Gå til innhold

Bli sheriff med dobbelt kamerahylster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at dette produktet minner mye om disse grufulle mobilhylstrene/etui'ene som enkelte over en viss alder absolutt skal ha festet i beltet på den godt brukte olabuksen..

Kan være kjekt om du har/hadde et beist som f. eks Nokia N900 eller forgjengerne til denne telefonen, eller om du er håndverker.

Lenke til kommentar

Tja, ville ikke hatt 2 store kamera med objektiv (+ evt blits) hengende rundt livet mitt. Det er sånt man har skuldre og nakke til.

I din ende av livet ja :roll:

 

Hvis man ofte må dra på to-tre digre, og vil ha muligheten til å gjøre det 20-30 år senere også, så kan nok denne være en god idé :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke tvil om at dette er for spesielle interesserte, og hovedsakelig pressefotografer. Må si at dette produktet minner mye om disse grufulle mobilhylstrene/etui'ene som enkelte over en viss alder absolutt skal ha festet i beltet på den godt brukte olabuksen..

 

Er det nå jeg skal bli litt gretten?

Jeg har alltid, uansett mobiltype, hatt denne i belteveske, og med svært ulike typer benklær. Jeg kan fremdeles ikke forstå hva som er så gildt med å ha en telefon i lomma, der nøkler, mynter osv. også ofte slenger. Setter man seg har man en klædd som presser i lysken. Nei, belteveske er undervurdert, både komfort- og behandlingsmessig. Så får jeg heller til høre gammel nerd-gruppen din. Det gjelder forøvrig også kompaktkamera. Det ligger i den andre belteveska, så jeg er vel da også en liten sheriffassistent med tanke på artikkelen. Til gjengjeld har jeg ennå ikke ødelagt en eneste mobil siden 1993 eller et kompaktkamera siden 2000...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville mye heller ha gått for BlackRapid double-strap

Mm, ikke så dum den, men den legger vekta på skuldrene, -mer slitsomt enn på hoftene.

 

For egen del foretrekker jeg lettere kamera, og det holder med ett ;)

 

Ja, hadde eg hatt to kamera på 5-6 kilo kvar, så ville eg heller hatt vekta på hoftene enn på skuldrar/nakke, men no går eg ikkje med så voldsomt utstyr, så vanleg nakkestropp får halde. :)

 

 

@Manskow: Eg går med mobilen i lomma, med dei ulemper det medfører når eg set meg ned. Eg må som regel ta mobilen ut og legge den frå meg ein eller annan plass. Eg har ei sånn taske som du snakkar om, men sidan eg ikkje går med belte, så må eg feste den i bukselinninga, og då vert festeklipsen for slakk, så eg risikerar å miste heile greia.

 

Eg har heller ikkje øydelagt nokon mobiltelefon enno (sidan 1999 eller der omkring), men har for tida ein mobil som fint klarar å øydelegge seg sjøl.

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar

Ikke tvil om at dette er for spesielle interesserte, og hovedsakelig pressefotografer. Må si at dette produktet minner mye om disse grufulle mobilhylstrene/etui'ene som enkelte over en viss alder absolutt skal ha festet i beltet på den godt brukte olabuksen..

 

Er det nå jeg skal bli litt gretten?

Jeg har alltid, uansett mobiltype, hatt denne i belteveske, og med svært ulike typer benklær. Jeg kan fremdeles ikke forstå hva som er så gildt med å ha en telefon i lomma, der nøkler, mynter osv. også ofte slenger. Setter man seg har man en klædd som presser i lysken. Nei, belteveske er undervurdert, både komfort- og behandlingsmessig. Så får jeg heller til høre gammel nerd-gruppen din. Det gjelder forøvrig også kompaktkamera. Det ligger i den andre belteveska, så jeg er vel da også en liten sheriffassistent med tanke på artikkelen. Til gjengjeld har jeg ennå ikke ødelagt en eneste mobil siden 1993 eller et kompaktkamera siden 2000...

 

Du må for min del gjerne bli en smule gretten om du føler for det. Jeg har aldri satt et spørsmåltstegn ved funksjonaliteten, og nytten av et kamera eller mobilhylster. Jeg ser at det i mange tilfeller som under turer i skog og mark kan dette være fornuftig, eller om man har et yrke som håndverker. Det at den fungerer godt i praktisk bruk gjør den ikke penere av den grunn, og jeg kommenterer bare desinget på mobiletui som jeg ikke syntes ser spesielt pent ut, og enkelte ganger sært. Iblant virker det også som om det er en trend, og ikke nødvendigvis et behov. Spesielt de gangene personene med et slikt mobiletui har en liten mobil som hadde passet godt inn i de tomme bukselommene. Så får jeg heller høre til dagens ungdommer som har en smarttelefon i den ene lommen, og en lommebok med bankkort i den andre. Det er heller ikke ukjent at eldre mennesker normalt har mer i lommene enn ungdommer. Godt mulig et mobiletui fungerer utmerket, er fin til ditt bruk, og at den gjør nytte av seg, men direkte pen er den ikke å se på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...