Gå til innhold

Hva tror du dette er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aaaaaaweeesommeeeee! Dette gleder jeg meg til. Akkurat nå koster vel en slik sak 100.000kr ++, men en gang i fremtiden skal jeg befinne meg i en slik.

 

Utrolig godt laget video av den også, anbefaler alle å kjøre den i HD på fullscreen med litt volum på. Digget komposisjonen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at dette ikke er rett sted til og diskutere dette men... Spurte jeg noen gang om det hadde samme betydning? Det er ikke noe poeng i og sitere et innlegg med noe som ikke har noe med det jeg sa i første omgang. For å svare på spørsmålet ditt. Ja, jeg vet mange ord i Norsk og Engelsk har samme betydning.

Lenke til kommentar

Så la meg forklare hva som tilsynelatende gikk deg hus forbi, og legge denne diskusjonen død:

 

Du kritiserte artikkelen for bruk av oversettelsen av "2001 - a space odyssey" til "2001 - en romodyssé".

 

Poenget mitt er at dette er en så korrekt oversettelse av denne tittelen som man kan få. Ordet odyssé er ikke engang en oversettelse av et engelsk ord, slik du antyder; det stammer fra gresk.

 

Det er m.a.o. like tåpelig å klage over den oversettelsen, som det ville vært å klage over at "Night at the museum" har blitt kalt "Natt på museet". (Med den ene forskjellen at ordet "museum" stammer fra latin, og ikke gresk.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2001 – en romodyssé what... what is dis? Greit og oversette engelske begrep, men dette... dette blir bare for dumt.

 

Uansett så hadde ikke en slik en hvert så dum. Det eneste jeg tenker på er plass. Hvor skal man ha en slik "ball"?

 

Hva snakker du om? Midt i stua selvsagt :yes:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...