Gå til innhold

Spill til Android - The Thread


Anbefalte innlegg

Allright, vi er alle glade i Android. De av oss som ikke er det leser kun denne artikkelen enten i håp om å bli frelst, eller i håp om å finne noe å pirke på i smålig håp om å ha litt "ammo" å fyre tilbake med neste gang deres Android-brukende venner kommenterer at de har Flash på telefonen sin.

 

UANSETT liker vi duppeditter og dingser, som gjør at jeg såklart tenker "hey, da må man like spill på duppedittdingsgreia man har kjøpt!".

 

Dette sporer meg over på trådens emne:

 

Fantastiske underholdende, bra og rett og slett awesome spill til Android.

 

 

 

 

Hva er dine favoritter?

 

Fortell gjerne hvorfor du liker spillet, og om du er ekstraûbermarioawesome legger du med en link til appen på Android eller hvor enn du måtte ha funnet dette spillet du anbefaler slik at andre kan dele din glede.

 

 

Jeg blir å prøve oppdatere denne posten i ny og ne for å inkludere flere spill ettersom folk anbefaler og legger til i tråden.

 

 

Bare så ikke folk skal sue the crap out of me: jeg prøvde søke men fant ikke en slik tråd forutenom "programmer til android" tråden som forsåvidt dypper innom dette temaet, men aldri egentlig gjør det.

 

 

Så go nuts, del!

 

 

Jeg kan starte med de jeg har testet så langt, for å get the ball rolling:

 

 

 

Angry Birds, Angry Birds Seasons og Angry Birds RIO

Download-Angry-Birds.jpg

 

Market

Angry Birds

Angry Birds Seasons

Angry Birds Rio

 

 

Trailere

 

 

Angry Birds. Kom igjen. Det er Angry Birds. Nok sagt i grunnen. Mindless moro i timesvis, og hauger av brett.

 

 

 

Chess Free

 

Market

Chess Free

 

 

Vel, det er sjakk. Det er ikke supergrafikk, det er ikke MMORPG, det er ingen headshots. Du finner ikke spacemarines. Det er eldre enn Jesus. Det har withstood the test of time. Det er brainathlethics. Det er strategi på størrelse med Rommel. Det er god damn sjakk!

 

For to spillere. Eller mot maskinen. Veldig basic, enkelt og greit. Jeg er ingen sjakksupermann, men for oss som spiller litt i ny og ne mot venner og venninner er dette en flott grei måte å ha sjakken i lomma på.

 

 

Cloudy

Cloudy-Thumb.jpg

 

Market

Cloudy

 

 

Hva kan jeg si, det er enda et "simpelt spill" som Angry Birds. Her skal du plotte inn flybanen til et papirfly for å treffe alle stjernene på brettet på veien til målet, mens du unngår skumle skyer og diverse slikt. Høres basic ut? Det er basic. Det er også ganske gøy i flekkene. Når du er lei av å skyte fugler på betongblokker og griser med hjelm er dette en grei avveksling.

 

 

 

FPse

FPse-for-android.jpg

 

Market

FPse

 

Allright. Det er playstation 1. På mobilen.

 

Final Fantasy VII. Silent Hill. Metal Gear Solid. Playstation god damnit!

 

Veldig snasnt. Funker veldig bra for min del!

 

 

 

Fruit Ninja

12462_18526.jpg

 

Market

Fruit Ninja

 

 

Hauger av frukt spretter opp fra bunnen av skjermen og du sveiper over skjermen for å kutte frukten.

 

Seriously.

 

Ganske addictive i grunnen! I like.

 

 

 

Snes9x EX

snes9x-logo.png

 

Market

Snes9x EX

 

Supernintendo. Super Mario World. Super Mario Kart. Superversjoner av alle klassikerne har forlengst blitt klassikere selv. Nå på din Androidmobil!

 

Husker enda følelsen av å sitte hjemme og spille The Legend of Zelda - A Link to the Past.

 

FOR en grafikk! For et ENORMT spill! For en lyd! Herre jemini for en historie! Twists! Turns!

 

For ikke snakke om å pløye seg gjennom roboter i Mega Man X. Snøbrettet var orgasmisk tøft.

 

 

 

Pocket Legends

pocket-legends-android-app.jpg

 

Market

Pocket Legends

 

Dette er en 3D MMORPG for Android. Jada, dette er verre en WoW. Dette kan du gjøre mens du sitter på bussen på vei til jobb. Helt ny LEVEL of addiction. Pun intended

 

Du kan spille en ørn med bue, en bjørnekriger eller en slags alv som kan bruke magi. All the cool kids er bjørnekrigere.

 

Du quester, sloss, får skills, og alt vi alle kjenner igjen fra liknende spill. Faktisk ganske imponerende grafikk og lett å komme inn i.

 

 

 

Yoo Ninja!

51uf-HoJ0EL._SL160_AA160_.jpg

 

Market

Yoo Ninja

 

Du er en ninja. Du løper fra noe skummelt. Thats it. Ninjaen din løper av seg selv fremover og din jobb er å hoppe unna hindringer og doomsday pitfalls så ninjaen din overlever!

 

Basic men avhengighetsdannende! Gøy spill!

 

 

 

Zenonia / Zenonia 2 / Zenonia 3

40532.pngzenonia-2-up-feat-300x188.pngZenonia-3.jpg

 

Market

Zenonia

Zenonia 2

Zenonia 3

 

Jeg føler jeg ikke kan skrive en liste over fete Android spill uten å nevne Zenonia.

 

RPG. Tenk... The Legend of Zelda - A Link to the Past møter Diablo 2. Med chibi-grafikk. Og veldig tøffe karakternavn. Og yetier. Og ting som er like mye WIN som yetier.

 

 

 

Order & Chaos Online

order-and-chaos-mini.jpg

 

Market

Order & Chaos Online

 

Tenk deg World of Warcraft. Lite. Til Android og iOS.

 

Dette er et sykt fett spill for folk som liker MMORPGs! Kontrollene er merkelig nok veldig bra og intuitive, grafikken er veldig WoWaktig og veldig bra, UIet er snasnt og lette å bruke.

 

Her spiller du som enten Human, Elf, Undead eller Orc, og kan velge mellom klassene Ranger, Monk, Warrior og Mage.

 

Disse har følgene spesialiseringer som du velger ut fra talentpoengdistribusjon:

 

Ranger: Archer eller Assassin

Warrior: Battle eller Guardian

Monk: Divine eller Military

Mage: Skyfire eller Permafrost

 

Anbefales på the utmost.

 

Note: spillet krever WiFi første gang du starter det for å laste ned innhold. Utover denne oppstarten vil det kreve wifi for å spille, men en fin workaround er å skru på wifi og la den ligge og søke uten å velge noe nettverk, for så å launche spillet. Du kan da spille på 3g nettverket ditt, noe som funker utmerket på min SGS2 i alle fall.

 

Ved kjøp (39,-) får du tre måneder gratis, deretter koster det vel den nette sum av 3 USD for 6 måneder videre spilling, evt 1USD pr mnd, eller 2USD for 3 mnd.

 

Order & Chaos Online til iphone slås snart sammen med androids versjon, slik at man kan spille sammen uansett om man er på iOS eller Android.

 

 

 

Battle Bears -1

battle-bears-android.jpg

 

Market

Battle Bears -1

Battle Bears Addon 1

Battle Bears Addon 2

Battle Bears : Zombies!

Battle Bears Extras Addon til BB: Zombies!

 

Bamser, guns, cuteness og doom.

 

3D skytespill hvor du som bamse skal blåse driten av andre bamser. Eller zombier.

 

Veldig fine kontroller, veldig stilig grafikk, ganske så underholdende! Clearly a preferred timewaster når det blir for tungt å queste og pvpe i Order&Chaos og suicidale fugler på grisejakt ikke frister så mye.

Endret av Slai
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går for enkle og vanedannende spill.

 

Alchemy

Alchemy-with-Graphic-Elements.jpg

Poenget her er rett og slett å blande sammen "ting" for å oppdage nye. Du begynner med de fire elementer: Vann, ild, jord og luft. Ut i fra disse skal du kunne blande til du har 370 forskjellige. For eksempel blir ild og vann til alkohol, alkohol og røyk blir til scotch whisky osv. Egentlig ikke noe mer poeng enn det, men merkelig nok vanskelig å legge fra seg.

 

Pris: Gratis

 

Drag Racing

drag-racing-android-app.jpg

Dette sier seg vel selv; du skal kjøre drag race. Over 40 forskjellige biler, fordelt på 10 levels. Du tjener penger og respect ved å vinne løp, dette bruker du på oppgraderinger og nye biler. En kan kjøre både 1/2 mile og 1/4 mile, online og offline, mot motstandere med forskjellig bil (men i samme klasse) eller samme bil. Det er ikke bare bilen en kjører som bestemmer tiden din, her går det på å gi rett mengde gass på startstreken, gire til rett tid og bruke No2 til rett tid. En får opp indikatorer på når en skal gire osv, men det gjelder å finne sin egen taktikk med de forskjellige bilene.

 

Pris: Gratis

 

Tower Raiders (Gold)

4a7fe8f9-a38e.gif

Nok er tower defense-spill. Du setter ut diverse kanoner, miniguns osv for å forhindre at de slemme troppene skal stikke av med krystallene.

 

Pris: Finnes en gratisversjon og en betalversjon. Forskjellen er antall brett.

Endret av SKT
  • Liker 3
Lenke til kommentar

EEr chess såpass bedre enn den gratis jeg linket?

 

Edit: er såklart reklamefri versjon. Teite meg.

Reklame er fyfy på min mobiltelefon. Prøver å unngå det så best jeg kan. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne reklamen på Angry Birds? Finner ingen reklamefri versjon av det spillet.

 

 

 

Lenke til kommentar

EEr chess såpass bedre enn den gratis jeg linket?

 

Edit: er såklart reklamefri versjon. Teite meg.

Reklame er fyfy på min mobiltelefon. Prøver å unngå det så best jeg kan. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne reklamen på Angry Birds? Finner ingen reklamefri versjon av det spillet.

 

Dersom du slår av all datatrafikk, slipper du reklame i angry birds :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EEr chess såpass bedre enn den gratis jeg linket?

 

Edit: er såklart reklamefri versjon. Teite meg.

Reklame er fyfy på min mobiltelefon. Prøver å unngå det så best jeg kan. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne reklamen på Angry Birds? Finner ingen reklamefri versjon av det spillet.

 

Dersom du slår av all datatrafikk, slipper du reklame i angry birds :)

Ikke noe morro uten datatrafikk.

 

 

 

Lenke til kommentar

Har noen testet ut Order & Chaos Online enda? Sitter på en SGS2 så regner med både 3gnettet og telefonen er kraftig nok til å pløye dette spillet raskere enn ei russedusk på 16.Mai, eneste jeg er litt skeptisk til er vel at det ikke kan spilles over 3G...

 

Har nylig lastet ned Zenonia 3 og Order & Chaos Online, skal skrive dem inn dersom de innfrir forventninger :)

Lenke til kommentar

Kjørte Privacy Inspector på spillet Tetris. Den fant at spillet kan hente og bruke telefonnummeret mitt, samt unike enhets identifikator og IMSI.

 

Hva i huleste skal dette spillet med dette. Vurderer å installere Privacy Blocker til å sperre dette for Tetris.

 

Spillet Angry Birds var den største synderen på min mobiltelefon. 10 alvorlige punkter for tilgang mot personlig data. Spill skal jo som regel ikke trenge noe som helst av rettigheter. Kanskje tilgang til Internett for å hente diverse spilldata.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

EEr chess såpass bedre enn den gratis jeg linket?

 

Edit: er såklart reklamefri versjon. Teite meg.

Reklame er fyfy på min mobiltelefon. Prøver å unngå det så best jeg kan. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne reklamen på Angry Birds? Finner ingen reklamefri versjon av det spillet.

På amazon app-store kan du kjøpe angry birds reklamefritt.

Lenke til kommentar

Air Control

Android market

Et "enkelt" spill der du skal tegne landingsruten inn for fly og helikopter som kommer mot rullebanen. Forskjellige typer fly med forskjellig tempo skal på forskjellige landingsbaner, så her blir det fort travelt når mange fly er i luften samtidig etterhvert. Utrolig avhengighetskapende en stund, og høy "bare en gang til" faktor. Som sagt er jo selve konseptet utrolig simpelt, men det er overraskende moro.

Air-Control-in-Game-Play-6.jpg

Endret av Lola-Pagola
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liste over noen jeg liker:

 

A:

Abduction!

Alchemy

Angry Birds

Angry Birds Seasons

 

B:

Bebbled

Bubble Defense

 

C:

Coloroid

 

D:

Devilry Huntress

Droid Rider

Dungeon Defender

 

F:

Falling Ball

Farm Frenzy

Flight Director

Flying High

Fun Towers

 

 

G:

Gang Wars

Gem Miner

Gun Bros

 

H:

Hit Penguin

 

J:

Jewels

 

L:

Labyrinth Lite

 

M:

Monkey Kick Off

 

P:

PapiJump

Phit Droid 3rd Edition

 

R:

Rabbit Run

Raging Thunder

Robo Defense S:

SFCave

Shoot U!

Slide Puzzle

Solitaire

Space Physics

Speed Forge 3D

Super K.O. Boxing 2

 

T:

Tank Ace 1944

ThrottleCopter

Throw a Panda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Air Control

Android market

Et "enkelt" spill der du skal tegne landingsruten inn for fly og helikopter som kommer mot rullebanen. Forskjellige typer fly med forskjellig tempo skal på forskjellige landingsbaner, så her blir det fort travelt når mange fly er i luften samtidig etterhvert. Utrolig avhengighetskapende en stund, og høy "bare en gang til" faktor. Som sagt er jo selve konseptet utrolig simpelt, men det er overraskende moro.

 

Ser ut som en rip-off av Flight Control, som for øvrig også er et par kroner billigere.

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg med mange av spillene som finnes til Android, sånn som Paradise Island er at du er nødt til å betale for å avansere.

 

Du kan fint spille en del uten å betale noe som helst, men for å avansere må du egentlig kjøpe sånn spesiell ingame credits. Akkurat det samme var historien i ett simcity-lignende jeg prøvde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...