Gå til innhold

Sniktitt: Fable: The Journey (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oisann. Dette var da en overraskende positiv forhåndsomtale. Jeg forventet egentlig at dere ville slakte The Journey på brutalt vis. Spillet har desverre, som dere påpekte, en rekke potensielle fallgroper. Vi får bare håpe at Molyneux og kompani klarer å unngå dem.

 

Jeg kommer nok til å ta en titt på dette, men sannsynligheten er stor for at jeg heller venter til Fable IV blir lansert.

Lenke til kommentar

dette er min favoritt spillserie gjennom tidene, og jeg gikk til anskaffelse av xbox nettopp pga Fable.. Jeg så pressevisningen og fremvisningen av Fable the journey, og jeg må si at jeg er himla skeptisk.. syntes ikke at hest og kjerre virker som noe som er gøy å gjøre mer enn et par ganger, og magi kampene manglet både fart og presisjon... jeg merker jeg er skikkelig redd for at min kjærlighet for Fable kommer til å ende i grus..

Lenke til kommentar

Ikke for å vær frekke men er så lei av alle artiklene som er skrevet på annet en bokmål:( ser bare så sinnssykt dumt ut:P

er selv ifra en plass der man MÅ skrive på nynorsk å det har ødelagt hele skrivinga mi!

Men når jeg leser ting som står på norske internettsider eller i blad osv SKAL det være på bokmål. vis ikke ser det nesten litt hemma ut:(

Beklager men slik er det bare.

 

 

PS. er klar over at mangen kommer til å kommentere dette;)

ville bare få ut litt sinne! så nå er jeg ferdig på denne tråden!;)

Lenke til kommentar

Ikke for å vær frekke men er så lei av alle artiklene som er skrevet på annet en bokmål:( ser bare så sinnssykt dumt ut:P

er selv ifra en plass der man MÅ skrive på nynorsk å det har ødelagt hele skrivinga mi!

Men når jeg leser ting som står på norske internettsider eller i blad osv SKAL det være på bokmål. vis ikke ser det nesten litt hemma ut:(

Beklager men slik er det bare.

 

 

PS. er klar over at mangen kommer til å kommentere dette;)

ville bare få ut litt sinne! så nå er jeg ferdig på denne tråden!;)

 

Er faktisk litt enig der gitt. Det er mange anmeldelser jeg har bare scrolla ned til karakteren fordi jeg orket ikke å lese nynorsk. Teksten var sikkert veldig fin, og bra skrevet. Og jeg er enig i at det er litt dumt å henge seg opp i det. Men men, jeg leser nå de på bokmål :)

Jeg digger fable, så jeg klarte å lese halvparten før alt ble uinteressant, så får prøve å lese neste halvparten når jeg har "ladet opp" :p

 

 

Det er heller ikke for å provosere noen! :)

Lenke til kommentar

Oisann. Dette var da en overraskende positiv forhåndsomtale. Jeg forventet egentlig at dere ville slakte The Journey på brutalt vis. Spillet har desverre, som dere påpekte, en rekke potensielle fallgroper. Vi får bare håpe at Molyneux og kompani klarer å unngå dem.

 

Jeg kommer nok til å ta en titt på dette, men sannsynligheten er stor for at jeg heller venter til Fable IV blir lansert.

 

Trudde Molyneux sa at fable 3 var det siste. At om det kommer flere spill var det ikke tvil om. Men det var andre storyer isåfall. Da så jeg for meg mer sånne som The Journey og ikke ett nytt Save Albion spill :)

Lenke til kommentar

Oisann. Dette var da en overraskende positiv forhåndsomtale. Jeg forventet egentlig at dere ville slakte The Journey på brutalt vis. Spillet har desverre, som dere påpekte, en rekke potensielle fallgroper. Vi får bare håpe at Molyneux og kompani klarer å unngå dem.

 

Jeg kommer nok til å ta en titt på dette, men sannsynligheten er stor for at jeg heller venter til Fable IV blir lansert.

 

Trudde Molyneux sa at fable 3 var det siste. At om det kommer flere spill var det ikke tvil om. Men det var andre storyer isåfall. Da så jeg for meg mer sånne som The Journey og ikke ett nytt Save Albion spill :)

 

trur jeg hørte at det var plan om å lage 7 fablespill totalt.

håper ikke dette blir et av de 7.

Lenke til kommentar

somsakt tidligere ser det ut som en spin-off, men sjønner ikke hvordan man skal bli underholdt i timevis på ei kjerre. og regner med du bare kan kjøre på veier så da fjerner man jo hele adventure delen av spillet, sjønner heller ikke hvorfor de ikke kan ha både håndholte og kinect , ser for meg et fable 3(selv om det skuffet noe så sykt) der du trykker in RB f.eks som magiknapp og så gjør du de forskjellige bevegelsene med kontrollen i hånden. samme med bruk av melee og sverd osv.

det blir jo litt wii basert, men til de kommer med et bedre alternativ ser jeg ikke noe grunn for å ikke prøve en slik løsning. man kan jo fremdeles bruke styringen til dette spillet, men når man går av hesten så styrer man med kontroll.

 

ellers er jeg som alle andre skeptisk, men spent, men tror dette kan ta knekken på fable serien.

peter molyneux er flink , men han vil ALTID ALT for mye å ender opp altid halveis.

Lenke til kommentar

Var det ikke sånn at i fable 3 så skulle man kunne bruke ringer (rød for fire, hvit for wind osv)?

Han lover litt for mye i forhold til det han ender opp med ja :)

 

 

i fable 3 ble det en forenklet versjon av magien iforhold til 2ern, i 3ern kan man bare blande fire eller fem elementer, men de har omentrent samme effekt så magien sugde i forhold til 2ern, jeg likte best egentlig alt av systemer i 1ern=) det er et spill jeg aldri går lei av.

uansett, hvis en slik serie skal overleve 7 spill så må de slutte å bytte ut alt av kamp og levelsystemer i vert ellers blir det jo å forandre seg såppas mye at de mister fansn fra de forige spillene.

kontinuitet er faktisk bra i slik sammenheng=)

Lenke til kommentar

Var det ikke sånn at i fable 3 så skulle man kunne bruke ringer (rød for fire, hvit for wind osv)?

Han lover litt for mye i forhold til det han ender opp med ja :)

 

 

i fable 3 ble det en forenklet versjon av magien iforhold til 2ern, i 3ern kan man bare blande fire eller fem elementer, men de har omentrent samme effekt så magien sugde i forhold til 2ern, jeg likte best egentlig alt av systemer i 1ern=) det er et spill jeg aldri går lei av.

uansett, hvis en slik serie skal overleve 7 spill så må de slutte å bytte ut alt av kamp og levelsystemer i vert ellers blir det jo å forandre seg såppas mye at de mister fansn fra de forige spillene.

kontinuitet er faktisk bra i slik sammenheng=)

 

 

Enig, men 7 spill trur jeg vil bli for mye i de fleste verdener. Selv om jeg liker alt som har skjedd i Albion hittil, mest fan av 2eren, spilte den først, så 1eren var ikke så stor for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trudde Molyneux sa at fable 3 var det siste. At om det kommer flere spill var det ikke tvil om. Men det var andre storyer isåfall. Da så jeg for meg mer sånne som The Journey og ikke ett nytt Save Albion spill :)

Fra juli 2008:

Speaking in an interview with Gametrailers, Molyneux said, "We've got plans for Fable 3, 4 and 5 actually. It's a big story-arc and you can see that if you play Fable 2, you'll recognise things from Fable 1, so that's pretty exciting."

http://www.totalvideogames.com/Fable-2/news/Lionhead-Has-Plans-For-Fable-3-4-And-5-13024.html

Lenke til kommentar

Trudde Molyneux sa at fable 3 var det siste. At om det kommer flere spill var det ikke tvil om. Men det var andre storyer isåfall. Da så jeg for meg mer sånne som The Journey og ikke ett nytt Save Albion spill :)

Fra juli 2008:

Speaking in an interview with Gametrailers, Molyneux said, "We've got plans for Fable 3, 4 and 5 actually. It's a big story-arc and you can see that if you play Fable 2, you'll recognise things from Fable 1, so that's pretty exciting."

http://www.totalvide...nd-5-13024.html

 

 

man kjente igjen noe, men synes det hadde vert mye bedre hvis de hadde større kobling til 1ern. hva er vitsen med å lage 5 - 7 spill i samme serie hvis de ikke skal være koblet opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Trudde Molyneux sa at fable 3 var det siste. At om det kommer flere spill var det ikke tvil om. Men det var andre storyer isåfall. Da så jeg for meg mer sånne som The Journey og ikke ett nytt Save Albion spill :)

Fra juli 2008:

Speaking in an interview with Gametrailers, Molyneux said, "We've got plans for Fable 3, 4 and 5 actually. It's a big story-arc and you can see that if you play Fable 2, you'll recognise things from Fable 1, so that's pretty exciting."

http://www.totalvideogames.com/Fable-2/news/Lionhead-Has-Plans-For-Fable-3-4-And-5-13024.html

 

Skal ikke si noe på det ;)

Var bare sikker på at han hadde sagt ett sted at Fable 3 var en avslutning :)

Men da jeg ikke har noe bevis på det så skal jeg ikke si for mye ^^

Lenke til kommentar

Var det ikke sånn at i fable 3 så skulle man kunne bruke ringer (rød for fire, hvit for wind osv)?

Han lover litt for mye i forhold til det han ender opp med ja :)

 

 

i fable 3 ble det en forenklet versjon av magien iforhold til 2ern, i 3ern kan man bare blande fire eller fem elementer, men de har omentrent samme effekt så magien sugde i forhold til 2ern, jeg likte best egentlig alt av systemer i 1ern=) det er et spill jeg aldri går lei av.

uansett, hvis en slik serie skal overleve 7 spill så må de slutte å bytte ut alt av kamp og levelsystemer i vert ellers blir det jo å forandre seg såppas mye at de mister fansn fra de forige spillene.

kontinuitet er faktisk bra i slik sammenheng=)

 

 

Enig, men 7 spill trur jeg vil bli for mye i de fleste verdener. Selv om jeg liker alt som har skjedd i Albion hittil, mest fan av 2eren, spilte den først, så 1eren var ikke så stor for meg :)

 

tror det er godt mulig hvis de finner noe håndfast våpen og kampsystem, får de det på plass kan de bruke det under resten av spillene i serien, for det er albion, historien, utviklingen av the hero og historien gjennom alle spillene som er interresangt . og ikke minst veksten av hele albion=)

har altid tengt at hvis vi blander Fabel's verden og historie, grafikk, kinect og kampsystemet til mount & blade(på kosoll blir jo dette via bevegelse isteden for mus) blir nok det, det siste spillet jeg kjøper for da har jeg aldri mere behov for noe nytt spill;)

Lenke til kommentar

Ikke for å vær frekke men er så lei av alle artiklene som er skrevet på annet en bokmål:( ser bare så sinnssykt dumt ut:P

er selv ifra en plass der man MÅ skrive på nynorsk å det har ødelagt hele skrivinga mi!

Men når jeg leser ting som står på norske internettsider eller i blad osv SKAL det være på bokmål. vis ikke ser det nesten litt hemma ut:(

Beklager men slik er det bare.

 

 

PS. er klar over at mangen kommer til å kommentere dette;)

ville bare få ut litt sinne! så nå er jeg ferdig på denne tråden!;)

 

Hoi, fekk et lite støkk i meg nå. Er sjøl "nynorsker" med dialekt fra Telemark, og syns det er godt og sjå at det er nynorsk rundt omkring. Syns det blir latterlig å klage på dette her, da nynorsk er ein del av det norske språk og håkken som helst kan lese nynorsk. Du òg. Ikkje meint som et personleg angrep, men kan sjå for meg at du er ein ungdomsskule-elev som tvunget til nynorsk.

 

Om artikkelforfatter her på Gamer.no vil skrive på nynorsk, så la han for all del gjere det. Å klage på dette, blir nesten som å klage på at Davy Wathne snakker bergensk, nokko eg syns er ein heilt forferdeleg dialekt.

Men uansett, om nokkon vil fortsette denne diskusjonen, så kan vel det gjerast på ein anna post på forumet.

 

Fortsett med nynorsken, Øystein!

 

PS. Om nokkon vil klage på min skrivemåte, at den ikkje er rein nynorsk, så skriver eg på min dialekt, iogmed at dette er et uformelt forum.

 

PPS. Er som mange andre her, veldig skeptisk til dette spellet. Men det er da fortsatt tidlig i utviklingen, mykjy kan skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...