Gå til innhold

Nå skal HTC dele på Sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Med opensense håper jeg at htc lar folk installere sense på sine mobiler uavhengig hvilket merke det er snakk om.

Vel... fra artikkelen:

Åpningen skal gjøre det mulig å lage applikasjoner som er tettere integrert med HTC-telefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sikkert mulig, men jeg tenker HTC's markedsavdeling ser på dette som en mulighet til lock-in alá Apple. Få noen supre app's som kun funker med HTC tlf.

Lenke til kommentar

Tror heller ikke HTC åpne for det, Sense er jo et stort trumpf for HTC, jeg tror heller ikke vi kan klage på at HTC holde Sense for seg sjøl, er jo dem som betalte utvikling. Håpe virkelig sense blir litt mindre tungvindt i fremtiden, min Desire er 100 ganger raskere uten sense en med.

Lenke til kommentar

Huff, jeg føler på samme måte om Sense som jeg gjør om Ubuntu's unity. Det er noe ræl som kun har til hensikt å differensiere seg fra andre liknende produkter på markedet som i realiteten bare fører til økt fragmentering av plattformen... Godt HTC ihvertfall åpner bootloaderen slik at man selv kan velge om man vil ha Sense eller ikke.

 

Når det gjelder hvorfor jeg virkelig ikke liker Sense, nevner jeg i fleng hvordan Sense fyller notat-feltet i hver kontakt med xml-data for linking opp mot facebook og twitter. Jeg bruker Notes feltet til andre ting så det ødelegger ganske mye. Videre synes jeg det er latterlig hvordan du blir tvunget til å synke dobbelt opp mot både twitter og facebook hvis du velger å bruke de vesentlig bedre appene for dette fremfor HTC's egne løsninger. Blir bare rot.

 

I tillegg skal man ikke legge under en stol at Sense er den største grunnen både til at det tar lang tid før Android-oppdateringer blir gitt ut til telefonene, samt at man får produkter som HTC Flyer, hvor HTC har valgt å heller fokusere på en tablet-versjon av Sense fremfor å legge inn Android 3.1, som faktisk er designet for tablets..

 

Nei, jeg blir frustrert..

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Hadde en Desire frem til for noen uker siden, da jeg fikk en Samsung Galaxy SII, og det går ikke en dag uten at jeg savner Sense. Jeg elsker hardware'n i SII'en (bortsett fra batterilevetiden, jeg fatter ikke hvordan omtaler ikke gir massive trekk for den), men brukergrensesnittet er under middels. Bare det faktum at jeg måtte bytte ut alle widgets på frontsiden med nedlastede for å få klokke, vær, pluss en skapelig kalendervisning og epostvisning på én side er ikke bra hvis man ønsker en telefon til jobbruk. (Og ingen 3. parts widgets gir meg innsyn i Exchange boksen min så langt)

 

Jeg kan tilogmed peke på EN enkelt funksjon i Sense som alene gjør at jeg hadde lagt inn en Sense ROM på Galaxy'en på minuttet om det hadde vært mulig. Hvis du har Exchange sync der Exchange admin har vært ansvarlig nok til å tvinge ned visse krav (PIN kode/passord krav, automatisk krav om pin/pass hvert N. minutt, etc), så vil HTC Sense telefoner respektere "rearm" perioden (eks 15 minutter), mens telefoner med stock Android mail app etc vil kreve PIN/pass hver j***a gang skjermlåsen kicker inn. Noe som er ufattelig irriterende, siden det betyr at du kan velge mellom å taste inn koden 450 ganger i døgnet, eller å ringe alle du kjenner fra lomma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror heller ikke HTC åpne for det, Sense er jo et stort trumpf for HTC, jeg tror heller ikke vi kan klage på at HTC holde Sense for seg sjøl, er jo dem som betalte utvikling. Håpe virkelig sense blir litt mindre tungvindt i fremtiden, min Desire er 100 ganger raskere uten sense en med.

 

Ja, Desire er merkbart raskere uten Sense UI, men forskjellen er ikke så stor at jeg syns det veier opp for det Sense UI tilbyr. Merk: jeg syns. :)

 

EDIT: Desire er etter min mening rask nok i utgangspunktet også.

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...