Gå til innhold

Skal kjøle maskinen med vann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse settene har en stor pluss i forhold til standard vannkjøling og det er lavt vedlikehold (man slipper å tenke på at man må bytte ut kjølevæsken).

Synd dog at Corsair ikke har utvidet kjøleløsningen til å også kunne inkludere hd og skjermkort men jeg antar at Corsair før eller siden kanskje kommer med et komplett Vannkjøllingskabinett der dette er løst på en elegant måte.

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at Corsair Link egentlig er Coolit Maestro. Grunnen til at Maestro ikke kommer til Coolit Vantage er pga Coolit ikke klarte å få programmet stabilt nok. Så Corsair tok over alt sammen, men det er Coolit som levere OEM kjølerene til Corsair, det har også vært spekulasjoner om Link vil funke til Vantage, men tviler neppe. En av grunnene til at jeg kjøpte Vantage kjølern. H80 og H100 ser konge bra ut, men får da håpe at Corsair har fått programmet stabilt. Vis ikke så betaler man for en funksjon man ikke kan bruke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vist SilentNET har korrekt, og kablene er faktisk like lange som de pleier, så er iallefall for min del H100 en bummer.

En må ha den montert viften i topplokket på så godt som alle kabinettetene på markedet idag.

Så da har en 2 valg:

PUSH/PULL kald luft fra utsiden, dette forhindrer dog mye av den varme luften som vil opp og ut, andre komponenter blir varmere.

PUSH/PULL varm luft fra innsiden og ut, ikke fullt så effektivt for kjølingen sin del, CPU blir varmere, ergo hvorfor ikke kjøpt en luftkjøler med en gang til halve prisen?

 

Den dagen jeg ser lange nok kabler, slik at disse kan moneteres i front, eventuelt på utsiden, da skal jeg vurdere å kjøpe et slikt sett, inntil videre holder store viftekjølere i plentig og disse forblir kun e-peen.

Lenke til kommentar

Håper de snart kommer med en 360-løsning til de av oss som har lagt penger i 700D/800D kabinettene deres. Om det har så mye for seg temperaturmessig vet jeg ikke, men det ser så tåpelig ut med ett ubrukt viftehull i topp.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...