Gå til innhold

Team Fortress 2 blir gratis (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valve way to go, steam må være en av de beste tingene i livet :p

 

Du mener fordi de selger spillene dyrere digitalt enn det koster fysisk i butikk? Eller fordi de synes at 1 USD = 1 Euro?

 

Religion er et merkelig dyr.

 

Skulle tro at å gi bort spill gratis, som har mikrotransaksjoner er en revolusjonerende ny ting også.

 

Dungeons and Dragons Online ble gratis i 2009, og det var sikkert spill før det også. Så det er vel heller velkommen etter enn "OMG OMG!" :p

 

De gjør jo heller ikke dette for å være snille. De gjør det fordi de kommer til å tjene mer penger på microtransactions enn å selge spillet.

 

Aldri en ulempe at spill blir "gratis" da, selv om mikrotransaksjoner i et multiplayer-FPS ikke akkurat er min favoritt.

Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund siden jeg har spilt TF2 nå, var ganske hardcore i starten, og prøvde igjen litt seinere etter en lang pause og da løp alle rundt med sverd, skjold og fine/rare hatter. Greit nok det, men syns gameplayet ble litt for mye endret, likte det gamle og til dels treige TF2 som det kunne være innimellom :)

Lenke til kommentar

Det har vel vist seg at spillselskaper kan tjene mer på å gi ut spill gratis, og selge mikro-innhold, enn å faktisk ta betalt for spillet så lenge det selges, og så kun gi ut gratis innhold. Blant annet har vel Turbine Games hatt stor suksess med å gjøre sitt Lotr: Online til et free 2 play-spill, hvor en god del av innholdet må kjøpes i form av mikrotransaksjoner. De tredoblet vel inntjeningen sin etter det.

 

Valve tjener utvilsomt fett på mikro-innhold, og antagelig langt mer på nettopp det enn de gjør på selve spill-salget. Når Valve gjør spillet gratis er det ikke ut av generøs omtanke for pc-spillerene. Det er fordi nye spillere kan gi dem økte inntekter innenfor mikrosalg. For all del, Valve er en av de bedre spill-utgiverne og utviklerne innenfor bransjen. De har satset på PC når andre utgivere hardnakket har påstått at et økonomisk holdbart salg på pc er umulig på grunn av piratkopiering. De har lansert gode spill, og gitt ut en del spillinnhold gratis. Men Valve er også ute etter å tjene penger. De har overprist spillene for sine europeiske kunder. Jeg mener ikke med dette at man trenger å overføre amerikanske priser rett til euro for europeiske kunder. Men jeg nekter å tro at levestandarden i europa er så mye høyere at vi kan betale samme pris i euro som de betaler i dollar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Begynner å bli en stund siden jeg har spilt TF2 nå, var ganske hardcore i starten, og prøvde igjen litt seinere etter en lang pause og da løp alle rundt med sverd, skjold og fine/rare hatter. Greit nok det, men syns gameplayet ble litt for mye endret, likte det gamle og til dels treige TF2 som det kunne være innimellom :)

 

Ja, det var gode tider Tim, savner når vi gamet TF2 hardcore back in the good ol' days!

Lenke til kommentar

Det er ingen stor grunn til å rope hurra over denne avgjørelsen sånn umiddelbart, Team Fortress 2 har ikke kostet mer enn en femtilapp alene de siste åra så det har uansett ikke vært særlig dyrt å få tak i.

 

Når det er sagt er det en veldig overdrivelse å svartmale F2P-linja de nå har lagt seg på, i og med at alle items som kan kjøpes også kan skaffes gratis gjennom rein spilletid via random drops og crafting samt milestones for achievements. Man kan også bytte utstyr seg i mellom gjennom spillet.

Selv har jeg 40-50 ulike våpen og annet stæsj i ryggsekken min, men grovt sett bruker jeg de samme våpnene nå som jeg gjorde når jeg begynte i 2007.

 

Jeg er litt usikker på om jeg liker alle aspekter ved de nye tingene, og jeg mistenker at spillet ikke lenger er like balansert nå som det var for ett år siden, eller helt i starten hvor det gikk for å være det best balanserte spillet på markedet. Det som allikevel taler Team Fortress 2 sin sak er at det er forholdsvis lett å sette seg inn i, overraskende dypt for hver klasse (særlig når du begynner å utforske andre våpen som åpner for andre spillestiler) og får kontinuerlige oppdateringer og småtweaks. I skrivende stund har det kommet over 200 oppdateringer for dette spillet, og jeg kan ikke si at jeg ser andre spill som har fått samme behandling.

 

Dessuten kommer alt nytt innhold helt gratis, det være flere våpen eller nye kart (som av og til bringer nye spillmoduser).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså for alle som synes det er alt for teit med hatter og nye fancy våpen, fortvil ikke. TF2 går HELT FINT an å spille uten å ha et eneste item i bagen din. Du får uansett våpen på random ved å bare spille [trenger ikke engang å vinne]. Disse kan du igjen bruke til å crafte deg noe annet om du ikke liker de våpnene du har. Alle nye ting har bonuser, men også drawbacks så langt ifra alt som er nytt er bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...