Gå til innhold

MSI satser på innovasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som "Big Bang-Marshall" er større enn både ATX og E-ATX-standardene. (mer enn 305mm høyt) Stemmer det? I så fall blir det vanskelig å finne kabinett.

 

Spennende med 8 PCI-e porter. Putt inn 8 stk Radeon HD 6990 (med tynne vannkjøleblokker så de bare tar en plass hver) så får man mulighet til vanvittige 48 samtidige skjermer. :dribble:

Lenke til kommentar

Det ser ut som "Big Bang-Marshall" er større enn både ATX og E-ATX-standardene. (mer enn 305mm høyt) Stemmer det? I så fall blir det vanskelig å finne kabinett.

 

Spennende med 8 PCI-e porter. Putt inn 8 stk Radeon HD 6990 (med tynne vannkjøleblokker så de bare tar en plass hver) så får man mulighet til vanvittige 48 samtidige skjermer. :dribble:

Jup det er større en E-ATX, minner meg om det to cpu monster kortet som også hadde en haug av PCI-e, finnes noen kasser som støtter det men ikke mange.

En annen sak er hvorfor ikke socket 1366 på et slikt kort, kun interesangt om du stapper meget heftig hardware i det som quad SLI evt pci-e basert SSD eller seriøse raid kontrollere.

 

Den vifte ideen var faktisk faktisk rimelig genial, nesten så du lurer på hvorfor den ikke er på vifte kontrollere.

Lenke til kommentar

Er ikke vits med mer enn 1 skjerm likevel.

 

Her tar du grundig feil.

Mange bedrifter som allerede i dag benytter seg av mange skjermer i forhold til programvare som er utviklet for dette, kan også se for meg at i forskningssammenheng så kan man glatt benytte seg av 48 skjermer.

 

Når det gjelder spill så kommer det litt ann på budsjettet til gameren, men det mer normale er nok 3 skjermer , har sett et par oppsett med 6 skjermer og det ser utrolig bra ut (flysims og racing deluxe) men ikke akkurat verdagskost for Ola Nordman som har et budsjett på 15K.

Lenke til kommentar

Oida, jeg ble ikke veldig imponert akkurat:

• 8 PCI Express gen2 x16 slots

- PCI_E1 supports up to PCIE x16 speed (when PCI_E3 is empty)

- PCI_E2 supports up to PCIE x1 speed

- PCI_E3 supports up to PCIE x8 speed

- PCI_E4 supports up to PCIE x1 speed

- PCI_E5 supports up to PCIE x16 speed (when PCI_E7 is empty)

- PCI_E6 supports up to PCIE x1 speed

- PCI_E7 supports up to PCIE x8 speed

- PCI_E8 supports up to PCIE x1 speed

- If you intend to install two expansion cards, it is recommended to install them into PCI_E1 & PCI_E5 slots.

Totalt 36 lanes av 128 teoretisk mulige. Jeg trodde det skjulte seg to brikker under den store og flate kjøleren i bakkant av PCIe-portene: Sørbroa + en kraftig PCIe-kontroller og at man fikk minimum x8 på hver port.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Er ikke vits med mer enn 1 skjerm likevel.

Kjører 4 skjermer, så det er absolutt vits. Har bare to skjermkort, og en pr. skjerm hadde absolutt

vært en fordel.

Dessuten finnes det utrolig mange anvendelsesområder for GPU kraft, utenom å drive en skjerm.

Bare fordi noe ikke helt fyller ditt behov trenger du ikke avskrive dette for alle andre.

Lenke til kommentar

dette er sikkert XL-ATX som gigabyte 890fxa-ud7 som jeg kjøpte og fant ut at det ikke passer med alle kasser. er bare en håndfull som støtter denne standarden med 8-9 ekspansjonsspor, de fleste har bare 7. Så kunne ikke bruke kassa jeg hadde og måtte invistere i nytt kabinett og endte opp med ett CM haf-x.

XL-ATX er like bredt som ett atx kort men høyere ca 32,5cm (som er motsatt av E-ATX)

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...