Gå til innhold

Test: Dell XPS 15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latitude E6400 er en pen laptop. Den her ser mer ut som OLPC.

 

@Hardware: Hvorfor er 1366x768 "standard" på "alle" PC-er? Er det noen fordeler kontra 1080p på en 15" skjerm? Skriftstørrelse kan enkelt stilles med DPI-settings.

 

Antall bildepunkter 1366 : 1049088

Antall bildepunkter 1920 : 2073600

 

Det er altså ca. dobbelt så mange punkter per tomme. Jeg ser virkelig ikke ulempen.

Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig med kommentarene ovenfor. Dette er en fantastisk lekker bærbar. :dribble: Jeg hadde nok også foretrukket å kunne innstallere en SSD, men det er også alt. Skjermoppgraderingen er mye dyrere i Norge enn i USA, så noen burde kanskje kontakte Dell og spørre hvorfor? Jeg er sikker på at Full-RGB panelet er av ypperlig kvalitet, og hadde vært aktuell for meg om det kostet 800 kroner slik som i USA. Gjerne 1000 kroner også, bare ikke 1800 (!).

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke lengre det dyreste skjermalternativet som valg på Dell's sider, gjør dere? Denne skjermen er nemlig en av XPS'enes viktigste fortrinn, ikke bare på grunn av den høyere oppløsningen, men også kvaliteten forøvrig er på et mye høyere nivå. Det er den, og den matte 1920x1080 skjermen som kan fås på Multicom's bærbare, som er blant de aller beste bærbarskjermer som kan fås, for tiden.

Lenke til kommentar

Seriøst? Vanskelig å oppgradere harddisk? Man må fjerne EN skrue for å komme til harddisk-rammen, og så må man skru denne ut (4 skruer til). Det er ikke VANSKELIG, det er bare det at man ikke har et søtt lite lokk på undersiden. Det å trekke for dette er litt bak mål.

 

Og nei, man må ikke skru maskinen fra hverandre - man fjerner batteriet, skrur ut en skrue, fjerner palmrest og tar ut harddisken. Det tar... 2 minutter i stedet for 1 minutt.

 

Og ellers, så er jo designet ikke spesielt pent, egentlig. PCen har for avrundede kanter, og for mye plastic-fantastic-feeling rundt skjerm og annet.

Lenke til kommentar

Vurderte lenge en XPS15 fra Dell, men siden de har sluttet å selge XPS-serien med matt skjerm ble jeg litt på vent. Så dukket Kunshan W155 opp fra Multicom med matt skjerm og ellers ganske like spesifikasjoner som XPS 15 foruten bedre skjermkort og litt andre ting. Har ikke angret ett eneste sekund på at jeg gikk for Kunshan. Helt strålende skjerm!

Lenke til kommentar

Det finnes tre versjoner av denne maskinen på Dell sine hjemmesider. En med 1366 x 768, og to med 1920 x 1080. Den førsnevnte koster 6 952,- (Billigste), og den mellom med høyere oppløsning koster 7 752,-. Denne har akkurat samme innmat. Det er ikke akkurrat 1800 kroner mer.

 

EDIT Ser det er en liten forskjell på XPS 15, og XPS 15z. Innmaten er vel stort sett den samme, og XPS 15z er tynnere.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Det finnes tre versjoner av denne maskinen på Dell sine hjemmesider. En med 1366 x 768, og to med 1920 x 1080. Den førsnevnte koster 6 952,- (Billigste), og den mellom med høyere oppløsning koster 7 752,-. Denne har akkurat samme innmat. Det er ikke akkurrat 1800 kroner mer.

 

EDIT Ser det er en liten forskjell på XPS 15, og XPS 15z. Innmaten er vel stort sett den samme, og XPS 15z er tynnere.

 

Nei, men dette er ikke den beste skjermen, den som var å få som et valg tidligere. Den ser ut til å ha forsvunnet fra konfigurasjonen, i hvert fall på 15-tommeren. Tidligere hadde man 2 forskjellige 1920x1080 skjermer å velge mellom, men den virkelig gode av dem, er borte.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...