Gå til innhold

Dette er de mest populære skjermkortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler at hele lista begynner å bli preget av at den er gammel, snart på tide med nye kort.

Ser fram til neste generasjon med skjermkort som dukker opp, kan være jeg får oppgradert mitt utdaterte 4870 med noe som er langt mer effektgjerrig og yter bedre.

Tuller du?

Det har jo kommet to nye generasjoner bare de siste to årene!

Vi er allerede på andre DX11-generasjon, uten at det er særlig mange spill som tar utbytte av det.

 

For å si det sånn så bør 6870 yte betraktelig bedre enn 4870, og gi mer ytelse pr watt om ikke annet.

 

Og til dere som har to GTX580 (eller 6870 for den saks skyld). Hva er vitsen?

Er det virkelig spill som klarer å ta utbytte av det i dag?

Lenke til kommentar

 

Og til dere som har to GTX580 (eller 6870 for den saks skyld). Hva er vitsen?

Er det virkelig spill som klarer å ta utbytte av det i dag?

 

Når man har 3 skjermer kommer oppløsningen på 5760 x 1080 (3x(1920x1080)) og da er det ofte greit med litt ekstra hestekrefter.

Lenke til kommentar

 

Og til dere som har to GTX580 (eller 6870 for den saks skyld). Hva er vitsen?

Er det virkelig spill som klarer å ta utbytte av det i dag?

 

Når man har 3 skjermer kommer oppløsningen på 5760 x 1080 (3x(1920x1080)) og da er det ofte greit med litt ekstra hestekrefter.

Å det gjør vel heller ikke noe å ha et kort som kan kjøre spill som kommer etter hvert heller =P

Lenke til kommentar

Jeg har selv HD6870 og ser ingen grunn til å bytte hva angår ytelse. Kanskje kunne jeg klokket kortet mitt og fått respektabel ytelse i f.eks Crysis 2, men jeg spiller ikke så ofte. Mer irriterende er vifta. For mitt vedkommende er det kun støy og strømforbruk som får meg til å oppgradere.

 

Kortet drar jo alle spill på full HD i stua. Må sies å være fornøyd med det.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Angrer som en hund på at jeg kjøpte et av de første 6950 kortene. Det er OK ytelse men driverne er så latterlig dårlige og det bråker som bare det. Skulle nok heller gått for 570 Direct CU II.

Endret av icc
Lenke til kommentar

Og til dere som har to GTX580 (eller 6870 for den saks skyld). Hva er vitsen?

Er det virkelig spill som klarer å ta utbytte av det i dag?

Ja, og det i 1920*1080. Merker stor forskjell i tyngre spill, og særlig når jeg slår på 3d. Er en del spill hvor grafikken må settes ned for å unngå hakking i 3d med ett kort, men ikke med to :)

Det som er litt synd er at noen av de tyngste spillene er de som har dårligst støtte for SLI, slik at f.eks. Just Cause 2 vil hakke i byen såfremt man kjører 3d og alt på maks. Nå er det kanskje det spillet jeg har vært borti med dårligst støtte for SLI, men det er allikevel litt pussig å ikke få et eneste bilde ekstra per sekund der man trenger det mest.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Sånn går det når man ikke kjøper nvidia med en gang, gjerrige er dere!

Håper du fikk god nytte av de 100kr du tjente! Bruk de på hørselsvern :dribble:

 

Kommer helt ann på produsent av kortet, ikke om det er amd eller nvidia ;-) Men nå troller du jo med vilje sånn sett, så kanskje best vi ikke beveger oss inn på den debatten...

 

ont,

Har selv "bare" et 5770, men det holder fortsatt for min del.

Lenke til kommentar
Føler at hele lista begynner å bli preget av at den er gammel, snart på tide med nye kort.

Ser fram til neste generasjon med skjermkort som dukker opp, kan være jeg får oppgradert mitt utdaterte 4870 med noe som er langt mer effektgjerrig og yter bedre.

Tuller du?

Det har jo kommet to nye generasjoner bare de siste to årene!

Vi er allerede på andre DX11-generasjon, uten at det er særlig mange spill som tar utbytte av det.

 

For å si det sånn så bør 6870 yte betraktelig bedre enn 4870, og gi mer ytelse pr watt om ikke annet.

 

Og til dere som har to GTX580 (eller 6870 for den saks skyld). Hva er vitsen?

Er det virkelig spill som klarer å ta utbytte av det i dag?

Jeg tror han er litt bitter over at Radeon HD 6-serien er så og si det samme som 5-serien. F.eks 5770 = 6770 (samme brikke, samme prosessnode, samme klokkehastigheter, samme TDP osv). Andre GPUer i 6-serien er bare en utvidelse av 5-serien med litt flere shadere, oppjusterte klokkehastigheter og fint lite annet. Jeg har sluttet å irritere meg over produktnumerering. Skulle jeg irritert meg over numereringa til AMD, Intel og Nvidia hver gang så ville jeg blitt gal. Det er bedre å ta en virtuell valium og ignorere villedende nummerering. Det finnes nok av viktigere ting å bruke sin irritasjonskvote på.

 

Med det samme vi er inne på produkt"generasjoner", er det ikke ganske kort tid til AMDs 7-serie og Nvidias 6-serie kommer med 28 nm prosessnode? TSMC er vel allerede en måned etter planen så da kan det vel ikke være mange måneder igjen før de sedvanlige forsinkelsene er over? Ny prosessnode vil vel åpne for et hopp i ytelse/Watt?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Som Simen påpeker så har jo egentlig ikke 6xxx serien til Amd vært noe spesielt (ei har 5xx serien til Nvidia vært noe å hoppe i taket for) med tanke på likhetene med 5xxx serien , forandringene både ytelsemessig og på kjernen er jo rett og slett langtifra banebrytende.

 

Sånn sett så forventer man jo langt større forskjeller med kommende generasjon fra både Nvidia og Amd og overgangen til 28nm gjør jo at ytelsen per brikke og TDP blir langt bedre enn forrige 2 generasjoner. En god grunn faktisk til å vente for min del i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...