Gå til innhold

Windows 8 vist frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser veldig bra ut som et tablet OS, men jeg er ikke helt overbevist om det er helt optimalt for et desktop/laptop OS. Jeg er blandt annet skeptisk til fjerning av oppgavelinja, da random multitaksing med mer enn to programmer fort blir krøllete uten. På en annen side kan de hende de klarer å lage en elegant løsning på dette.

 

Det som ser veldig bra ut er at selv når de har demonstrert dette på svakere arm cpuer, så ser ytelsen ut til å være god. Det ser dermed ut som de ikke tar en ny Vista.

Lenke til kommentar

Håper de gjør noen ting i bunn også, feks et ordentlig system for filkopiering, nytt filsystem, og fjerneing av den idiotiske limiten på 256 tegn i en path.

 

AtW

Det ryktes at det blir et nytt filsystem:

 

http://www.winrumors.com/windows-8-includes-new-protogon-file-system-return-of-winfs/

Får håpe det, det trengs, håper det får noen skilleige features også, alla ZFS og BtrFS.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det ser ut som glimrende for nettfjøler, men desto mer uegnet for maskiner uten touchskjerm og/eller med tastatur og mus/pekeplate.

 

Det får meg til å tro at Windows 8 er et rent nettfjøl-OS og at neste OS for desktop og bærbare har et annet kodenavn. Jeg kan over hodet ikke tenke meg at Microsoft tror maskiner med tastatur og mus/pekeplate vil dø ut i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar

Det ser ut som glimrende for nettfjøler, men desto mer uegnet for maskiner uten touchskjerm og/eller med tastatur og mus/pekeplate.

 

Det får meg til å tro at Windows 8 er et rent nettfjøl-OS og at neste OS for desktop og bærbare har et annet kodenavn. Jeg kan over hodet ikke tenke meg at Microsoft tror maskiner med tastatur og mus/pekeplate vil dø ut i nærmeste framtid.

De sier jo vitterlig i videoen at de mener uiet skal passe både til tastatur/mus og pekeskjermer, så det virker som de er seriøse på å gjennomføre dette på alle plattformer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Gode gamle oppgavelinjen er jo der den skal være når de la ned det touch-krøllet. Tror nok det blir lett å komme utenom de "pad-vennlige" menyene som vises i starten på det endelige produkte. Håper for all del at ikke har lagt ALLE eggene i å få touch-støtte så vi får en del nye features / forbedringer for vanlige stasjonære også.

Lenke til kommentar

Meget skeptisk! :no: Tidligere erfaring hvordan Vista var, tror jeg nok jeg droper windows 8, masse fancy bloatware jeg ikke vil ha. Jeg vil kun ha et operativsystem som gjør det mest nødvendige et operativsystem skal gjøre. Alt annet installeres etter behov. Dette kommer til å floppe akkurat som Vista. Beholder windows 7, et stabilt og raskt operativsystem jeg er fornøyd med. Touchscreen er dessuten ikke så utbrett enda, så total fail for microsoft der.

Lenke til kommentar

Det ser ut som glimrende for nettfjøler, men desto mer uegnet for maskiner uten touchskjerm og/eller med tastatur og mus/pekeplate.

 

Det får meg til å tro at Windows 8 er et rent nettfjøl-OS og at neste OS for desktop og bærbare har et annet kodenavn. Jeg kan over hodet ikke tenke meg at Microsoft tror maskiner med tastatur og mus/pekeplate vil dø ut i nærmeste framtid.

Det er masse som foregår i det vanlige UI-et, bare se her:

 

Såvidt jeg ser, ser det ut til de har tenkt å gjøre enten alt, eller mye om til Metro.

Lenke til kommentar

Har oppdaget at jeg er en av få som ikke liker Metro looken. Skal sikkert klare å leve med den, men meh. Håper den utvikler seg vekk fra firkanter med primærfarger til noe mer praktisk, gjerne med en glossy type look.

Hele poenget er at det er "chromeless". "Chrome" er alt annet enn innhold, som vil si GUI-elementer som gloss, fancy animasjoner som ikke har noe med interaksjonen å gjøre.

 

Gloss er skikkelig nittitalls/2000. Bare se i Android Honeycomb, de gjør akkurat det samme; null gloss og ekstra dilldall.

 

Personlig kan jeg ikke vente. Har vært en stolt Zune HD-eier lenge nå, og kan ikke vente til PC-en også kan integrere denne paradigmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...