Gå til innhold

Test: HP Pavilion dm1-3110


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dontgetit.gif Nå gjør du det igjen. Du bruker kun lovord om en AMD-maskin som overhodet ikke holder mål. Den støyer, veier mye for en 11,6" og koster flesk i forhold til konkurrentene. Har du virkelig et så immari fanatisk behov for å promotere AMD, uansett hva?

 

Før du svarer med at AMDs Brazos er en konkurransedyktig platform, så skal jeg si meg helt enig. Jeg liker Brazos. Asus har en tilnærmet identisk modell til 1200 kroner mindre som er hakket større, men veier ørlite mindre (!). Den sliter i tillegg neppe med støynivået og en høy reperasjonsrate slik HP gjør.

 

Det er det som overvelder meg litt. At så lenge en maskin har en AMD-prosessor i seg, så går du innstinktivt i promoteringsmodus. Dette selv om det finnes bedre alternativer innenfor din "egen" leir. Unnskyld meg, men jeg synes det blir direkte latterlig. Fanboyism på sitt verste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
HP klarer altså å lage viftestøy av selv en energigjerrig Brazos-prosessor på 18W. Det er noe magisk med dem.

Det verste er at dersom jeg refererer til tidligere HP-laptopper som jeg har erfaring med trenger de sikkert viftehelvetet for å holde maskinen kald. Er et eller annet HP gjør med maskinene så de begynner å koke alle sammen.

Lenke til kommentar

Trodde at jeg skulle hoppe på Brazos, men venter nå heller til september på de nye atom maskinene, og forhåpentligvis flere vifteløse løsninger å velge i mellom. Nye atom CPUene vil på papiret kunne klare HD video avspilling, ha digital video ut osv.

 

Skal like å se en minibærbar kompakt som fy uten vifte, med ytelse på nivå med E-350

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Trodde at jeg skulle hoppe på Brazos, men venter nå heller til september på de nye atom maskinene, og forhåpentligvis flere vifteløse løsninger å velge i mellom. Nye atom CPUene vil på papiret kunne klare HD video avspilling, ha digital video ut osv.

Skal like å se en minibærbar kompakt som fy uten vifte, med ytelse på nivå med E-350

Brazos går fra C-30 og oppover, problemet (til AMD) er at det knapt finnes maskiner som benytter disse prosessorene, noen av dem som gjør det er 15.6" og i tillegg så er de små priset for høyt i forhold til atom maskiner. Atom-maskinene kommer dessuten på 32nm i motsetning til Brazos 40nm. Men selvfølgelig, man skal ikke kjøpe skinnet for bjørnen er skutt, får vente og se hva som kommer og hvordan de yter senere i år.
Lenke til kommentar
dontgetit.gif Nå gjør du det igjen. Du bruker kun lovord om en AMD-maskin som overhodet ikke holder mål. Den støyer, veier mye for en 11,6" og koster flesk i forhold til konkurrentene.

Fortell meg gjerne hvor jeg har påstått at den er stillegående, veier lite for en 11,6" og er billig i forhold til konkurrentene.

 

Fanboyism på sitt verste.

Det blir for dumt å lire av seg sånne konklusjoner ut i fra en kort kommentar til en enkelt maskin. Jeg har ikke sammenlignet den eller kommet med de påstandene du hevder jeg har. Jeg har ikke sagt det er noe godt kjøp eller anbefalt den. Jeg kom bare med en kort kommentar til noen få punkter ved denne maskina fordi jeg ikke har hatt tid til å lese testen ennå. Jeg har bare skumlest noen overskrifter og sett bildene før jeg dro på tur i godværet. Beklager at jeg ikke har hatt tid til å lage en 4-siders analyse av testen og markedet av lignende maskiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere oppgitt korrekte mål på denne? På tykkelse skriver dere 3.4cm, mens HP oppgir den til å være 21mm tykk.

 

Dette synes jeg er en ganske vesentlig detalj som kan være avgjørende for et kjøp (da tenker jeg heller på dm1-3100 utførelsen).

 

Ellers påstås det at man kan senke støynivået betydelig med coolsense programmet, som følger med (justerer viftehastighet). Kunne dere testet dette?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...