Gå til innhold

The Witcher 2 bekreftet til konsoll (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visuelt, no chance. Men om utviklerne har litt vett er det ikke verdens største problem å få et PC spill til å fungere på konsoll. Jeg mener, om FPS kan spilles på konsoll burde det ikke være noe problem med RPG heller.

 

Selvfølgelig, det vil helt sikkert fungere fint, det er ikke det jeg mener, men man mister jo endel muligheter, ikke mulighet for modding osv. Jeg sier ikke det blir noen drålig opplevelse, men samme opplevelse? Neppe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan skal man kunne forvente samme opplevelse spillmekanisk og visuelt på konsoll?

 

AtW

 

Hvorfor ikke? Spillet er nokså godt tilpasset en håndkontroll allerede nå, og ingen av spillmekanikkene bør være særlig vanskelige å oppretteholde i en konsollversjon.

 

Grafisk sett sier det seg selv at spillet ikke vil kjøre i 1080p med ubersampling slik en god PC kan, men jeg ser ingenting i veien for at det kan kjøre med en grafisk standard tilsvarende medium/high på PC. En skal tross alt sette innstillingene ganske høyt på PC før spillet begynner å heve seg over et gjennomsnittlig pent konsollspill. Så jeg tror ikke at konsollspillerne vil føle seg særlig snytt eller nedprioritert, vel og merke så lenge utviklerne gjør en god konvertering.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal man kunne forvente samme opplevelse spillmekanisk og visuelt på konsoll?

 

AtW

 

Hvorfor ikke? Spillet er nokså godt tilpasset en håndkontroll allerede nå, og ingen av spillmekanikkene bør være særlig vanskelige å oppretteholde i en konsollversjon.

 

Grafisk sett sier det seg selv at spillet ikke vil kjøre i 1080p med ubersampling slik en god PC kan, men jeg ser ingenting i veien for at det kan kjøre med en grafisk standard tilsvarende medium/high på PC. En skal tross alt sette innstillingene ganske høyt på PC før spillet begynner å heve seg over et gjennomsnittlig pent konsollspill. Så jeg tror ikke at konsollspillerne vil føle seg særlig snytt eller nedprioritert, vel og merke så lenge utviklerne gjør en god konvertering.

Spørs jo selvfølgelig litt hva man legger i "spillmekanikk", jeg kan se begge sider av saken der, jeg tar ihvertfall med muligheter til modifikasjoner o.l med i den betegnelsen, men det gjør kanskje ikke andre?

 

 

Man trenger ikke å setet innstillingene særlig høyt i det hele tatt på PC før det er like bra som konsollutgaven av samme spill på alle titlene jeg har sett, tipper det er det samme her. Selvfølgelig kan man stille ned grafikken masse på PC, og jeg tror heller ikke konsollspillere vil føle seg snytt, men det er ikke det jeg reagerer på, jeg reagerer på påstanden som "samme opplevelse"

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Spørs jo selvfølgelig litt hva man legger i "spillmekanikk", jeg kan se begge sider av saken der, jeg tar ihvertfall med muligheter til modifikasjoner o.l med i den betegnelsen, men det gjør kanskje ikke andre?

 

Ja, jeg tenker ikke over modifikasjoner som en del av spillmekanikken i et spill, selv om en modifikasjon gjerne forandrer på enkelte deler av spillmekanikkene i et spill. Uansett, hvor stor er egentlig viljen til å lage mods til Witcher2, og er det i det hele tatt lagt opp til det fra utviklernes side på dette tidspunktet?

 

Man trenger ikke å setet innstillingene særlig høyt i det hele tatt på PC før det er like bra som konsollutgaven av samme spill på alle titlene jeg har sett, tipper det er det samme her. Selvfølgelig kan man stille ned grafikken masse på PC, og jeg tror heller ikke konsollspillere vil føle seg snytt, men det er ikke det jeg reagerer på, jeg reagerer på påstanden som "samme opplevelse"

 

AtW

 

Men de vil jo sannsyneligvis få så og si den samme opplevelsen. Jeg ser ikke helt hva som liksom skal gjøre konsollversjonen av spillet til en helt annen opplevelse enn PC versjonen? At spillet ikke kjører med ubersampling forandringer ikke på det faktum at spillet med en god konvertering bør kunne se og føles ut som PC-versjonen på noe som tilsvarer ihvertfall medium innstillinger. Noe som isåfall ikke vil forandre opplevelsen i nevneverdig grad. Det står jo uansett ikke noe om hvilke innstillinger konsollversjonen skal tilsvare, det er jo strengt tatt bare tomt pr-preik.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

Men de vil jo sannsyneligvis få så og si den samme opplevelsen. Jeg ser ikke helt hva som liksom skal gjøre konsollversjonen av spillet til en helt annen opplevelse enn PC versjonen? At spillet ikke kjører med ubersampling forandringer ikke på det faktum at spillet med en god konvertering bør kunne se og føles ut som PC-versjonen på noe som tilsvarer ihvertfall medium innstillinger. Noe som isåfall ikke vil forandre opplevelsen i nevneverdig grad. Det står jo uansett ikke noe om hvilke innstillinger konsollversjonen skal tilsvare, det er jo strengt tatt bare tomt pr-preik.

 

Påstanden var samme opplevelse visuelt, noe som du selv er inne på neppe er riktig, eller ihvertfall grovt misvisende (samme opplevelse forutsatt du har lave grafikkinnstillinger).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...