Gå til innhold

Nå kan Google fortelle om bussen er forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har vi ventet på i mange år!

 

Ikke overraskende at det er ett privat firma som lanserer det først. Men nå er jo ikke innovasjon akkurat en statsoppgave heller :whistle:

Jeg tror heller vi må takke myndighetene i de ulike byene som har lagt ut rutetider og sanntidsopplysninger i åpne format. Uten dem ville denne tjenesten ikke vært mulig.

 

Og de ulike byene har da selvsagt hatt sine egne tjenester for å opplyse om disse tingene før Google kom med dette. Det er ikke slik at Google fant opp ruteopplysningen. Eneste nytt er at de er samordnet og vises på kartet, som krever litt ekstra logikk fra Google sin side.

Lenke til kommentar

Trafikanten gir bare sanntidsopplysninger i Oslo-området, trur jeg. Samtidig er det bare Oslo som har et skikkelig sanntidssystem for kollektivtrafikken. Vi trenger mao. ikke vente på Google. Der det ikke finnes sanntidssystemer kan heller ikke Google hjelpe noen uansett... de må ha trafikkdata.

 

Trafikanten finnes både for Android og iPhone.

Lenke til kommentar

Trafikanten gir bare sanntidsopplysninger i Oslo-området, trur jeg. Samtidig er det bare Oslo som har et skikkelig sanntidssystem for kollektivtrafikken. Vi trenger mao. ikke vente på Google. Der det ikke finnes sanntidssystemer kan heller ikke Google hjelpe noen uansett... de må ha trafikkdata.

 

Trafikanten finnes både for Android og iPhone.

Sanntid er for tiden under utprøving i Bergen og Trondheim. Så det kommer der også.

 

Google er helt avhengig av at trafikkselskapene legger ut data i åpne format. Hvis ikke Trafikanten legger ut dataene sine åpent er det ingenting Google kan gjøre med saken. Så folk må legge press på trafikkselskapene for at dette skal skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...