Gå til innhold

Test: Asus ML239H


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvor elektronikkbransjen får ideene sine om at vi forbrukere elsker glossy plast. Det ser helt jævlig ut mtp. fingermerker, blending og mer. Ble positivt overrasket når jeg fant en 24" skjerm fra Samsung som ikke var glinsende (i alle fall ikke på fronten), nemlig 2494HS. Samme gjelder forøvrig selve skjermoverflatene (matt vs. "blank").

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor de fleste skjermer skal komme uten VESA-feste (montere på vegg/stativ).

 

I dag ser det ut til at designet har tatt over helt og skyver funksjonalitet som VESA-feste helt ut markedet. Jeg liker ikke denne utviklingen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor de fleste skjermer skal komme uten VESA-feste (montere på vegg/stativ).

 

I dag ser det ut til at designet har tatt over helt og skyver funksjonalitet som VESA-feste helt ut markedet. Jeg liker ikke denne utviklingen.

 

Hmm, tenkte jeg ikke på engang, trodde nesten alle skjermer hadde det. Å ikke ha VESA-feste er jo jalla.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med min U2711 på andre året nå men hadde vært kjekt med noen 16:10 27"ere så man får full 2560x1600 fremfor 2560x1440, men uansett strålende fornøyd med denne ekstremt gode skjermen. Kjøper kanskje en til om prisene synker men de har stått på stedet hvil siden skjermen ble lansert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå skrev jeg jaggu feil. Mente selvfølgelig Dell U2711

Er det noen skjerm som heter U2710?

 

Etter mine erfaringer så er DELL de eneste med 27" ips i stor oppløsning og med lavest MS.

 

Hvilken andre valg har man? Tenker at 2560x1440 er minstekrav, samt 4 eller mindre MS. LED har liten betydning med IPS etter min smak.

Lenke til kommentar
Først av alt må vi gi et kraftig skryt til Asus. Det finnes virkelig ikke mange full-HD-skjermer på markedet med matt overflate. Det har skjermen vi i dag tester, noe vi setter stor pris på.

 

Finnes det noen oversikt over hvilke skjermer som er blanke og hvilke som er matte? Det er jo plent umulig å finne ut uten å google hver enkelt skjerm opp og ned i mente. Personlig har jeg helt motsatt innstilling. Jeg vil ha skjermer med blank skjermoverflate og vil ikke gå i fella og kjøpe en matt.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Min 4 år gamle 24" Samsung på jobben har matt overflate. Jeg har faktisk bare sett 1 24" med blank overflate så det er mulig dette er et fenomen som har startet nå på nye modeller siste året.

 

Matt overflate er helt uvurderlig når man sitter med diverse lyskilder samt formiddag eller ettermiddagssol.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor noen vil ha blank. Hva er fordelen? Særlig på laptoper hvor man jobber gjerne mange forskjellige steder i mange forskjellige typer lys er det en virkelig plage. Henger meg også med på Theo343, jeg har ikke sett så mange blanke skjermer i størrelser på rundt 24".

 

Skulle gjerne høre hvorfor noen vil ha blank og ikke matt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...