Gå til innhold

Asus letter på sløret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer på hvordan løsninger de har valgt på usb skjermen.

jeg kommer bare på 2 muligheter akkurat nå.

1. hente bildet skjermkortet genererer på en eller annen måte.

2. kjøre eget skjermkort i skjermen. da vill det ivertfall bli veldig vanskelig å bruke den skjermen til spill.

 

edit:

løsning 2 vill også bruke opp mye av strømmen tilgjengelig over usb bus.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

USB 3.0 kan by på 4,5 Watt så jeg kan ikke tenke meg til at det hverken er mye GPU-kraft eller lysstyrke i den skjermen.

 

Projektor med bare VGA (d-sub som det engentlig heter) er jo ganske gammeldags. Regner med den kommer med HDMI i det minste. Ellers så misliker jeg DLP sterkt på grunn av regnbueeffekten man får når man flytter blikket. Størrelsen på bildet er bare tull å oppgi siden man kan få akkurat den størrelsen man vil ved å endre avstanden. Større betyr selvsagt lavere lysstyrke så maks størrelse avhenger bare hvilket minstekrav man har til lysstyrke. Siden ikke minimal lysstyrke er oppgitt gir det null mening i å opplyse om maks bildestørrelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

løsning 2 vill også bruke opp mye av strømmen tilgjengelig over usb bus.

 

USB 3.0 kan by på 4,5 Watt så jeg kan ikke tenke meg til at det hverken er mye GPU-kraft eller lysstyrke i den skjermen.

 

Jeg har sett en slik skjerm på messe for et par år siden uten at jeg husker produsenten (dårlig oppløsning gjorde den uaktell uansett). Den kunne ellers vært aktuell som demo skjerm for selgerne her på huset, det er visst ganske nyttig å slippe strømkabelen.

 

Den hadde et batteri(er) og hadde rimelig kort timer før sleep-mode slo til, da ladet den batteriet. Hvordan dette funket utover det at den benyttet batterier vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt MIMO sine touchscreen skjermer i flere år nå. Greit med to 10" touchscreen som bare trenger en USB kabel hver. Bruker den ene som ekstra skjerm når jeg sitter med gruppeprosjekter, og den andre er på veggen ved inngangspartiet til leiligheten som styrer musikk, lys, varme, o.l.

 

Har bare ventet på noe enda større, og nå som USB 3.0 er her, er det mulighet for det. Blir greit med litt konkurranse også.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...