Gå til innhold

– Man må gjøre seg fortjent til Dust 514 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De skal gradvis flytte over til X360, og eventuelt PC. Tror det har med blant annet optimalisering å gjøre.

 

Når sa de dette? PC må da være det letteste å optimalisere for, særlig siden det er "hjemmeplattformen" deres og X360 fikk jeg inntrykk av at de ikke syntes var noe å satse på XBL-strukturen ikke gikk så godt sammen med kryssplattformløsningen deres.

 

Tror uansett disse karene trenger å få beina tilbake på jorden - de skal selge et spill, det er ikke som om de gjør folk en tjeneste ved å la dem spille det.

Lenke til kommentar

At det ikke kommer til PC er i mine øyne veldig rart. Er redd det var et dårlig valg for CCP. Håper de har gode grunner (utover en pengesekk fra Sony) for å gjøre dette valget. Ideen bak spillet og interaksjonen med EVE virker interessant, men jeg gidder neppe kjøpe meg en PS3 for å spille et FPS.

Lenke til kommentar
Når sa de dette? PC må da være det letteste å optimalisere for, særlig siden det er "hjemmeplattformen" deres og X360 fikk jeg inntrykk av at de ikke syntes var noe å satse på XBL-strukturen ikke gikk så godt sammen med kryssplattformløsningen deres.

 

Tror uansett disse karene trenger å få beina tilbake på jorden - de skal selge et spill, det er ikke som om de gjør folk en tjeneste ved å la dem spille det.

 

 

Synes jeg husker jeg leste det i EVE devbloggen en gang, dog ikke sikker.

Lenke til kommentar

Ja, det husker jeg også de sa i begynnelsen, med begrunnelsen at balanse mellom PC og konsoll er så vanskelig å få til, men jeg tror de nevnte at de kanskje skulle gi ut til PC etter hvert.

 

EDIT: Jeg finner ikke noe på det nå, så det kan godt være jeg tar feil.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Dust514 kommer til konsoll fordi CCP vil satse på konsoll-markedet. mao, de har ikke eve spillere som målgruppe, men konsoll-eiere. Jeg er så lei av all klaging fra eve spillere som ikke skjønner dette og tar det hele som en personlig fornærmelse fra CCP.

En viktig problemstilling ved å kombinere PC og konsoll er at PC spillere vil ha betraktelig fordel med mus + tastatur vs konsoll spillerne med gamepad.

 

"Microsoft removed the XBOX owners from the equation, CCP wasn't at fault, except if you want to play Dust514 on MS-terms (CCP doesn't want you to play Dust on MS-terms).

 

Edit: fant en mer forklarende post.

Just reiterating a few key facts for the ones utterly blinded by their platform preference, thing that causes them to completely miss the point.

Repetita iuvant.

 

1: Dust was never supposed to be on PC, it's always been publicized as a console game

 

2: the fact that the PSN has been hacked doesn't mean that the PSN is less secure than any other online environment. Online networks are hacked every day, even networks that include much more sensible data than the PSN. Hell, even Xbox Live gets hacked from time to time, involving the accounts of major Microsoft executives.

There's no ironclad network on the planet. As long as it's connected to the internet, all you can do is to protect it as much as you can, but if you get the attention of a hacker or a group of hackers that are determined and knowledgeable enough, there's a high chance that they'll get in, no matter what you do.

 

3: What prevented Dust to be on Xbox 360 is not some weird unilateral decision from CCP, nor them "selling out" to the evil devil Sony (mind you, between Sony and Microsoft, the second is quite more well known for buying exclusives). The cause is to be found in Xbox Live's policies and structure:

 

a) The network's structure is closed. Everything is handled by microsoft or through microsoft.

b) No cross-platform play is allowed. it was intialy considered (and experimented upon with Final Fantasy XI, for instance), but then the idea was scrapped and no further instances have been allowed.

c) All billing and patching is handled by microsoft or trough microsoft.

d) No Game Currency outside of microsoft points is allowed on Xbox Live.

 

3: If you believe that CCP didn't try to bring Dust to the 360 you're entirely delusional. They most probably tried, entering talks with microsoft to try and get an accomodation in order to make the cross-platform structure of Dust work with Xbox Live, and Microsoft, as usual, didn't budge of an inch, making the project impossible. They didn't budge for Valve (causing Gabe Newell to go rage on Sony's stage), they didn't budge for Square Enix (for Final Fantasy XIV), They didn't budge with Funcom or Cryptic (causing the cancellation of the 360 version of Age of Conan and Champions Online), do you really think they'd budge for CCP?

 

4: The ones most disappointed about Dust not being a multiplatform game aren't you guys, it's CCP, considering that they're losing potential userbase, and with it revenue.

 

The facts are simple. The current Xbox Live policies are not MMORPG-friendly, or anywhere advantageous for any game that needs to be run like a MMORPG or that needs to interface with a MMORPG, or that needs to involve any kind of cross-platform gameplay.

 

Want to patch your xbox 360 game? Sure. After your playtested your patch internally, you have to send it to microsoft, and wait for two weeks for them to certify it. Is your patch going to affect another platform (or a linked game on another platform)? Though luck. You'll have to wait to patch both platforms.

Oh wait, that's not even possible, anyway, because cross-platform gameplay is disallowed by the xbox live policies.

 

Want to blame someone because Dust won't be on your favourite console? Microsoft -> That way. Probably you'll join quite a few CCP executives, they're probably more disappointed than you.

 

 

Tilbake til nyhetsinnlegget:

Det er forsåvidt fint å nevne at CCP er ikke børsnotert og eier hele selskapet selv slik at de kan konsentrere seg om å gjøre hva de vil på deres egne vilkår:) Da slipper vi adm.dir som foretar kortsiktige valg for å øke aksjeprisen slik at aksjonærene og styret kan nikke fornøyd. Noe som kan være grunnen til at Dust514 ikke kommer til PC og XBOX (med det første, hvem vet?)

Endret av Royzer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dust514 kommer til konsoll fordi CCP vil satse på konsoll-markedet....

bla bla bla

 

Det er som viser til sikkert grunner til at Dust 514 ikke kommer på noe annet enn PS3, men som PC-spiller kan jeg ikke være annet enn skuffet for det. PC-spillere (og Xbox-spillere) må vel få lov til å være skuffet over at spillet ikke kommer på deres plattform. CCP kunne sikkert ha satset på å lage et PC-spill, det gjorde de ikke. De valgte å fokusere på konsoll og PS3. Det er jeg særdeles skuffet over.

 

Imidlertid kan jeg ikke gjøre annet enn å ønske CCP lykke til.

Lenke til kommentar

Dust514 kommer til konsoll fordi CCP vil satse på konsoll-markedet. mao, de har ikke eve spillere som målgruppe, men konsoll-eiere.

 

Spørsmålet - som jeg forsåvidt har vært innom før - blir da hvordan de ser for seg at det skal skje, siden Dust ikke ser ut til å ha særlig mye nytt eller originalt å tilby noen som ikke ellers er engasjert i Eve-universet gjennom Eve Online.

Lenke til kommentar

Jeg er primært PC-spiller (selv om PCen strengt tatt er en WoW konsoll) og har spilt EVE i ca et år tilsammen. Spillet er så corp drevet at jeg aldri kom skikkelig inn i det, og nå er det spill som er morsommere å lese om enn å spille.

 

De har hele tiden sagt at D514 var beregnet på konsoll, så ingen overraskelse der. Suck it up. (Selv om jeg personlig mener at PC+mus/tastatur er måten gudene mente at FPS skulle spilles med)

 

Jeg liker at de kjører en soft launch, tipper dette inkluderer de Corpen som har etablert leiesoldatkompanier, da vil transport, strategi og taktikk være på plass mtp på ideen og konseptet bak spillet. Nemlig kryssplattformsamarbeidet.

Da vil det være lettere for "nye" spillere å komme inn i dette (etter en initiell periode hvor du blir rundlurt, velkommen til EVE liksom :p)

 

Liker også at de opprettholder konseptet med at alt har sin pris når man dør. EVE har alltid vært brutalt på dette området. Gleder meg til å se utviklingen av dette.

 

PS3 kommer til å kjøpes inn for dette, som casual gamer så håper jeg det blir en fin måte å ta del i EVE universet på uten at jeg må bevege meg ut i 0.0 sec space i et romskip jeg strengt tatt ikke har råd til å miste :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...