenkt og melde den på en skjønnhets konkuranse gjør den jobben sin og har godt tastatur og skjerm så er det som er det viktigste :)

Selvfølgelig ikke, men for noen som ikke høgger tømmer til vinter og klipper håret med sausaksa, så er det kjekt at den ikke ser frastøtende ut, synes nå jeg iallefall.

Lenke til kommentar

Gtx 560M er jo latterlig. Jeg får 15607 3Dmarks i 06 på min Asus G53SW, som har et Gtx 460M skjermkort. Tilnærmet lik ytelse i spill til ca halv pris: http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx

Hvordan holder batteriet seg? Hva med støy og varme?

Jeg er enig, det er ganske latterlig at den der kan gi omtrent samme ytelse til den prisen der.

 

Men MSI sin har jo mer ram og en i7 prossesor (Bare bragging rights?), men nå kan du vel enkelt pakke inn en rambrikke til inn G53SW?

Lenke til kommentar

Jeg har versjonen av GS53SW med i7= http://www.dustinhome.no/pd_5010596150.aspx

 

Her har jeg ca 3,5 timer battertid uten å spille. Men en taper ingen spillytelse på å kjøpe den til 7,5k, for 4gb ram og i5 gir forsatt et balansert system hvor skjermkortet blir flaskehalsen.

 

Jeg kjøpte først versjonen med i5, men bestemte meg å kjøpe den med i7 pga jeg bruker mye datamaskinen til å lage panormabilder i photoshop. i5 versjonen støtter bare 8GB ram maks og har 2 slots, i7 versjonen støtter 4 slots og max 16gb.

 

Merkelig at hardware ikke har testet noen av asus sin Gamerserie som har vært så populære og ute på markedet i lang tid.

 

Asus g53sw har også plass til 2 harddisker, men støtter ikke raid.

 

 

Dvs for samme prisen som MSI her kan du kjøpe deg en 128GB ssd og 16gb ram+ asus g53sw med i7. Eneste forskjellen da blir skjermkortet som er tilnærmet likt uansett.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Er vel snart på tide å oppdatere spillpakken ja, når man får over 100 FPS på alle spillene man tester så bør det være ett tegn. Metro 2033 bør inn i pakken.

 

Ellers har jeg null forståelse for at folk klager over klistermerker, det er ikke noe problem å fjerne disse.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

lol neppe bærbar er til og brukes og være god til og da er ikke så nøye med hvordan den ser ut... og du trenge ikke og hinte til at jeg er bonde bare for jeg sier det for det er jeg nettopp ikke :)

Hinta ikke til at du var en bonde. Jeg ser ingen grunn til å gi opp det ene for det andre. Det går ann å lage noe som både ser bra ut og er effektivt. Mange tar med seg bærbaren ut, hvor enn de måtte dra. Cafè, skole, jobbsammenheng, til venner, på toget og gud veit. Jeg synes det er en fordel at den ser noen lunde ut. Det er utrolig mange som synes design er viktig, det er ikke noe "lol" med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Maskinen er slett ikke stygg, jeg sitter på en GX 660 og lokket er fint. Det er litt rødfarge rundt høytalerene og å tastaturet, den er ikke glorete på noen måte. GX serien er helt ok.

 

God lyd, knall skjerm. Bra ytelse og fin pris.

 

7 klistermerker, oh noes! Riv dem av!!!

 

Eneste jeg vil utsette på serien, er litt svikt i tastaturet som tidligere nevnt.

 

Så vidt jeg vet så ryker ikke granatien ved åpning, mener ivertfall å ha lest at MSI har sagt at man kan oppgradere ram ol. Noen kan sikkert google seg frem til dette.

 

Fint dere endelig testet en pc fra serien.

Lenke til kommentar

Selv om du mister garantien ved å åpne bakdekselet, har du fortsatt 5 års reklamasjonsrett om noe skulle gå galt.

 

Kjøpte GX660 da den kom ut. Veldig like specs som denne, men med en i5 og 5870 i stedet. Satt inn en agility 3 ssd i tillegg til 500gb disken som fulgte med, og må absolutt si at denne lett kan erstatte desktop-pcen. Kjører de fleste nye spill på high/very high, men regner med at den vil få problemer med BF3 når det kommer ut. Touchpaden er ikke spesielt bra, men det er mulig å ordne scrolling ved å dra fingeren opp og ned på høyre side som på de fleste andre laptops. Verre er det at du må ha fingern nesten 1 cm inn fra kanten av plata før den registrerer noe. Uansett så spiller ikke det noen rolle for min del. Hvem er det som kjøper seg en gamerbærbar uten å kjøpe ekstern mus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...