Gå til innhold

Disse mobilene selger best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner at SGS2 selger mye, og det syyyykt fort!

Så på den på telenor sine sider i går, sto at det var omtrent 50 igjen på lageret.

Kom hjem fra skolen idag, fast bestemte for å kjøpe den, og så at det bare var 7 stk igjen :O

 

Fikk i hvertfall bestilt den da :new_woot:

Endret av bruflot
Lenke til kommentar

Soleklart liker de fleste en iPhone 4 :roll:

Men selv om iPhone 4 er på toppen under Netcom, så ligger Samsung Galaxy S II på andre plass. Og hvor lenge har den mobilen vært i salg?

 

Nemlig, den har så vidt kommet ut i salg og den topper nesten Netcom sin liste allerede. Om en eller to måneder fra nå av, så vil Galaxy S II toppe Netcom sin liste med stor margin.

Lenke til kommentar

Vindicator: Det et er godt poeng at den ikke var i salg i hele mai. Men selv om NetCom nå hevder at Android-modellene snuser iPhone nærmere i nakken enn noensinne, er det verdt å få med seg at Telenor har delt opp iPhone i størrelser i sin liste. 16 GB-utgaven topper lista, mens også 32 GB-utgaven har en svært god plassering. Det betyr at de til sammen ligger betydelig høyere enn mange av enkeltkonkurrentene. I NetComs liste er alle iPhone-utgavene samlet i topplasseringen.

 

Siden vi ikke har rene salgstall er det vanskelig å si noe om store avstander hos Telenor betyr det samme hos NetCom.

 

Vi gleder oss iallfall til å se hva som skjer neste måned. Det er bare sunt med litt kaos, og iPhone har levd trygt på toppen lenge nå. Både HTC, LG og Samsung har verdige konkurrenter i dag.

 

(edit)

 

newnick: Angående ulåste telefoner fra uavhengige leverandører er det ikke så godt å si noe om hva som er balansen. Husk på at også Apple Store sannsynligvis har en tung andel av iPhone-salget i Norge. Vi samler litt tall om dette her for tida, og det kan hende vi kommer tilbake til akkurat den problemstillingen i nær fremtid.

 

Foreløpig mener vi uansett det sier en hel del om markedet at Norges to største operatører har såpass like, og Android-tunge, topplister :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Android har fosset frem i et par år nå. Selv Apple, som har økt salgstallene sine voldsomt, er ikke i nærheten og Android tok like godt og spurtet forbi både de og Symbian for å bli verdensledende.

 

I Norge og Europa har rapportene vært at Apple har hatt bedre fotfeste. I februar målte vi det til å være slik blant studenter ved UiB (basert på 400 svar):

 

graf.jpg

 

 

De andre ser - rent grafisk - ut til å bli spist :wee:

 

(undersøkelsen viste videre at iOS dominerte blant jenter, mens Android var størst blant gutter)

 

Merk at om grafen hadde vært for et år siden, så ville nok iPhone vært langt mer dominerende. Trenden vil nok bli enda større markedsandel til Android, om ikke Microsoft/Nokia klarer å varte opp med noe. Det vil bryte med alt vi har av teknologihistorie om Apple skulle klare å knive videre om å være ledende hva markedsandeler angår. Da må de åpne mer opp for at hvem som helst kan kjøre iOS og fire på kontrollen sin. Men hvorfor skal de det, når dagens modell gir langt mer penger i kassen? Det er langt enklere for Apple å håve inn penger med sitt kontrollere system, enn hva det er for Google og co. :)

Lenke til kommentar

Hm, overrasker meg att N8 havner på en 6 og 8 plass bare, når man ser alle som kjøper N8 skulle man tro de lå høyere..

Jeg er mer overrasket at den ligger så høyt i det hele tatt, siden Nokia har gått ut og meldt om sviktende salg.

 

Generellt sett har de nok sviktende salg ja, men de har jo noen toppmodeller (eks N8) som holder ett meget godt salg nettopp pga de er veldig populær i markedet. Hadde tippet att den skulle ligge på 3-4 plass jeg da, men vi får se, den kryper oppover på listen iallfall ;)

Lenke til kommentar

Kion(207) 11:22, tor 9.jun

Jeg skjønner ikke hvorfor veilendende pris på Huaweii Titan oppgis til 2000 kroner? Bla.a. Ventelo tilbyr den til rett i overkant av 1000 kroner, uten operatørlås.

 

Hvordan ser du at den selges uten operatørlås?

Hvis det er tilfellet blir det jo sykt billig som du er inne på!

Lenke til kommentar

Hvem gidder å kjøpe N8? Det er for meg en gåte. Symbian i år 2011.. HALLO! Kjøper nok ikke noen Nokia før de kan slå seg på brystet med noen heftige WP7-telefoner, og det når WP7 blir modent når det gjelder apps.

 

Skal sies at den ser ikke så verst ut da.

 

Jeg har nettopp kjøpt N8! Og kameraet er bare helt rått! Ja - det ER faktisk noen som "gidder" å kjøpe N8; du skulle bare visst hvor mange vi er! :cool:

Endret av Toucan
Lenke til kommentar

Hvem gidder å kjøpe N8? Det er for meg en gåte. Symbian i år 2011.. HALLO! Kjøper nok ikke noen Nokia før de kan slå seg på brystet med noen heftige WP7-telefoner, og det når WP7 blir modent når det gjelder apps.

 

Skal sies at den ser ikke så verst ut da.

 

Jeg har nettopp kjøpt N8! Og kameraet er bare helt rått! Ja - det ER faktisk noen som "gidder" å kjøpe N8; du skulle bare visst hvor mange vi er! :cool:

 

Jeg skjønner at det finnes mange nostalgikere, som har gått seg fast i fortiden, og som velger en N8 fremfor en moderne og rask telefon :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det finnes mange nostalgikere, som har gått seg fast i fortiden, og som velger en N8 fremfor en moderne og rask telefon :p

 

Du verden hva du skjønner! Men det er liksom ikke alle som har falt i staver for Android, og noen liker det rett og slett ikke. Vanskeligere enn det er det faktisk ikke. :)

Lenke til kommentar

Hvem gidder å kjøpe N8? Det er for meg en gåte. Symbian i år 2011.. HALLO! Kjøper nok ikke noen Nokia før de kan slå seg på brystet med noen heftige WP7-telefoner, og det når WP7 blir modent når det gjelder apps.

 

Skal sies at den ser ikke så verst ut da.

 

Jeg har nettopp kjøpt N8! Og kameraet er bare helt rått! Ja - det ER faktisk noen som "gidder" å kjøpe N8; du skulle bare visst hvor mange vi er! :cool:

 

Jeg skjønner at det finnes mange nostalgikere, som har gått seg fast i fortiden, og som velger en N8 fremfor en moderne og rask telefon :p

 

hehe :tease:

 

Sist jeg sjekket var det iallfall ingen andre mobiler som kunne matche N8 på multimedia og kamera, sålenge det ikke er det selger denne godt, så enkelt er det...

Og ja, jeg har brukt N8 mye selv så jeg vet hva jeg snakker om, det er en utrolig bra mobil ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...