Gå til innhold

Nye Age of Empires er snart her (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken er ikke problemet. Problemet er at spillet er lagt opp på samme linje som et Facebook spill. Få med deg venner. Kjøp nye ting for ekte penger etc etc. Den type form for spill misliker jeg sterkt. Hadde de lagd en rekmake av aoe2 med den grafikken uten mikrotransaksjoner og det fæle Windows Live opplegget hadde jeg svelget det glatt! Tror desverre aoe sin storhetstid er desidert slutt. Og ja, har prøvd beta versjonen av spillet.

Lenke til kommentar

tror ærlig talt ikke den grafikken vil slå an. Holder meg til Starcraft 2, jeg :)

 

Nei, team fortress 2 floppa jo så det holdt :p

 

Hehe, sant det! Men så var det jo bare min personlige mening og da - som jeg enda står på; den stilen vil nok ikke passe meg. Og om det spillet er satt opp som et facebookspill, som en bruker nevner tidligere, blir det hvertfall ikke kjøp. Selv om jeg nærmest grodde øynene fast til skjermen da jeg spilte forgjengerne AoE II og III.

Endret av Fusion2k
Lenke til kommentar

Jeg får avsmak av spill med microtransaction eller utidvise "expansions"/dlc.

Da kjøper jeg heller melk på på dagligvaren.

 

 

Det var en spennende grafisk stil, håper den dukker opp i skikkelige strategispill.

 

Du og mange andre misforstår "mikrotransaksjoner" fullstendig. Hele poenget er at spillet er gratis å laste ng og spille, men vil du ha ekstra ting som ikke er nødvendige kan du betale for det. Det er ikke akkurat snakk om å måtte betale for siste halvdel av kampanjen eller noe sånt. (i de aller fleste sånne spill, i alle fall. Aner ikke hvordan det blir i AoEO, men tviler på at du merker noe til mikrotransaskjonene om du ikke er interessert i å betale for dem.

Lenke til kommentar

Jeg får avsmak av spill med microtransaction eller utidvise "expansions"/dlc.

Da kjøper jeg heller melk på på dagligvaren.

 

 

Det var en spennende grafisk stil, håper den dukker opp i skikkelige strategispill.

 

Du og mange andre misforstår "mikrotransaksjoner" fullstendig. Hele poenget er at spillet er gratis å laste ng og spille, men vil du ha ekstra ting som ikke er nødvendige kan du betale for det. Det er ikke akkurat snakk om å måtte betale for siste halvdel av kampanjen eller noe sånt. (i de aller fleste sånne spill, i alle fall. Aner ikke hvordan det blir i AoEO, men tviler på at du merker noe til mikrotransaskjonene om du ikke er interessert i å betale for dem.

Tror det er du som mistforstår.

 

Psykologien bak mikrotransaksjoner er en ren pengebinge, istedet for at alle har lik start linje, så blir det et spørsmål/konkuranse om hvor mye penger du er villig til å bruke for å oppnå et forsprang.

 

Mikrotransaksjoner er en katastrofe i spille verdenen, "gratis" finnes ikke, det har bare blitt mye dyrere enn det var før, å ikke minst, så har det ødelagt hundrevis av spill med god potensiale.

Endret av Acershiet
Lenke til kommentar

Tror det er du som mistforstår.

 

Psykologien bak mikrotransaksjoner er en ren pengebinge, istedet for at alle har lik start linje, så blir det et spørsmål/konkuranse om hvor mye penger du er villig til å bruke for å oppnå et forsprang.

 

Mikrotransaksjoner er en katastrofe i spille verdenen, "gratis" finnes ikke, det har bare blitt mye dyrere enn det var før, å ikke minst, så har det ødelagt hundrevis av spill med god potensiale.

Jeg spillte betaen noen timer og da bare singleplayer. Jeg antar man kan fortsette singleplayer quests/campaign, mye lengre enn det jeg spillte. Uansett, jeg følte ikke behov for å investere i noe utover det jeg kunne oppnå ved å spille spillet. Når det er sagt så var spillet umåtelig tregt, og jeg fant ikke noen måte å hoppe over tutorialen på.

 

Når det gjelder PvP er det en annen sak. Jeg vet ikke hvordan de har tenkt å få det til å bli "rettferdig", men jeg antar de vil bruke et matchmaking system for å balansere spillet for betalende/ikke-betalende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vikingkylling, ta deg ei bolle. Hvilket grunnlag har du for å påstå at jeg har misforstått microtransactions?

"Hele poenget er at spillet er gratis å laste ng og spille, men vil du ha ekstra ting som ikke er nødvendige kan du betale for det." - Nei.


Les posten til Acershiet =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg får avsmak av spill med microtransaction eller utidvise "expansions"/dlc.s

 

Det kommende spillet vil i utgangspunktet være gratis å spille, og skal ha 40 timer med innhold å by på uten at du trenger å avse en skilling

Det er ærlig talt mer gratis innhold enn i spill til 500-600 kr.

 

Jeg skjønner uansett ikke hva folk syter over. Man ender uansett potensielt opp med å bruke 40-200 kr på spillet, noe som er ganske lite. Dessuten kan man spille det gratis, så man slipper piratkopiering og slikt.

 

Psykologien bak mikrotransaksjoner er en ren pengebinge, istedet for at alle har lik start linje, så blir det et spørsmål/konkuranse om hvor mye penger du er villig til å bruke for å oppnå et forsprang.

 

Mikrotransaksjoner er en katastrofe i spille verdenen, "gratis" finnes ikke, det har bare blitt mye dyrere enn det var før, å ikke minst, så har det ødelagt hundrevis av spill med god potensiale.

Hvilke hundrevis av spill, da? Selv har jeg ikke følt det har ødelagt i noen spill. Jeg har fortsatt fått mange timers morro gratis. Det stopper på et visst nivå, men som regel ganske billig å betale seg litt videre for enda flere timer med moro. Hvordan du ser på det som ødeleggende synes jeg er litt rart.

 

Og selvfølgelig er ikke ting gratis. Men ei heller dyrere. Hvordan kan du påstå det har blitt dyrere?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bah. Jeg hadde et håp om at det ikke var online-crappet, men heller et AoE4. Som var som AoE 1 & 2 og ikke som AoE 3. AoE 3 er for AoE-serien som HoMM 4 er for HoMM-serien. :|

JA!!!!

skulle kommet en remake av AoE II med oppdatert grafikk (som ligner, bare bedre) og en god online funksjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...