Gå til innhold

Blu-ray overtar for DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte 150 blu-ray filmer på en 8 mnd'ers periode og fant ut at jeg hadde brukt ALT for mye penger på film og stoppet helt med å kjøpe det og benyttet meg mer av "alternative" løsninger.

 

Film er for dyrt :(

 

Tenkte også jeg skulle prøve lovefilm nå som jeg er 18.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Nye Blu-ray filmer er altfor dyre, men via amazon og play finner man mange gode tilbud som gjør at man raskt kan få en liten samling uten at det koster skjorta. Problemet mitt er/var iallefall at jeg stort sett kjøpte filmer jeg hadde sett og viste var bra, men som jeg derfor ikke hadde noe behov for å se igjen. Ser også litt for sjeldent film, så innkjøpene har minket.

Lenke til kommentar

Nye Blu-ray filmer er altfor dyre, men via amazon og play finner man mange gode tilbud som gjør at man raskt kan få en liten samling uten at det koster skjorta. Problemet mitt er/var iallefall at jeg stort sett kjøpte filmer jeg hadde sett og viste var bra, men som jeg derfor ikke hadde noe behov for å se igjen. Ser også litt for sjeldent film, så innkjøpene har minket.

 

Enig der, kjøpte somregel fra Play, noen ganger fra Amazon eller til 99 kr's tilbud, men hvis det var filmer jeg virkelig var ute etter hender det jeg går over mine egen 99 kr's grense. Men se på det slik for 99 kr pr BD eller 9,99 (89 kr) fra play så blir det endel 150x99 = 14 850 kr, 150x89 = 13 350 kr.

Lenke til kommentar

Det hadde jo kanskje hjulpet om man hadde benyttet potensialet for økt lydkvalitet fullt ut ved å f.eks. benytte seg av 96kHz eller 192kHz istedetfor 48kHz.Da hadde det blitt enda mer forskjell mellom Bluray og Video on demand. Det må jo være en merkbar forskjell på nedlastet og fysisk kjøpt produkt for at folk skal gidde å kjøpe.Når det er sagt så er jeg vel mindre imponert over nedlastbart innhold hittil og kjøper en del filmer fra play.com, men filmer til ungene kjøpes i Norge. Det er hyggelig for ungene å forstå språket, å kunne gi filmene videre eller å se filmene flere ganger.

Lenke til kommentar

Enig der, kjøpte somregel fra Play, noen ganger fra Amazon eller til 99 kr's tilbud, men hvis det var filmer jeg virkelig var ute etter hender det jeg går over mine egen 99 kr's grense. Men se på det slik for 99 kr pr BD eller 9,99 (89 kr) fra play så blir det endel 150x99 = 14 850 kr, 150x89 = 13 350 kr.

 

Så fremt det ikke er filmer jeg har hørt om og vet er bra (men ikke sett) så er skal det gå 3 filmer under 200kr-grensen for jeg bestiller. Er det film jeg vil ha spesifikt (ikke bare noe jeg finner på tilbud), så kan jeg går til rundt 100-lappen.

Lenke til kommentar
Blu-ray vil stå for 41 prosent av salget fra hjemmeunderholdningen neste år,

Husk at dette er salgstall, ikke tall for hva folk faktisk ser. En kjøpt film blir jo gjerne sett mer enn én gang, noe som innebærer at mange DVD-filmer man hjemme vil bli sett selv om de ikke er registrert som salg det samme året. Så DVD står nok mye sterkere målt i antall visninger enn i antall kjøp. DVD-spillere fra 2008 eller nyere samt bluray-spillere er også mye bedre på oppskalering enn det vi var vant til å se før HDMI og full HD-TVer ble vanlig, så seeropplevelsen til DVD-filmene du kjøpte for 10-15 år siden har økt ganske betydelig selv om formatet er det samme gamle.

Lenke til kommentar

Det hadde jo kanskje hjulpet om man hadde benyttet potensialet for økt lydkvalitet fullt ut ved å f.eks. benytte seg av 96kHz eller 192kHz istedetfor 48kHz.Da hadde det blitt enda mer forskjell mellom Bluray og Video on demand. Det må jo være en merkbar forskjell på nedlastet og fysisk kjøpt produkt for at folk skal gidde å kjøpe.Når det er sagt så er jeg vel mindre imponert over nedlastbart innhold hittil og kjøper en del filmer fra play.com, men filmer til ungene kjøpes i Norge. Det er hyggelig for ungene å forstå språket, å kunne gi filmene videre eller å se filmene flere ganger.

 

Skal man ha merkbare forskjeller er neppe sampleraten til lyden det beste stedet å begynne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser film på kino om dagen og nøyer meg med det. Kinobillettene har passert hundrelappen mange steder i landet, så å betale over 200kr for å se en middels bra film er nesten i meste laget.

 

En annen ting med bluray er at det er alt for vanskelig å få inn i et digitalt mediebibliotek. Dette er noe mange geeks og teknisk oppegående folk ø sker. Jeg hadde nok kjøpt mer film om det hadde vært like lett å kopiere som f.eks. dvd

Lenke til kommentar

Jeg ser film på kino om dagen og nøyer meg med det. Kinobillettene har passert hundrelappen mange steder i landet, så å betale over 200kr for å se en middels bra film er nesten i meste laget.

 

En annen ting med bluray er at det er alt for vanskelig å få inn i et digitalt mediebibliotek. Dette er noe mange geeks og teknisk oppegående folk ø sker. Jeg hadde nok kjøpt mer film om det hadde vært like lett å kopiere som f.eks. dvd

 

Det lokale kino'et hvor jeg bor (i USA) koster det $7 for billetten og hvis jeg gidder å kjøre 10 min koster det $5.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at kinoene er pent nødt til å ta så mye i Norge på grunn av dyre lokaler, dyrt utstyr og lønninger til ansatte. Kino er ikke så vanvittig dyrt sammenlignet med å bruke like mye tid på cafe (uten å være gjerrigper på drikke). På den andre siden så har hjemmekino blitt så mye bedre, billigere og mer tilgjengelig det siste tiåret at jeg skjønner at kinobransjen sliter. Det er og vil forbli en nedgangsnæring. Men de kan ikke redusere prisene på grunn av kostnadsnivået så det vil bare bli færre kinoer og/eller færre saler med årene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...