Gå til innhold

– Vi ville lage den den beste og billigste multimedia-maskinen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville anta at skribent mener hvor godt maskinen responderer på kontroll-signaler, ikke hvor raskt prosessoren klarer å kjøre GUI-operasjoner. Men det er vel bare meg. :p

 

Når det gjelder dette med prisen kontra og bygge sjæl, vel. De er ikke sammenlignbare. Å bygge en mini-pc kan ta noen timer, spesielt for dem som ikke er dreven i maskinbygging. Om man oversetter disse timene til arbeidstimer blir prisen fort noe høyere. Skal man først sammenligne denne maskinen på pris, må man sammenligne med andre retail-produkter i samme gruppe (størrelse og funksjon).

 

Det er ikke alle som ønsker og/eller har kunnskaper/tid nok til å sette sammen sin egen maskin. Da blir det meningsløst å påpeke at man kan få en maskin billigere om man bygger selv. Det gir kanskje mening for oss som er hardware-interesserte og gjerne klarer å sette oss inn i slikt uten for mye arbeid. Men andre mennesker foretrekker helt klart å kjøpe ferdig på butikken, og få garanti på hele maskinen, slik at de slipper å feilsøke på egenhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dette er vel greit som en stue-pc eller barneromspc.. :) Blir jo billigere enn å bygge når det kommer med windows 7 HP :D Litt over 2000 kroner for pc'n??

Ja, rent erfaringsmessig, skal du betale for Windows 7 lisens, er det vel så billige med disse ferdige løsningene, som ofte kommer i en mer hendig forpakning, er støysvake og har en samlet garanti.

 

Poenget er til syvende og sist at de gjør jobben de er laget for, helt utmerket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så ikke helt poenget med denne. Stor og dyr i forhold wd tv som gjør samme jobb

 

Jøss, kan man kjøre Windows 7 på WD TV nå altså?

 

Hadde "Vi ville lage den den beste og billigste multimedia-maskinen" i tankene og ikke hva den kjører av os.

Multi-media-maskin er noe annet en multimedia-avspiller.

For meg er f.eks. WD TV udugelig, da jeg ikke kan bruke den til å spille av fra spotifty eller surfe på nettet uten kompromisser.

Lenke til kommentar

Er virkelig blu-ray så dyrt?

 

Prisen for maskinen med blu-ray drevet er mer enn dobbelt så dyr som maskinen med dvd. Hinsides all fornuft at bluray-drevet skal koste mer alene enn hele maskinen med dvd-drev spør du meg.

 

Overrasker meg litt at de ikke har valgt amd fusion istede for atom også.

Endret av Viewety
Lenke til kommentar

Det eneste jeg tror er bra på denne maskinen er kjølepastaen. Ikke-lydløs multimediamaskin i 2011 er feil produkt i gal tidsalder.

 

Skjønner, men hvor mange GB-lagringsplass var det på WDTV igjen? Og hvor var det man puttet inn Blu-ray platene?

 

Du klarer jo bedre troll enn Blu-Ray drev og win7 på multimediamaskin, makan.

 

Edit: Så at du tok med lagringsplass også, ikke mye å skryte av på en multimediamaskin. Ok midt på treet, best, nei. Billigst, nei.

 

Er virkelig blu-ray så dyrt?

 

Prisen for maskinen med blu-ray drevet er mer enn dobbelt så dyr som maskinen med dvd. Hinsides all fornuft at bluray-drevet skal koste mer alene enn hele maskinen med dvd-drev spør du meg.

 

Overrasker meg litt at de ikke har valgt amd fusion istede for atom også.

Blu-Ray consortium skal ha lisenspenger for hvert enkelt drev. Forholdsvis mye i forhold til dvd. Amd fusion hadde vært det beste valget nå ja.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvis man får kjøpt en ferdigbygget løsning som fungerer med standard Windows 7, eller hvilket som helst Linux er det kjempebra for oss som er litt entusiaster. Som entusiast og selvbygger er jeg litt skeptisk til løsninger med "eget" OS/GUI hvor man er avhengig av leverandørens support i stedet for å kunne oppdatere codecs selv med f.eks. Shark007 codec pack. Ser likevel at mange vil foretrekke en slik out of the box løsning, de selger jo bra, så for de fleste er det vel en ganske grei løsning til en grei pris.

 

Ønsker Arctic lykke til. Selv bygde jeg nylig en Atom-basert (ASUS) Mini-ITX maskin med ION2 som fungerer utmerket med MPC-HC etter litt tweaking i Shark007 settingsene.

 

Edit: Ville prøvd Fusion hvis jeg skulle bygd denne nå, da Fusion (på papiret og i benchmarks) er bedre enn ION2. Asus sitt Fusion-baserte Mini-ITX kort er også rimeligere enn ION2.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...