Gå til innhold

Et vanvittig bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, kanskje ikke sånn kjempeimponerenes for at det ikke skjedde samtidig, men det ser jo veldig stillig ut da. Nevn et fotografi som har både fyrverkeri og lyn, og en komet i seg.

 

Når jeg tenker etter er det jo også litt sånn, lyst på ene siden med fyrverkeri og mørkt på andre siden med lyn. Godt vs Ondt ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sies at bildet er satt sammen av 3 forskjellige eksponeringer.

Det kommer ikke klart fram om disse er "nær-samtidige" eksponeringer (der alle 3 bildene inneholder lynet, kometen og fyrverkeriet) for å muligjøre én HDR-eksponering, eller om det er 3 separate bilder (riktignok tatt samme kveld) satt sammen med den hensikt å putte inn 3 stilige ting som befinner seg i hvert sitt bilde, i ett bilde.

Hvis det siste er tilfelle er det jo ikke noe som helst imponerende med bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sies at bildet er satt sammen av 3 forskjellige eksponeringer.

Det kommer ikke klart fram om disse er "nær-samtidige" eksponeringer (der alle 3 bildene inneholder lynet, kometen og fyrverkeriet) for å muligjøre én HDR-eksponering, eller om det er 3 separate bilder (riktignok tatt samme kveld) satt sammen med den hensikt å putte inn 3 stilige ting som befinner seg i hvert sitt bilde, i ett bilde.

Hvis det siste er tilfelle er det jo ikke noe som helst imponerende med bildet.

 

Jeg stusset på det samme, spesielt nå de kaller det for et panorama :hmm:

Lenke til kommentar

Virker som om ingen ser på verken lynet eller kometen, alle som ser på himmelen ser på fyrverkeriet. Rent tilfeldig eller? Det var det første jeg la merke til, rent fototeknisk skal jeg ikke begi meg innpå =).

Sist jeg så en komet stod den så å si stille på nattehimmelen, så det er ikke alt for spennende. Og et lyn er ikke akkurat noe man følger med på det heller. Kanskje folk ser andre veien ett sekund etter bildet ble tatt? :)

 

Skulle gjerne sett litt mer om hvordan bildet er tatt/satt sammen.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller si at bildene i denne saken:

http://www.dagbladet.no/2011/06/06/nyheter/utenriks/vulkanutbrudd/16809135/

 

er "vanvittige" :)

 

Jeg liker disse bildene bedre - kanskje fordi de har litt mer variasjon?

 

Det er vel foto fra samme fotografen også i din serie - det er bare tilføyt noen flere fra andre fotografer.

 

Men uansett syns jeg dette er langt mer imponerende enn bildet som er presentert i denne saken (edit: dvs her å akam.no)

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

 

Men uansett syns jeg dette er langt mer imponerende enn bildet som er presentert i denne saken (edit: dvs her å akam.no)

 

Poenget var vel at fotografen fikk med flere uforutsette hendelser på "et" bilde, ikke at vulkanbildene ikke er spektakulære men det er på en måte et statisk motiv :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...