Gå til innhold

Kabinettkrigen preges av svensker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fractal Design har greie kabinetter men er det ikke på tide at det kommer en påkostet utgave i aluminum slik at vekten blir lavere?

 

Så vidt jeg vet veier Fractal Design Define R3 over 12 kg og det er for mye. Jeg savner de skranglete kassene på 5 kg fra Lian Li og SilverStone FORTRESS FT01 på 8 kg.

 

Drar ikke for å se på en buss om jeg ønsker en sportsbil så hvorfor skal da et gaming-PC-tårn se ut som et kabinett for entrylevel filserver? Overdrevent mye plass til disker, men lite innsats lagt ned for å ha moderate fysiske mål samtidig som det er romslig innvendig, og har gode termiske egenskaper.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, jeg bare skumleste... Men da tippet jeg hvertfall nesten rktig!

 

Mer til topic, jeg ser ingenting imponerende. Kabinett er stort sett like for tiden, og det er lite innovative design i omløp. Det jeg savner mest er støyisolering, både i form av "eggkartong"skum/plast og i form av vibrasjonsdemping. Skulle og ønske at de lagde bedre 120mm vifter, noen som er "sterke" men stillegående hadde gjort seg, jeg blåser næmlig i om de trekker mer strøm.

Lenke til kommentar

Fractal Design har greie kabinetter men er det ikke på tide at det kommer en påkostet utgave i aluminum slik at vekten blir lavere?

 

Så vidt jeg vet veier Fractal Design Define R3 over 12 kg og det er for mye. Jeg savner de skranglete kassene på 5 kg fra Lian Li og SilverStone FORTRESS FT01 på 8 kg.

 

Drar ikke for å se på en buss om jeg ønsker en sportsbil så hvorfor skal da et gaming-PC-tårn se ut som et kabinett for entrylevel filserver? Overdrevent mye plass til disker, men lite innsats lagt ned for å ha moderate fysiske mål samtidig som det er romslig innvendig, og har gode termiske egenskaper.

Jeg er helt enig med deg her ;)

Ønsker meg ett stort stille rått gaming kabinett. Ikke en serverstasjon alike, skal ha kabinettenes hummer når du har sykeste gaming pcen. :p

Lenke til kommentar

Heller "unødvendig" mange diskplasser en unødvendig mange 5 1/2 bayer. Aldri skjønt hva folk skal med mer enn 3stk. Selv klarer jeg meg med 1, og jeg har nå 4 til overs mens jeg bare har plass til 5hdd og alle er brukt opp.

Du kan faktisk feste disker i 5.25″-bay, så det er nesten bedre med for mange av dem enn for mange diskplasser.

Lenke til kommentar

Det jeg savner mest er støyisolering, både i form av "eggkartong"skum/plast og i form av vibrasjonsdemping.

R3'en til FD er da både Støydempet og vibrasjons dempet. Jeg hører ikke PCen min før skjermkort-vifta drar opp mot 75-80%. Det sier litt mtp at jeg sitter med Nvidias 465, som ikke er et spesielt støysvakt skjermkort. I tillegg; hva annet enn vifter vil du vibrasjons dempe? Da det, etter dagens standard, er det som kan lage vibrasjoner (sett at man sitter med SSD).

Endret av mariusox2
Lenke til kommentar

Heller "unødvendig" mange diskplasser en unødvendig mange 5 1/2 bayer. Aldri skjønt hva folk skal med mer enn 3stk. Selv klarer jeg meg med 1, og jeg har nå 4 til overs mens jeg bare har plass til 5hdd og alle er brukt opp.

Du kan faktisk feste disker i 5.25″-bay, så det er nesten bedre med for mange av dem enn for mange diskplasser.

Har sett en løsning (husker ikke produsent i farta, men tror det var en av dem store navna på området) hvor en startet med en front av bare 5.25. Så kunne en sette inn rammer for 3.5 eller 2.5 alt etter som hvor mange disker en ønsket å montere. Tror hver ramme tok 1 eller 2 5.25 og gjorde plassen om til 2-4 HDD.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Må si at FractalDesign har tatt markedet med storm! Er få kabinetter som har blitt tatt så godt imot som R2/3, og at et lite svensk selskap klarer å utklasere store selskaper er morro. :)

 

Å klage på designet på et kabinett er jo helt skada, liker du ikke "filserver looken" så kjøper du et harry Haf X. Lurer også på hvordan det er mulig å klage på for mange 3.5 bays, hva faen skal man med 5 5.25 som noen kabinetter har? Er du en av de som skal ha blu-ray + dvd + en viftekontroll som dekker to slots er rett og slett ikke R3 et kabinett for deg.

 

Finn ett kabinett som har like mye funksjoner som R3 til samme prisen så snakker vi :p.

 

Eneste jeg kan klage på er vekten though, det er tungt som fy, mye pga det støydempende matrialet i sidedørene. En alu versjon til noen kroner mer hadde vært uber!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

liker Fractal, syns dem har en del gode kabinetter, blant annet har 2-3 andre produsenter "kopiert" demmes R2/R3, men som nevnt over ønsker jeg meg et litt mer eksklusivt kabinett også

Hvem har kopiert dem egentlig?

Eneste "kopien" jeg vet om er NZXT H2.

Cooler Master Silencio er jo enda et eksempel på en "kopi". Antec har jo også noen mener jeg å huske

  • Liker 1
Lenke til kommentar

liker Fractal, syns dem har en del gode kabinetter, blant annet har 2-3 andre produsenter "kopiert" demmes R2/R3, men som nevnt over ønsker jeg meg et litt mer eksklusivt kabinett også

Hvem har kopiert dem egentlig?

Eneste "kopien" jeg vet om er NZXT H2.

Cooler Master Silencio er jo enda et eksempel på en "kopi". Antec har jo også noen mener jeg å huske

Antec kom i 2005 med P180, som Define R3 henter mange ideer fra. Dette har du forstått omvendt.

 

Silencio er et forsøk fra Cooler Master på å herme etter Antec.

 

Det er nå heller Antec som var forgangeren med P180, som var en "revolusjon" blant stille kabinetter.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...