Gå til innhold

Sniktitt: Mass Effect 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det handler om å ta avgjørelser og delta i dyp dialog, dette blir stort, sier BioWares Casey Hudson.

I want to be a dragon.

Haha.

 

Synes ikke ME2 var så altfor verst jeg (klarte iallfall å fullføre det!), men det var vel omtrent like mye RPG som Rise of the Argonauts. :p

Lenke til kommentar

Synes ikke ME2 var så altfor verst jeg (klarte iallfall å fullføre det!), men det var vel omtrent like mye RPG som Rise of the Argonauts. :p

Rollespill defineres ikke av å ha kjip pirking med inventory og skill-systemer som krever doktorgrad i Excel; det som betyr noe er historien og hvordan du som spiller kan virke inn på og endre den, så ME2 er i alle høyeste grad et fullverdig RPG.

Lenke til kommentar

Prøvde demoen til mass effect 2 på ps3, ble ikke helt frelst må jeg si... mulig jeg kjøper det om det går an nå kjøre split screen co op, noen som vet noe om dette?

 

Mass Effect 2 er et rent enkeltspiller-RPG uten muligheter for flerspiller. Men anbefales varmt likevel.

Lenke til kommentar

Rollespill defineres ikke av å ha kjip pirking med inventory og skill-systemer som krever doktorgrad i Excel; det som betyr noe er historien og hvordan du som spiller kan virke inn på og endre den, så ME2 er i alle høyeste grad et fullverdig RPG.

 

Eh? Var det noen virkelige valg i ME2 da? Eller bare standard Bioware "flere mulig svar som alle fører til det samme"? Husker faktisk bare ett valg i ME2 med konsekvenser, men kan vel ha vært et par til blant de hundre pseudo-valgene...

 

Ikke at jeg hadde sagt nei til et inventory også! Men er kanskje vanskelig på konsoller det.

Lenke til kommentar

Synes ikke ME2 var så altfor verst jeg (klarte iallfall å fullføre det!), men det var vel omtrent like mye RPG som Rise of the Argonauts. :p

Rollespill defineres ikke av å ha kjip pirking med inventory og skill-systemer som krever doktorgrad i Excel; det som betyr noe er historien og hvordan du som spiller kan virke inn på og endre den, så ME2 er i alle høyeste grad et fullverdig RPG.

 

Nå skal jeg ikke gå inn på definisjonen av et RPG i og med at jeg ikke er sikker selv, men når jeg spiller et rollespill ønsker jeg i hvert fall å kunne påvirke rollen min utover å skyte denne veien og å skyte den veien. For min del falt Mass Effect 2 mellom to stoler. Det var ikke et godt RPG, jeg savnet mulighetene for å utvikle karakteren min og historien var bare et lass med halvspennende småoppdrag for å få enda flere folk i gruppa mi i spedd litt hovedhistorie en gang i mellom - en hovedhistorie så preget av å være et spill i midten av en trilogi at den ikke egentlig var videre givende. Jeg syns heller ikke skytespill-biten var spesielt godt gjennomført. Dekningssytemet funket ikke særlig godt, våpnene var uinteressante (mest fordi det var likegyldig hvilke våpen du brukte av de forskjellige typene) og skytinga var tam. Hjalp heller ikke på at alle ferdigheter delte ventetid, og om du var noe annet enn soldier ble det fort litt kjedelig å sitte bak cover i 10 sekunder i påvente av at neste ferdighet skulle bli klar.

 

Mass Effect 2 er et veldig bra spill sammenlignet med mye annet der ute, men for min del blekner det fort i sammenligningen av Mass Effect. Jeg skal spille gjennom Mass Effect 3 også, men det virker som om det blir mindre og mindre av det jeg likte så godt med serien utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I forhold til håndgranater, er det en nyvinning når man tar noe som mystisk forsvant i spill nummer to og putter det tilbake i nummer tre? :p

 

Enig. For oss som faktisk liker å sette oss inn i 'loren' og leser codexen så er det litt irriterende at de forandrer på slike detaljer sånn helt uten videre. Ting som granater og fraværet av clips er veldig bra begrunnet i codexen, så da faller det litt i grus når de deretter forandrer på det. Forstår selvfølgelig at det er for å bedre gameplayet (noe som er flott i seg selv så klart), men skulle ønske de planla det fra starten av. Men skjønner jo at det er å be om for mye. I en perfekt verden kanskje. :)

 

Ser spesielt fram til å høre hvordan Clint Mansell/Bioware velger å håndtere musikken i forhold til ME2. Håper på rikelig med bakgrunns musikk også utenom kampene. Håper ME2 var unntaket, for bakgrunnsmusikken er mye av stemningen. Ta Illium å sammenlign med f.eks. Citadel eller Noveria i ME, eller Arrival DLC'en. Helt tamt i forhold! Big mistake etter min mening. Det blir realistisk på en måte som ikke kler Mass Effect.

 

Sett vekk i fra de to ankepunktene så gleder jeg meg til ME3. Har som alle andre store forventninger.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke synes forklaringen for hvorfor de måtte bruke thermal clips ikke var særlig god. Faktisk var den elendig, og hele greien latterlig. De hadde liksom gått vekk fra ammunisjon fordi, you know, det er hendig å ikke måtte bære med seg ammunisjon når man suser rundt i rommet. Men plutselig må man det igjen, bortsett fra at det heter noe annet og ser ut som små rør, fordi DET ER TEKNOLOGISKE FRAMSKRITT HALLO DA 8D

 

Jeg kunne kjøpt at det var et teknologisk framskritt dersom alle våpen i ME2 hadde en RoF som SMG/AR - men når de ikke har det, så framstår det nøyaktig som hva det er - en billig retcon for å innføre en ammunisjonsmekanisme. Jeg nekter å tro på at det ikke finnes en eneste gluping i hele galaksen som ikke har tenkt på å lage et våpen med modulært design - skyt ubegrenset med thermal clips så lenge du har dem, og når du er tom så skyter våpenet som før, men du må passe på temperaturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...