Gå til innhold

Norsk rollespill fikk støtte (iPad, iPhone, Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jo låvanes ut. Savne bra spill basert på norrøn mytologi.

 

men dæm kan jo pelle sæ å lage det tel android og pc også!!

 

(særlig når dæm bruke mine skattepenga på det.)

 

Det norske markedet har vel en del mer pcer og android e vel ikkje langt unna i-phone/i-pad.

 

Spelle for øyeblikket dungeon hunter på droidn og det e veldig bra.

(gameloft kan sine saker på mobiler)

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

Froosh: Tusen takk! <3

 

Merkwürdichliebe: Takker! :D Grunnen til at vi ikke kunne få mer er fordi vi ikke er et registrert AS enda, og NFI har et tak på tilskudd til produksjoner som har budsjett over 300.000 NOK og som ikke er et registrert aksjeselskap (NFI Info om tilskudd), så vi fikk maks av det vi kunne få mtp. begrensningene våre, noe vi er veldig fornøyd med! Nå kan vi leve på sånn høykvalitets-nudler xD

 

Mvh,

Håvard Stene Skjærvik

Krillbite Studio

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt at folk whiner. Gutta som står bak Skar har jo enorm erfaring.

At NFI støtter med slike summer er bra.

Men det er fortsatt nesten for lite for en bransje som ikke akkurat klarer å stå på egne ben i Norge. Skal det være noen som helst spillindustri i Norge må staten bidra i større grad enn det de gjør i år. Iallefall når det kommer til større produksjoner.

Lenke til kommentar

Gratulerer til de som fikk tilskudd. Skjønner ikke hvorfor folk skal være så negative. Gleder meg til å prøve spillene en gang i fremtiden :)

 

Hva i alle dager skal man med flere hundre tusen kroner for å utvikle et iPhonespill? De aller fleste utviklerne i verden gjør dette med egne resurser, en investering de forhåpentligvis tjener inn i app store - å gi penger til et iPhonespill virker helt på jordet. I hvert fall sjusifrede summer. Men ellers har jeg ikke noe imot at spill får statsstøtte.

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg til Skar utover det som står i artikkelen, men jeg synes det høres dødsens kjedelig ut. Høres ut som en Diablo-klone. Ikke at Diablo ikke var fett, men det var 10 år siden!

 

Jeg synes også det er helt hårreisende at man gir 1,5 millioner til et mobilspill. La oss si at det koster kr 25. Da må 78000 kjøpe spillet for at man skal dekke inn NFI sitt bidrag ink. iSkatt på app-kjøp.

 

Så vidt jeg kan se så har denne diablo-klonen noen kunstneriske eller økonomiske kvaliteter som tilsier noe tilskudd i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...