Gå til innhold

Nintendo skuffet over 3DS-salg (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når skal produsentene forstå at det er SPILLENE som selger et spillsystem, og ikke spillsystemet selv? 99% av spillene som kom til 3DS var enten middemlådige eller ren dritt. Det er helt forståelig at 3DS ikke solgte bra når alle storspillene kommer over et halvår på ettertid.

Dette er i beste fall en ekstremt subjektiv framstilling.

 

Det har vært veldig stille i månedene etter lanseringen, men selve lanseringen var jo svært sterk. Nintendogs, Pilotwings, Ridge Racer, Ghost Recon, Street Fighter, Lego Star Wars og Pro Evo Soccer.

 

Tror 3DS-en kommer til å klare seg glimrende når spillutvalget bedrer seg over sommeren og høsten. Selve maskinvaren er herlig, og 3D-effekten gjør meg litt glad hver gang jeg spiller.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 3DS på tilbud spontant pga. at jeg likte NDS meget bra. Men skuffelsen over hvordan systemet var og spillene var, så kunne jeg bare igrunn solgt dritten.

 

Nintendo har igrunn gjort noen store feil som jeg ikke kommer til å tilgi.

Jeg elsket min N64 og den er grunnen til at jeg er så glad i Nintendo. (og snes)

3DS er litt som Wii'en. Og det betyr at hardcore gamers skyr unna.

Jeg kjøpte igrunn 3DS pga. gadget faktoren. Men anser 3DSen som den mest ubrukelige av mine gadgets.

 

Venter fint på Resident Evil spillene, og DOA (venter på at prisen faller på PLAY-dot-com), men vist ikke de heller er noe bra, selges 3DS'en fort.

Vis jeg kunne valgt mellom 3DS og NDS, hadde jeg beholdt NDS. Å det mye pga. R4 brikka ^^

 

Tips btw. NDS solgte bra pga. R4 og andre brikker som lot deg høre musikk, se film, og laste ned spill.

Det betyr at når R4 kommer med en 3DS brikke, så vil salgene gå opp.... MYE... ;)

Lenke til kommentar
Når skal produsentene forstå at det er SPILLENE som selger et spillsystem, og ikke spillsystemet selv? 99% av spillene som kom til 3DS var enten middemlådige eller ren dritt. Det er helt forståelig at 3DS ikke solgte bra når alle storspillene kommer over et halvår på ettertid.

Dette er i beste fall en ekstremt subjektiv framstilling.

 

Det har vært veldig stille i månedene etter lanseringen, men selve lanseringen var jo svært sterk. Nintendogs, Pilotwings, Ridge Racer, Ghost Recon, Street Fighter, Lego Star Wars og Pro Evo Soccer.

 

Tror 3DS-en kommer til å klare seg glimrende når spillutvalget bedrer seg over sommeren og høsten. Selve maskinvaren er herlig, og 3D-effekten gjør meg litt glad hver gang jeg spiller.

 

Utenom Street Fighter var det SVÆRT middelmådige/dårlige spill som kom ut ved lanseringen. Bare fordi det er mange (store) spill som kommer ut, har det lite å si om de er elendige. Lego Star Warsog Pilot Wings Resort, for eksempel, fikk veldig lunkne anmeldelser. Folk vil uansett ikke ha slike spill på sin 3DS. Det som selger nintendo-konsollene er Zelda, Mario, Metroid osv. Og nei, dette er ikke en subjektiv greie. Jeg synes ikke noe om disse tre seriene, men det ER de som selger mest.

 

Hvorfor tror da DU at konsollen ikke har solgt bra? Prisen er god, og gimmicket funker bra. Det finnes ingen grunn for at konsollen selv skal selge dårlig. Grunnen ER spillene. Først og fremst er de ikke særlig interessante spill (seriøst, Pilotwings Resort?), og dessuten er mange av dem svært middelmådige, og utnytter ikke 3D-effektene slik at det blir noe mer enn et rent gimmick.

Lenke til kommentar

Det var vel bare minoriteten av NDS brukerne som brukte et flashkort, og enda mindre som faktisk brukte den for musikk/film.

 

Hater ordet "hardcore gamere", så om det er blod og gørr og du får skyte folk i ansiketet så er det automatiskt et hardcore spill.

 

For min del så er det like eller mer "hardcore" å samle alle 242 stjerner i Super Mario Galaxy 2 eller 100% fullføre Super Meat Boy.

Lenke til kommentar

Hva legger du i "hardcore gamers"?

Har du noen statistikk, kilder ol. på at flashbrikker gjorde at DS solgte bra?

 

Om du ikke har fått med deg at Nintendo Wii fokuserer på en spillergruppe som er langt mer "casual" enn den på andre konsoller og PC, så er det nok du som har misforstått litt, min gode mann. :)

 

Man kan diskutere om Wii appellerer til hardcore-spillere eller ikke, men faktum er at DE FLESTE hardcore-spillere enten ikke har en Wii, eller har en Wii som har ligget og støvet i lang tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spela og prisen har nok det meste av skulda, ja. Ellers so trur eg ikkje folk er so gira på 3D-gimmicken som maskinvareprodusentar og innhaldsleverandørar tilsynelatande er.

 

Kombinasjonen handholdt konsoll med røyrslekontrollar + 3D-skjerm som krev at du ser frå heilt riktig vinkel til ei kvar tid, verkar uansett litt problematisk for meg.

 

Kay

Lenke til kommentar

Skuffet?? Jeg synes at klovnene i Nintendo skal være glad for at de solgte så mange med så latterlig spillutvalg fortsatt 4 måneder etter utgivelse.

Enig. Om dere har sett på intervjuet der Geoff Keighley snakket med Reggie (Nintendo Amerika sjef) der han unngår å svare nettopp på det spørsmålet; Hvor ble av alle stortitlene på 3DS lanseringen? Da ramset bare Reggie bare opp stortitlene som er på vei. Synes det E3 intervjuet ble Reggie slaktet.

Lenke til kommentar

Mangel på spill, altfor stiv pris og det at 3DS bare virker som en vanlig DS med 3D-funksjon ((jada, jeg vet den har litt mer gamp enn en vanlig DS...) er grunnen til at jeg ikke har kjøpt en. Og ja, det at jeg venter på den ikke-overraskende revisjonen som nok kommer om et halvt års tid, hvor vi får bedre skjerm, bedre batteri og sikkert noe annet stuff.

 

Ang. spill har jeg så lang kun sett OoT og Luigi's Mansion 2 som er av virkelig interesse. Lite poeng i å kjøpe en konsoll som ikke har noen spill å friste med, eh?

Lenke til kommentar
Når skal produsentene forstå at det er SPILLENE som selger et spillsystem, og ikke spillsystemet selv? 99% av spillene som kom til 3DS var enten middemlådige eller ren dritt. Det er helt forståelig at 3DS ikke solgte bra når alle storspillene kommer over et halvår på ettertid.

Dette er i beste fall en ekstremt subjektiv framstilling.

 

Det har vært veldig stille i månedene etter lanseringen, men selve lanseringen var jo svært sterk. Nintendogs, Pilotwings, Ridge Racer, Ghost Recon, Street Fighter, Lego Star Wars og Pro Evo Soccer.

 

Tror 3DS-en kommer til å klare seg glimrende når spillutvalget bedrer seg over sommeren og høsten. Selve maskinvaren er herlig, og 3D-effekten gjør meg litt glad hver gang jeg spiller.

 

Utenom Street Fighter var det SVÆRT middelmådige/dårlige spill som kom ut ved lanseringen. Bare fordi det er mange (store) spill som kommer ut, har det lite å si om de er elendige. Lego Star Warsog Pilot Wings Resort, for eksempel, fikk veldig lunkne anmeldelser. Folk vil uansett ikke ha slike spill på sin 3DS. Det som selger nintendo-konsollene er Zelda, Mario, Metroid osv. Og nei, dette er ikke en subjektiv greie. Jeg synes ikke noe om disse tre seriene, men det ER de som selger mest.

 

Hvorfor tror da DU at konsollen ikke har solgt bra? Prisen er god, og gimmicket funker bra. Det finnes ingen grunn for at konsollen selv skal selge dårlig. Grunnen ER spillene. Først og fremst er de ikke særlig interessante spill (seriøst, Pilotwings Resort?), og dessuten er mange av dem svært middelmådige, og utnytter ikke 3D-effektene slik at det blir noe mer enn et rent gimmick.

Spesifikt reagerte jeg på påstanden om at 99% var middelmådige eller ren dritt. Enig med deg i at maskinen kunne trengt et Zelda eller et Mario, men Nintendogs for eksempel var en enorm systemselger for DS, og grunnen til at det ikke har blitt det her dreier seg nok mye om pris på selve konsollen.

 

Uansett; poenget mitt var at spillene jeg nevner alle er gode spill, og jeg vil si at i hvert fall Ridge Racer, Street Fighter og Ghost Recon er svært gode. At ingen av dem er kioskveltere får så være, men å kalle lanseringsrekka middelmådig blir useriøst.

 

Jeg tror grunnen til at den har solgt noe under forventning er at prisen er for høy, først og fremst, i kombinasjon med at det har vært ekstremt lite som har skjedd på spillfronten etter lanseringen. Tipper Nintendo kommer til å tuppe prisen ned noen hakk snart.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...